دیجی‌کالا

برای خرید خوب دیجی‌کالا را بخوانیم

برای یک خرید آنلاین خوب و مطمئن، فقط جست‌و‌جو کردن و دیدن قیمت کافی نیست. در شرایطی که فروشگاه‌های آنلاین زیاد شده‌اند و کالاهای مشابه را زیاد می‌بینیم بهتر است به نکته‌های دیگری برای خرید دقت کنیم. یعنی مطالعه دقیق مشخصات کالا و بررسی تجربه‌های دیگران که باعث می‌شود یک خرید خوب داشته باشیم و احتمال این که از خریدمان پشیمان شویم بسیار کمتر شود. البته این کار راز و رمزهایی دارد که بد نیست آنها را بلد باشیم.

دیجی‌کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران، برای این که کاربرانش در خرید دچار اشتباه و مشکل نشوند صفحه پر و پیمانی برای هر کالا دارد و آنها را به خوبی معرفی می‌کند.

وقتی کالایی را جست‌وجو می‌کنید نتایج مختلفی به شما معرفی می‌شود که اولین نتیجه معمولا به کلیدواژه‌های شما مرتبط‌تر است.

وقتی کالا را پیدا کردید روی آن کلیک می‌کنید و یک پیج جداگانه باز می‌شود که شامل عکس، ویژگی‌ها، مشخصات و توضیحات محصول است.

در بالای قسمتی که قیمت کالا ثبت شده می توانید ببینید دیجی‌کالا آن را می‌فروشد یا فروشنده دیگری دارد. پایین نام فروشنده، کیفیت عملکرد او و امتیازی که کاربران به کالا داده‌اند ثبت شده است. امتیاز عملکرد فروشنده به شما کمک می‌کند تا از این که کالا به موقع، سالم و باکیفیت به دست‌تان می‌رسد، مطمئن شوید.

جزییات گارانتی آنچه انتخاب می‌کنید و این که چه گزینه‌هایی برای ارسال دارد، هم در این بخش آمده است.

اگر کالا فروشندگان دیگری داشته باشد نام آنها درست پایین عکس ثبت می‌شود. در این بخش اگر کالا با قیمت دیگری به فروش برسد از آن باخبر شوید.

غیر از این اطلاعات بعضی کالاها در این فروشگاه اینترنتی، اطلاعات کاملی دارند و پایین بخش مشخصات و در قسمت بررسی تخصصی می‌توانید عکس‌ها و توضیحات دقیق‌تری درباره طرز استفاده و نگهداری از کالا ببینید.

اطلاعات این بخش‌ها توسط فروشندگان یا خود دیجی‌کالا تولید می‌شود. چون این فروشگاه اینترنتی در واقع یک بازار آنلاین است و فروشندگان زیادی کالاهای‌شان را در آن می‌فروشند بیشتر این محتواها توسط فروشندگان بارگذاری می‌شود. یعنی در واقع 95 درصد آنها. بقیه اطلاعات و توضیحات را تیم محتوای دیجی‌کالا تهیه می‌کند. البته اطلاعاتی هم که فروشنده‌ها می‌گذارند توسط تیم محتوا کاملا بررسی می‌شود که مرتبط با کالا بوده و استانداردها و قوانین را رعایت کرده باشد.

برای کالاهایی که فروشنده آنها دیجی‌کالاست یا فروشنده به هر دلیل اطلاعات کامل درباره‌اش ننوشته، تیم محتوا دست به کار می‌شود و هر آن چه لازم است بدانید براساس توضیحات ارائه شده توسط فروشنده، تست زنده کالا در تیم محتوا، منابع موجود در اینترنت، نظرات مشتریان و هوش مصنوعی می‌نویسند.

غیر از اطلاعاتی که درباره کالا می‌خوانید، بخش امتیاز و دیدگاه کاربران هم برای یک خرید مطمئن به دردتان می‌خورد. در این بخش کاربرانی که کالا را خریده‌اند درباره آن می‌نویسند. این که قیمت آن مناسب بوده یا نه، کیفیت و کارایی‌اش چطور بوده، ابعاد یا سایز آن چقدر است، سریع و سالم به دست‌شان رسیده یا نه و …

در این بخش عکس‌هایی را هم که کاربران از خریدشان گرفته‌اند می‌توانید ببینید. چون این عکس‌ها آتلیه‌ای نیستند و در فضای واقعی گرفته شده‌اند تصویر خوب و واقعی از کالا به شما می‌دهند و تصمیم‌گیری را برایتان راحت‌تر می‌کنند.

بخش دیگری که برایتان می‌تواند مفید و کاربردی باشد، پرسش‌هاست که دقیقا پایین‌تر از نظرات کاربران قرار می‌گیرد.

در این بخش سوالات مختلف کاربران درباره کالا و پاسخ فروشنده یا دیجی‌کالا به آنها را، می‌توانید بخوانید. اگر سوال‌تان بین آنها نبود پس از نوشتن و ثبت آن و در مدت کوتاهی پاسخش را می‌بینید.

تمام این بخش‌ها باعث می‌شود شک و تردیدتان برای خرید برطرف شود و بتوانید با خیال راحت بهترین تصمیم را بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا