شبکه‌های اجتماعی

تعداد کاربران اسنپ‌چت از ۴۰۰ میلیون عبور کرد

شرکت اسنپ، مالک اپلیکیشن اسنپ‌چت، در جدیدترین گزارش عملکرد سه‌ماهه خود اعلام کرد که تعداد کاربران این شبکه اجتماعی از مرز ۴۰۰ میلیون عبور کرد.

بر اساس گزارش CNBC، به تعداد کاربران اسنپ‌چت در سه ماهه اخیر ۹ میلیون نفر اضاله شده و بدین ترتیب، مجموع کاربران این شبکه اجتماعی به ۴.۶ میلیون رسید که نسبت به سال گذشته، ۱۲ درصد افزایش یافته است.

این موفقیت بزرگ در حالی رقم خورد که تقریبا یک سال پیش، این شرکت حدود ۲۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج کرد. تصمیمی‌که در پی کاهش درآمدهای تبلیغاتی و همچنین به منظور کاهش هزینه اتخاذ شد.

حالا به نظر می‌رسد که این کاهش نیروی کار به همراه اضافه شدن ویژگی‌های جدید، موثر بوده و این شرکت توانست روندی صعودی را تجربه کند.

اسنپ همچنین اعلام کرد که در سه ماهه اخیر توانسته درآمدی معادل ۱.۱۹ میلیارد دلاری را ثبت کند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد و حتی فراتر از پیش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت بوده است.

این شرکت همچنین از سرویس اشتراک اسنپ‌چت پلاس به عنوان بخش کلیدی و مهم خود در افزایش درآمدهای غیرتبلیغاتی یاد کرد. طبق اعلام این شرکت در ماه گذشته، تعداد کاربران اسنپ‌چت پلاس که یک سرویس با هزینه اشتراک ۴ دلار در ماه است، به ۵ میلیون مشترک رسیده است.

البته در این میان، هوش مصنوعی مولد نیز نقشی تاثیرگذار را در جذب کاربر و درآمدهای این شرکت داشته است. تعداد کاربران چت‌بات MyAI این شرکت که ماه آوریل در دسترس تمامی‌کاربران این شبکه اجتماعی عرضه شد، به بیش از ۲۰۰ میلیون رسیده و بیش از ۲۰۰ میلیارد پیام نیز با این چت‌بات میان کاربران رد و بدل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا