اپل

نسخه ارزان‌قیمت اپل پنسل رونمایی شد

 

اپل ساعاتی پیش از جدیدترین مدل قلم هوشمند خود موسوم به «اپل پنسل» با قیمت 79 دلار رونمایی کرد.

محصولی که همانند انتظارات به کابل USB-C برای جفت شدن و شارژ مجهز شده و به گفته این شرکت، با تما‌می‌آیپدهایی که از این درگاه بهره ‌می‌برند، سازگار است و از اوایل ماه نوامبر روانه بازار خواهد شد.

با این حال، این قلم جدید، ارزان‎ترین محصول این خانواده محسوب ‌می‌شود و بر اساس آمارها، 20 دلار ارزان‌تر از اپ پنسل اولیه و 40 دلار ارزان‌تر از نسل دوم این قلم است.

از جمله قابلیت‌های قلم ‌می‌توان به مواردی چون دقت پیکسلی، تاخیر کم و حساسیت به شیب اشاره کرد. با این حال، خبری از قابلیت حساسیت به فشار در این قلم نیست. به گفته اپل، کاربران ‌می‌توانند این قلم را به صورت مغناطیسی به قسمت کناری بدنه آیپد خود متصل کنند. در حالت، برای افزایش عمر باتری به حالت خواب ‌می‌رود.

متاسفانه پشتیبانی از قابلیت شارژ وایرلس به این مدل اضافه نشده و برای شارژ باتری، باید درپوش قلم را به عقب بکشید تا درگاه USB-C ظاهر شود و آن را به کابل شارژ وصل کنید.

برخلاف نسل دوم اپل پنسل، امکان دوبار تپ کردن برای تغییر حالت طراحی به این قلم اضافه نشده است. با این حال، دارندگان آیپد مجهز به تراشه M2 ‌می‌توانند از قابلیت شناور بودن که در نسل دوم اپل پنسل وجود داشت، استفاده کنند. با این قابلیت، ‌می‌توانید پیش‌نمایش علامتی را که ‌می‌خواهید روی یادداشت، طرح، حاشیه و.. اعمال کنید، مشاهده کنید.

تصمیم اپل به استفاده از درگاه USB-C و حذف لایتنینگ، در نتیجه فشارهای اتحادیه اروپا صورت گرفته و این شرکت پیشتر استفاده از این پورت را در آیپدهای خود آغاز و اخیرا نیز آن را به مدل‌های آیفون 15 اضافه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا