هوش مصنوعی

ورود هوش مصنوعی به دنیای سیاست گذاری

یک قانونگذار برزیلی به صورت مخفیانه لایحه‌ قانونی را با استفاده از یک برنامه هوش مصنوعی طراحی کرد که توسط اعضای دیوان قانون گذاران این کشور تایید شد!

سیاست مدار برزیلی که رامیرو روزاریو نام دارد معتقد است که استفاده از ابزارهای مرتبط با هوش مصنوعی در دنیای سیاست می‌توند به طرز هشدار دهنده‌ای خطرناک باشد و مشکلات و چالش‌های متعددی ایجاد کند.

روزاریو متن این لایحه طولانی را توسط چت جی‌بی‌تی، تنها در 15 ثانیه تدوین کرد و دیگر اعضای کمیسیون دولت نیز، بدون اینکه از منبع اصلی آن با خبر باشند، آن را تایید کردند. روزاریو در مصاحبه با وال استریت ژورنال می‌گوید:« در شرایط عادی متن چنین لایحه‌ای را باید طی چندین روز و همراه با چندین مشاور و وکیل طراحی کنیم اما چت جی‌بی‌تی در چشم برهم زدنی این کار را انجام داد! احتمالا در آینده بسیاری از جایگاه‌های شغلی در حیطه سیاست گذاری حذف شده و به تکنولوژی هوش مصنوعی سپرده خواهد شد.»

برخی از دیگر سیاست مداران دولتی برزیلی، به محض اینکه واقعیت طراحی این لایحه را فهمیدند، احساس خطر کرده و مخالفت خود را با آن اعلام کردند. اما رامیرو معتقد است که نکته اصلی ارائه چنین لایحه‌ای، اعلام زنگ خطر در مورد طیف گسترده موارد استفاده از هوش مصنوعی است.

این قانون گذار برزیلی اولین کسی نیست که از چت جی‌بی‌تی در حیطه سیاست استفاده می‌کند. یک قاضی انگلیسی برای خلاصه نویسی از یک قانون و یک قاضی هندی برای تصمیم گیری در مورد حکم نهایی یک پرونده جنایی، از این برنامه استفاده کرده‌اند.

با این وجود همچنان نگرانی‌هایی پیرامون چالش‌های احتمالی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی وجود دارد.

منبع: nypost

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا