اپلموبایل

نحوه عیب یابی دوربین موبایل آیفون

امروزه بسیاری از صاحبین گوشی آیفون، این تلفن‌ها را به منظور استفاده از قابلیت دوربین آن خریداری می‌کنند و در صورتی که مشکلی با این بخش بوجود بیاید، نسبت به عیب یابی و تعمیر اقدام می‌کنند. علی رغم اینکه دوربین، بخش سخت افزاری مهمی به حساب می‌آید، ولی ممکن است به دلیل اختلالات نرم افزاری نیز دچار مشکل شود. در همین راستا قصد داریم برای شما همراهان، نکات سخت افزاری و نرم افزاری مهمی را اعلام کرده و کمک کنیم تا در کمترین زمان، مشکل دوربین آیفون خود را مشاهده کرده و نسبت به برطرف کردن آن اقدام لازم را انجام دهید.

دلایل کار نکردن دوربین آیفون

بدون شک تعمیرات آیفون یکی از تخصصی‌ترین فعالیت‌ها در بخش الکترونیک است. ولی عیب یابی مشکلات می‌تواند توسط هر فردی انجام بگیرد. اولین قدم برای عیب‌یابی، مشخص کردن عواملیست که می‌تواند تجربه کاربری شما را تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که صحبت از دوربین گوشی آیفون به عمل می‌آید، سه عامل می‌تواند عملکرد آن را به شدت تحت تاثیر قرار دهد؛

  • تداخلات چند اپلیکیشن

  • قدیمی بودن نسخه آیفون

  • خراب بودن دوربین یا بخشی از آن

در صورتی که قصد دارید نسبت به تعمیرات آیفون خود اقدام کنید، بهتر است ابتدا موارد نرم افزاری را بررسی کرده و نسبت به حل مشکلات سخت افزاری، به یک مرکز تعمیر قابل اطمینان مراجعه کنید. حالا عیب یابی بخش نرم افزاری را با شما آغاز می‌کنیم:

دوربین جلو و عقب را تست کنید

زمانی که دوربین جلو و عقب را جابجا می‌کنید، به صورت دستی تلاش می‌کنید عملکرد نرم‌افزار را که با اختلال مواجه شده، ریست کرده و نسبت به تعمیر گوشی اقدام کنید. توجه داشته باشید سیستم عامل گوشی آیفون، دوربین جلو و عقب را به یک طریق مدیریت می‌کند و اگر این سیستم دچار اختلال شود، هر دو دوربین با مشکل مواجه می‌شوند. جابجایی دوربین جلو و عقب، اولین اقدام برای مشخص کردن مشکل است.

دوربین را یک بار به صورت کامل ببندید

همیشه به یاد داشته باشید بستر نرم‌افزارها می‌تواند اختلالات موجود در آنها را به کلی از میان برده و کمک کنند شما عملکرد مورد نظر خود را دوباره داشته باشید. در راستای همین عملکرد است که باید یک بار اپ دوربین را به کلی بسته و سپس مجددا آن را راه اندازی کنید، در صورت حل مشکل، دیگر نیاز به تعمیرات آیفون نخواهید داشت.

VoiceOver را خاموش کنید

یکی از سیستم‌هایی که در آیفون ممکن است بخش‌های سخت افزاری را تحت تاثیر قرار دهد، VoiceOver بوده که در تعمیرات آیفون جزو بخشی است که تعمیرکارها به آن مراجعه می‌کنند. شما نیز بهتر است هنگام تعمیر گوشی خود، این بخش را یک بار خاموش روشن کرده و سپس دوربین خود را چک کنید.

آیفون خود را ریستارت کنید

بین تعمیرکارهای کامپیوتر، اصطلاحی وجود دارد که ۵۰ درصد از مشکلات کامپیوتری می‌توانند از طریق ری‌استارت کردن دستگاه برطرف شوند. این مسئله در تلفن همراه نیز صادق است و اگر بخشی از سخت‌افزار و یا نرم‌افزار شما به مشکل برخورد کند، می‌توانید با خاموش و روشن کردن، این مشکل را برطرف کنید. در عیب یابی گوشی، زمانی که کارهای بالا را انجام دادید، بهتر است یک بار نیز فرایند ریستارت کردن گوشی را انجام داده تا نسبت به حل مشکل و تعمیر آیفون اقدام کنید.

iOS را به‌روز کنید

به روز رسانی نرم‌افزار، یکی از بهترین روش‌ها برای حل مشکلات دوربین و دیگر بخش‌های آیفون به حساب می‌آید. در برخی از موارد، نسخه‌های قدیمی و منسوخ شده ios می‌تواند مشکلات زیادی را برای سخت‌افزار ایجاد کند و شما می‌توانید با آپدیت کردن، این موارد را به حداقل برسانید. به یاد داشته باشید اگر به خاطر مشکلات سخن افزاری، نیاز به تعمیرات آیفون نداشته باشید، باید همیشه IOS را آپدیت نگه دارید.

تمام تنظیمات آیفون را ریست کنید

در صورتی که تمامی موارد بالا را انجام دادید، ولی هنوز نیز با مشکل دوربین مواجه بودید، آخرین راه برای شما ریستارت کردن کل تنظیمات گوشی است. پیش از اینکه بخواهید این کار را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم از اطلاعات گوشی خود یک بک آپ تهیه کرده و سپس نسبت به ریستارت گوشی خود اقدام کنید. این کار می‌تواند گوشی را به حالت کارخانه بازگردانده و تمامی اختلالات را برای شما برطرف کند.

رایان کمپانی موفق‌ترین تعمیرکار اپل

تعمیرات آیفون می‌تواند یکی از تخصصی‌ترین بخش‌های آیفون است و شما باید در صورت بروز مشکل آن را به دست افراد متخصص قرار دهید. از این رو ما قصد داریم برترین موسسه را برای تعمیرات آیفون معرفی کرده و کمک کنیم عملکرد خوب گوشی را مجددا در دست داشته باشید. شما می‌توانید با خیالی آسوده تعمیرات آیفون خود را در اختیار این شرکت قرار داده و از تجربه کاربری خود نهایت استفاده را ببرید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا