گوناگون

دوربین مدار بسته خوب چه ویژگی هایی دارد؟

دوربین مدار بسته خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ قطعا تمام کسانی که اقدام به خرید سیستم‌های نظارتی می‌کنند، اولین سوالی که در ذهنشان نقش می‌بندد همین است. اما بنظر شما پاسخ این سوال چیست؟ بنظر شما یک دوربین خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت پاسخ به این سوال منحصر به فرد است و به احتمال زیاد ویژگی‌های یک دوربین مدار بسته خوب از دید شما و من یا حتی فرد دیگر یکسان نیست.

چراکه قطعا در یک نگاه کلی دوربینی خوب است که نیاز‌های کاربر خود را مرتفع کند و بی‌شک هر کس از خریدن سیستم نظارتی اهداف منحصر به فردی را دارد.

اجازه دهید موضوع را با ذکر یک مثال برایتان توضیح دهیم. بی‌شک مادر شاغلی که برای نظارت و مراقبت از فرزندش در ساعات اداری دوربین مدار بسته می‌خرد، انتظارات یکسانی با مدیرعامل یک شرکت که برای نظارت بر حسن انجام وظیفه کارمندانش اقدام به خرید سیستم نظارتی میکند، یا شهرداری که برای کنترل ترافیک اقدام به نصب دوربین در بزرگراه‌ها و چهار راه‌ها میکند، نیاز‌های یکسانی ندارد.

به طور مثال در دوربین مدار بسته کنترل ترافیک قدرت زوم و کیفیت حرف اول را میزند اما این موضوع در مورد بی‌بی کم‌ها صدق نمیکند. پس در پاسخ به سوالی که در ابتدا عنوان کردیم، باید بگوییم که ویژگی‌های دوربین خوب کاملا بستگی به نیازهای شما و انتظارتان از یک دوربین مدار بسته دارد.

با این وجود، برند‌های تولید کننده سیستم‌های نظارتی همواره با یکدیگر در رغابت بوده و امکانات جدیدی را به دوربین‌های خود اضافه می‌کنند، که در ادامه برخی از آنها که بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌اند را باهم بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌های یک دوربین مدار بسته پیشرفته

جدیدترین و همچنین محبوب‌ترین ویژگی‌های یک دوربین مدار بسته عبارتند از:

  • سازگاری با شرایط آب و هوایی
  • تشخیص حرکت
  • امکان کنترل از راه دور
  • خدمات پس از فروش
  • قیمت مناسب
  • و…

که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

سازگاری دوربین مدار بسته با شرایط آب و هوایی

در نظر داشته باشید که ممکن است، دوربین مدار بسته برای نصب در هر محیطی اعم از بیرون یا داخل ساختمان خریداری شود.   برای دوربین‌هایی که قرار است در بیرون از ساختمان و در حالت کلی فضای آزاد نصب شوند، باید استاندارد‌های رعایت شود تا حدالمقدور از ورود گرد و خاک، نفوذ آب جلوگیری کرده و در و بازه‌های دمای متفاوت دوربین مدار بسته شما همچنان، کاری خود را داشته باشد. در نظر داشته باشید که دوربین‌هایی با کیفیت که در مقابل نفوذ گرد و خاک و قطرات آب مقاومتر عمل می‌کنند به مراتب گران‌تر از دوربینهای مداربسته معمولی هستند، طول عمر بالاتری داشته و قطعا ارزش خرید بیشتری دارند.

تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته

شناسایی حرکت از دیگر ویژگی‌های یک دوربین مدار بسته است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. یک دوربین با این ویژگی می‌تواند حرکات افراد، اشیا و وسیله‌های نقلیه را شناسایی کند و سازوکار آن به این صورت است که به محظ شناسایی حرکت شروع به ضبط حوادث میکند. بزرگترین حسن این دوربین مدار بستهاین است که در زمانی که اتفاق خاصی نمی‌افتد تصویری نیز ضبط نشده و هارد دوربین بی‌جهت پر نمی‌شود. به طبع این قابلیت بر روی قیمت تمام شده دوربین تاثیر دارد.

ویژگی کنترل از راه دور در دوربین مدار بسته

داشتن امکان کنترل از راه دور در دوربین مدار بسته نیز، مانند هر وسیله‌ای دیگری یک مزیت و ویژگی منحصر به فرد و خوب بحساب می‌آید. کنترل از راه دور این قابلیت را به شما میدهد که در هر مختصات جغرافیایی که هستید، تصاویر دوربین خود را به صورت لایو مشاهده کنید، تصاویر ضبط شده را ببینید و در صورتی که دوربین مدار بسته شما امکان چرخش لنز را دارد، آن را بگردانید یا در یک نقطه زوم کنید. برای استفاده از این قابلیت کافیست به اینترنت وصل باشید.

ارائه خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش معتبر و حرفه‌ای بی‌شک مهم‌ترین ویژگی یک دوربین مدار بسته خوب است. اینکه شما دوربینی داشته باشید که در صورت بروز هر مشکل و یا خرابی در سازو کار آن شرکت ارائه دهنده محصول پیگیر مشکل باشه و آن را حل کند، خیالتان را از خریدتان راحت میکند و شما با خیال آسوده از دوربین مدار بسته خود استفاده می‌کنید.

قیمت مناسب دوربین مدار بسته

صرف نظر از اینکه شما چه بودجه‌ای را برای خرید دوربین مدار بسته کنار گذاشته اید، قیمت دوربین فاکتور بسیار مهمی در انتخاب شما است.   قیمت یک دوربین مستقیما با آنچه بالاتر به عنوان ویژگی‌های یک سیستم خوب عنوان کردیم مرتبط است. البته همانطور که در ابتدای مقاله نیز عنوان کردیم،   این ویژگی‌ها را نیز شرایط شما تعیین میکنند. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام ویژگی به دردتان می‌خورد و دوربین مدار بسته ای که خریداری میکنید باید کدام ویژگی را داشته باشد و از کدام ویژگی می‌توانید صرف نظر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا