اپلموبایل

روش‌های مختلف اتصال گوشی آیفون و آیپد به تلویزیون

دستگاه‌های جدید تلفن همراه، صفحه نمایش بزرگ‌تری نسبت به انواع قدیمی دارند، اما گاهی اوقات نمایشگر آیفون یا آی‌پد شما برای پخش ویدیو یا تماشای بازی بسیار کوچک است. خوشبختانه، اکثر تلویزیون‌ها قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارند.

اتصال گوشی آیفون و آیپد به تلویزیون به روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ اما همه تلویزیون‌ها قابلیت پشتیبانی از تمام این روش‌ها را ندارند.

استفاده از کابل لایتنینگ به hdmi یکی از روش‌های اتصال گوشی آیفون و آیپد به تلویزیون است که تقریبا در همه تلویزیون‌ها (به‌ جز انواع بسیار قدیمی) امکان‌پذیر است. اما روش‌های دیگری هم برای افرادی که به سیم علاقه‌ای ندارند و از تلویزیون‌های پیشرفته‌تری استفاده می‎کنند، وجود دارد.

ما دراین‌جا روش‌های مختلف اتصال گوشی آیفون و آیپد به تلویزیون، از جمله استفاده از کابل لایتنینگ به hdmi را معرفی می‌کنیم.

مزایای اتصال گوشی آیفون و آیپد به تلویزیون

اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون راهی فوق‌العاده برای بزرگ‌تر‌کردن صفحه نمایش، بدون نیاز به انتقال دیتا است. انجام این کار مزایای متعددی دارد که برخی از آنها به شرح زیر هستند.

یکی از مهمترین مزایای اتصال آیفون و آیپد به تلویزیون، امکان استریم محتوا از منابع مختلف است. چه در حال تماشای یک فیلم، بازی یا مرور وب باشید، می‌توانید به‌راحتی محتوا را به تلویزیون خود ارسال کنید.

مزیت دیگر این است که می‌توانید از تلفن همراه خود به عنوان یک کنترل از راه دور استفاده کنید؛ به‌راحتی در منوها پیمایش کنید، صدا را تنظیم کنید، و حتی محتوای خود را پاز کرده و به عقب برگردانید؛ البته بدون این‌که مجبور شوید از روی صندلی خود بلند شوید.

به طور کلی، اتصال iPhone و iPad به تلویزیون یک راه ساده و راحت برای لذت‌بردن از محتوا در یک صفحه نمایش بزرگ‌تر و بهتر است.

روش‌های مختلف اتصال گوشی آیفون و آیپد به تلویزیون

بسته به نوع تلویزیون و کانکتورهایی که در دسترس دارید، راه‌های مختلفی برای اتصال آیفون یا آی‌پد به تلویزیون وجود دارد.

کابل لایتنینگ به hdmi

اگر تلویزیون شما دارای ورودی HDMI است، می‌توانید آیفون یا آیپد خود را با استفاده از کابل HDMI به آن متصل کنید. کافی است یک سر کابل را به دستگاه خود و سر دیگر آن را به پورت HDMI تلویزیون وصل کنید. سپس ورودی تلویزیون را تغییر دهید تا صفحه آیفون و آیپد خود را ببینید.

کابل لایتنینگ به hdmi یکی از راحت‌ترین و مرسوم‌ترین راه‌های ارتباطی محصولات اپل با تلویزیون است. اگر کابل لایتنینگ به hdmi ندارید، می‌توانید از یک آداپتور لایتنینگ به hdmi استفاده کنید و سپس برای اتصال آداپتور به تلویزیون یک کابل hdmi به hdmi را به آداپتور متصل نمایید.

فرق آداپتور لایتنینگ به hdmi با کابل لایتنینگ به hdmi

کابل لایتنینگ به hdmi در یک سر خود دارای پورت لایتنیگ و در سر دیگر مجهز به پورت hdmi است. این کابل به طور مستقیم، آیپد و آیفون را به تلویزیون متصل می‌کند.

در مقابل، آداپتور لایتنینگ به hdmi یک رابط کوتاه و سبک است که در یک طرف مجهز به پورت لایتنیگ و در طرف دیگر مجهز به مادگی hdmi است. برای اتصال گوشی به تلویزیون لازم است با استفاده از یک کابل hdmi به hdmi، آداپتور را به تلویزیون متصل کنید.

AirPlay

اگر Apple TV یا تلویزیونی با AirPlay داخلی دارید، می‌توانید از AirPlay برای آینه‌کردن بی‌سیم صفحه نمایش iPhone یا iPad بر روی تلویزیون استفاده کنید. برای انجام این کار، لازم است مطمئن شوید که گوشی و تلویزیون شما به یک شبکه Wi-Fi متصل هستند، سپس انگشت خود را از پایین صفحه دستگاه به بالا بکشید تا Control Center باز شود و روی نماد AirPlay ضربه بزنید. تلویزیون خود را از لیست دستگاه‌های موجود انتخاب کنید و آینه‌سازی را انجام دهید.

Chromecast

اگر دستگاه Chromecast را به تلویزیون خود وصل کرده‌اید، می‌توانید از آن برای ارسال صفحه نمایش iPhone یا iPad به تلویزیون استفاده کنید.

برای انجام این کار، مطمئن شوید که دستگاه شما و Chromecast در یک شبکه Wi-Fi هستند، سپس برنامه Google Home را در دستگاه خود باز کنید و روی نماد Cast ضربه بزنید. Chromecast خود را از لیست دستگاه‌های موجود انتخاب کنید و بر روی آن‌چه که می‌خواهید در تلویزیون مشاهده نمایید کلیک کنید.

لازم به ذکر است که Chromecast دستگاهی است که به شما امکان می‌دهد محتوا را از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه خود بر روی تلویزیون پخش کنید. این دستگاه کوچک و مقرون‌به‌صرفه، با پورت HDMI به تلویزیون شما وصل می‌شود و با شبکه Wi-Fi خانگی شما ارتباط برقرار می‌کند.

با Chromecast، می‌توانید نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و ویدیوهای مورد علاقه خود را روی صفحه نمایش بزرگ تماشا کنید و همه چیز را از دستگاه همراه خود کنترل کنید.

Google Chromecast With Google TV Review: The Best Yet

آداپتور Lightning به VGA

اگر تلویزیون شما ورودی HDMI ندارد، اما ورودی VGA دارد، می‌توانید از آداپتور لایتنینگ به VGA برای اتصال آیفون یا آیپد خود به تلویزیون استفاده کنید. کافی است یک سر آداپتور را به آیفون و آیپد و سر دیگر را به پورت VGA تلویزیون خود وصل کنید. سپس تلویزیون خود را به کانال ورودی مناسب تغییر دهید تا صفحه دستگاه را ببینید.

خرید کانکتور مناسب برای اتصال گوشی آیفون و آیپد به تلویزیون

همان‌طور که می‌بیند، روش‌های مختلفی برای اتصال گوشی آیفون و آیپد به تلویزیون وجود دارد. برای این کار، کافی است که امکانات تلویزیون خود را بررسی کرده و بر اساس آن، رابط مناسب را خریداری کنید.

اگر تلویزیون پیشرفته‌ای دارید که به AirPlay و یا Chromecast مجهر است، نیازی به خرید رابط نخواهید داشت.

اما اگر تلویزیون شما از انواع قدیمی‌تر است، لازم است یکی از رابط‌های آداپتور/کابل لایتنینگ به hdmi و یا کابل Lightning به VGA را انتخاب کنید. در صورت خرید آداپتور، شما به یک کابل hdmi به hdmi نیز نیاز خواهید داشت.

اگر یک کابل لایتنینگ به hdmi تهیه کنید، احتمالا می‌توانید از آن برای اتصال انواع مختلف تلویزیون به آیفون بهره ببرید. همچنین، می‌توانید با استفاده از این کابل، آیفون و آیپد خود را به ویدئو پروژکتور و سایر دستگاه‌های تصویری متصل کنید.

وقتی تصمیم خود را برای خرید گرفتید، می‌توانید کابل لایتنینگ به hdmi، کابل Lightning به VGA و سایر کانتکوترهای ارتباطی مورد نیاز خود را از «سایت جانبی » خریداری کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا