سرگرمی

بهترین موزه‌های زوریخ رو با تور سوئیس ۱۴۰۳ ببین!

سوئیس، کشوری کوهستانی در قلب اروپا، با مناظر طبیعی خیره‌کننده، فرهنگ غنی و تاریخ پربار، همواره به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا شناخته شده است و ازاین‌رو تور سوئیس به‌عنوان محبوب‌ترین انواع تور نه‌تنها در قاره اروپا بلکه در سراسر جهان شناخته می‌شود. این کشور دارای شهرهای بسیار دیدنی و فوق‌العاده‌ای است که زوریخ یکی از آن‌هاست. زوریخ که به پایتخت فرهنگی و اقتصادی سوئیس شهرت دارد، گنجینه‌ای از موزه‌های متنوع و جذاب را در خود جای‌داده است که می‌توانید در موضوعات مختلفی همچون تاریخ، فرهنگ و هنر باتوجه‌به سلیقه خود از آن‌ها بازدید کنید و تجربه‌های متفاوتی را برای خود رقم بزنید. به‌طورکلی اگر قصد سفر به زوریخ با تور سوئیس ۱۴۰۳ را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین موزه‌های این شهر را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

معرفی زوریخ

قبل از هر چیزی بهتر است ابتدا با این شهر زیبا از کشور سوئیس آشنا شویم. زوریخ بزرگ‌ترین شهر سوئیس است که در شمال غربی این کشور واقع شده و از سویی با دریاچه معروف زوریخ و از سویی دیگر با کوه‌های آلپ احاطه شده، و چشم‌اندازها و مناظر بی‌نظیری را برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورده است. علاوه بر مناطق طبیعی بکر، این شهر دارای سابقه تاریخی بسیار غنی‌ای است و تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و ازاین‌رو حرف‌های بسیاری در این زمینه برای گفتن دارد. یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید پای درد و دل تاریخی زوریخ بنشینید، موزه‌های متعدد آن هستند. تعداد موزه‌ها در این شهر به حدی است که به آن لقب بهشت علاقه‌مندان به موزه داده است، پس در حین سفر به اینجا موزه‌های آن را از دست ندهید و حداقل از چندتایی از آن‌ها بازدید کنید.

بهترین موزه‌های زوریخ برای بازدید در تور سوئیس ۱۴۰۳

موزه ملی سوئیس

این موزه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه تاریخ و فرهنگ سوئیس به شمار می‌آید که در زوریخ واقع شده است. موزه ملی سوئیس در سال ۱۸۹۸ افتتاح شده و دارای دو ساختمان مجزا است که یکی از آن‌ها دارای معماری تاریخی است و دیگری با معماری مدرن طراحی شده و مجموعه بی‌نظیری از آثار تاریخی و فرهنگی را در خود جای داده است. این موزه دارای سه بخش جداگانه به شرح زیر است:

  • تاریخ: در این بخش می‌توانید آثاری از دوران ماقبل تاریخ تا به امروز همچون ابزارهای سنگی، سلاح‌ها، سکه‌ها، لباس‌ها، نقاشی‌ها و مجسمه‌ها را ببینید.
  • فرهنگ: این بخش بیشتر بر روی فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم سوئیس تمرکز کرده و تفاوت فرهنگی دوره‌های مختلف تاریخی را به نمایش گذاشته است و در آن می‌توانید آثاری مرتبط به اشیای روزمره، لباس‌های محلی، صنایع‌دستی و ابزارهای موسیقی را ببینید.
  • هنر: این بخش از موزه به آثار هنری همچون نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و… از قرون‌وسطی تا به امروز اختصاص دارد.

معرفی زوریخ

موزه ریتبرگ

موزه ریتبرگ در زوریخ، به‌عنوان تنها موزه سوئیس که به طور کامل به هنر غیراروپایی اختصاص دارد، شناخته می‌شود و دارای مجموعه‌ای غنی و چشمگیر از آثار هنری از قاره‌های آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و آمریکا است. این موزه در سال ۱۹۵۲ توسط ادگار ریتبرگ در ویلایی باشکوه از قرن نوزدهم و بنایی مدرن تأسیس شده و امروزه به یکی از بهترین موزه‌های سوئیس تبدیل شده است. مجموعه‌هایی که در این موزه در زمان بازدید از آن در تور سوئیس ۱۴۰۳ خواهید دید عبارت‌اند از:

  • مجموعه آفریقا: شامل مجسمه‌های چوبی و برنزی، ماسک‌ها، زیورآلات و اشیای روزمره از فرهنگ‌های مختلف آفریقا
  • مجموعه آسیا: شامل نقاشی‌های سنتی، سفالینه‌ها، مجسمه‌های بودایی، منسوجات و اشیای مذهبی از شرق و جنوب شرق آسیا
  • مجموعه اقیانوسیه: شامل مجسمه‌های چوبی و سنگی، ماسک‌ها، زیورآلات و اشیای روزمره از فرهنگ‌های مختلف اقیانوسیه
  • مجموعه آمریکا: شامل نقاشی‌های سنتی، مجسمه‌های سنگی و سفالی، منسوجات و اشیای مذهبی از فرهنگ‌های مختلف آمریکای شمالی و جنوبی

کونستهاوس زوریخ

این موزه که با نام موزه هنر نیز شهرت پیدا کرده یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنری نه‌تنها در سوئیس بلکه در سراسر قاره اروپا شناخته می‌شود و گزینه مناسبی برای بازدید در تور سوئیس ۱۴۰۳ است. در این موزه مجموعه‌ای غنی و چشم‌گیر از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و آثار هنری متعلق به هنرمندانی از سراسر جهان از قرون وسطی و رنسانس، هنر باروک و روکوکو و هنر مدرن و معاصر را می‌توانید ببینید. از جمله معروف‌ترین آثار موجود در موزه کونستهاوس زوریخ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • «کنسرت روستایی» اثر یوهانس ورمیر
  • «زن با کلاه سبز» اثر پابلو پیکاسو
  • «مجسمه ابوالهول» اثر فرعون اخناتون
  • مجموعه‌ای از نقاشی‌های امپرسیونیست و پست امپرسیونیست: آثاری از هنرمندان مشهوری مانند کلود مونه، ادگار دگا، و پیر آگوست رنوار
  • مجموعه‌ای از آثار گرافیک و طراحی: آثاری از هنرمندان مشهوری مانند آلبرشت دورر، رامبراند، و گوستاو کلیمت
  • مجموعه‌ای از هنر مدرن و معاصر: آثاری از هنرمندان مشهوری مانند پابلو پیکاسو، هانس هارتونگ، و مارک شاگال

موزه پول

موزه پول که با نام موزه سکه و اسکناس نیز شناخته می‌شود از جمله دیگر موزه‌هایی است که باید در تور سوئیس ۱۴۰۳ خود از آن بازدید داشته باشید. این موزه مکانی جذاب برای علاقه‌مندان به تاریخ پول و اقتصاد است که در شهر زوریخ که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز بانکی دنیا شناخته می‌شود در سال ۱۹۰۷ تاسیس شده است و دارای مجموعه‌ای غنی و متنوع از سکه‌ها، اسکناس‌ها و اشیای مرتبط با پول از سراسر جهان است و کلکسیون شخصی سکه‌شناس سوئیسی «یورگ کونزت» (Juerg Conzett) را به نمایش گذاشته است.

این موزه به طور کلی در مورد هر چیزی که مربوط به پول از گذشته تا کنون بوده است می‌پردازد به طور مثال شکل سکه‌ها و اسکناس‌ها را از گذشته تا نمونه‌های مدرن پول امروزی را به نمایش گذاشته و حتی به تاریخ بانکداری و سیستم‌های پرداخت نیز می‌پردازد و اطلاعات جالبی در مورد نحوه پیدایش پول و تحولات آن در طول تاریخ در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

موزه تراموای زوریخ

تراموا یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل‌ونقل در کشور سوئیس است که یک موزه برای آشنایی با این سیستم محبوب در زوریخ راه‌اندازی شده که در آن مجموعه‌ای غنی از ترامواهای قدیمی و جدید، لباس‌های رانندگان تراموا، مدل‌های بزرگ شبکه‌های تراموا و همچنین اسناد و عکس‌های تاریخی مربوط به تراموای زوریخ وجود دارد و سیر تحول تراموا در بیش از ۱۵۰ سال گذشته را به نمایش گذاشته است. این موزه همچنین به تاریخ شرکت حمل و نقل عمومی زوریخ (VBZ) نیز پرداخته و اطلاعات جالبی در مورد نحوه ساخت و نگهداری ترامواها و همچنین نقش آن‌ها در توسعه شهر را ارائه می‌دهد.

موزه طراحی

موزه طراحی زوریخ که از دیگر موزه‌های دیدنی این شهر است برای علاقه‌مندان به طراحی، گرافیک، معماری و هنرهای بصری گزینه بسیار مناسبی است. مجموعه‌ای غنی و متنوع از ۵۰۰.۰۰۰ اثر شامل آثار هنری، اشیای روزمره، پوستر، مبلمان و نمونه‌های طراحی صنعتی از سراسر جهان در این موزه قرار گرفته که در بین آن‌ها می‌توانید آثار هنرمندان مشهوری همچون ویلیام موریس و چارلز رنی مکینتاش تا آثار طراحان معاصر را نیز مشاهده کنید.

موزه زمین‌شناسی فوکس ترا

بهترین موزه‌های زوریخ برای بازدید در تور سوئیس 1403

اگر به زمین‌شناسی و علوم طبیعی علاقه‌مند هستید در تور سوئیس ۱۴۰۳ خود حتما بازدید از موزه فوکس ترا را در لیست برنامه‌های گشت‌وگذار خود قرار دهید. مجموعه‌ای غنی و متنوع از سنگ‌ها، کانی‌ها، فسیل‌ها و اشیاء مرتبط با زمین شناسی از سراسر جهان در این موزه وجود دارد که سیر تحول زمین را در طول میلیون‌ها سال به نمایش گذاشته‌اند. علاوه بر این‌ها در فوکس ترا موضوعات مختلف مرتبط با زمین شناسی مانند زلزله، آتش‌فشان، فرسایش و تغییرات آب و هوایی، نحوه شکل گیری زمین و این پدیده‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است و اطلاعات مفید و جالبی در مورد آن‌ها در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده می‌شود. این موزه جنبه آموزشی بسیاری به‌خصوص برای کودکان دارد ومی‌تواند نکات جالبی را در قالب برنامه‌های آموزشی متنوع به شما آموزش دهد.

موزه ساعت بایر

این موزه اصطلاحاً خوراک علاقه‌مندان به ساعت و تاریخچه آن است که به‌عنوان بهترین موزه‌های زوریخ شناخته می‌شود. در این موزه مجموعه متنوعی از انواع ساعت‌ها مانند ساعت‌های آفتابی و شنی باستانی تا ساعت‌های مکانیکی و کوارتز مدرن وجود دارد و سیر تحول صنعت ساعت‌سازی را طی چند قرن به نمایش می‌گذارد. این موزه همچنین اطلاعات کامل و مفیدی از تاریخ زمان‌بندی از ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

موزه جانورشناسی دانشگاه زوریخ

همان‌طور که از نام این موزه مشخص است، در آن می‌توانید به جانورشناسی بپردازید و با گونه‌های مختلف آشنا شوید. در این موزه بیش از ۱۵۰۰ نمونه از جانوران مختلف وجود دارد و به همین دلیل به‌عنوان غنی‌ترین موزه‌های تاریخ طبیعی جهان شناخته می‌شود. انواع اسکلت‌ها، تاکسیدرمی‌ها و نمونه‌های محفوظ شده در الکل از حشرات، خزندگان، پرندگان، پستانداران و دیگر موجودات از جمله چیزهایی هستند که در این موزه خواهید دید. این موزه همچنین در طول سال نمایشگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متنوعی را برای آشنایی با سیر تکاملی حیوانات برگزار می‌کند که اطلاعات کاملی از موضوعات مختلف مرتبط با جانورشناسی مانند تکامل، تنوع زیستی و رفتار و دنیای شگفت‌انگیز حیوانات را ارائه می‌دهد.

موزه فوتبال جهانی فیفا

این موزه که از جمله جدیدترین موزه‌های تأسیس شده در زوریخ است و در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده به بررسی تاریخچه و فرهنگ غنی فوتبال در سراسر جهان می‌پردازد. از جمله چیزهایی که در این موزه می‌بینید می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • گالری‌های متعددی با موضوعات مختلف مانند تاریخچه فوتبال، جام جهانی، بازیکنان مشهور و فرهنگ هواداری
  • مجموعه‌ای از اشیا و یادگاری‌های مرتبط با فوتبال از جمله توپ‌ها، پیراهن‌ها، جام‌ها و عکس‌ها
  • فناوری‌های جدید مانند نمایشگرهای لمسی و واقعیت مجازی برای ارائه تجربه‌ای جذاب و آموزنده به بازدیدکنندگان
  • برنامه‌های آموزشی و تفریحی مختلفی مانند کارگاه‌های آموزشی، تورهای راهنما و مسابقات فوتبال برای کودکان و بزرگسالان

سخن پایانی

به‌طورکلی موزه‌های زوریخ دریچه‌ای به‌سوی دنیای تاریخ، فرهنگ، هنر و علم هستند که می‌توانند اطلاعات بسیار آموزنده و جالبی را در زمینه‌های مختلف در اختیارتان قرار دهند. به همین دلیل در این مطلب به معرفی بهترین موزه‌های زوریخ که باید حتماً از آن‌ها بازدید کنید پرداختیم. پس در تور سوئیس ۱۴۰۳ و در سفر خود به زوریخ فرصت بازدید از موزه‌های بی‌نظیر این شهر را از دست ندهید و تجربه‌ای آموزنده و سرگرم‌کننده را برای خود به ارمغان بیاورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا