اپلموبایل

اپل: داغ شدن آیفون ۱۵ مشکل نرم‌افزاری است

آیفون 15 اپل، این روزهای حسابی غوغا به پا کرده و یکی از داغ‌ترین محصولاتی است که امروز در بازار تکنولوژی وجود دارد… عملا داغ‌ترین!

مدت زمان کوتاهی بعد از عرضه این مدل به بازار، کاربران شروع به ارسال گزارش‌هایی کردند مبنی بر اینکه این مدل هنگام شارژ و حتی هنگام استفاده، بیش از اندازه داغ می‌شود. تحلیل‌های اولیه این گزارش‌ها حاکی از این بود که مشکل دمایی این مدل به سخت افزار و طراحی جدید این گوشی مرتبط است. اما ظاهرا این معضل، یک مشکل نرم افزاری است.

آیفون‌های 15 و 15 پرو، به تازگی عرضه شده‌اند و مثل همیشه مردم برای خرید اولین آیفون‌های عرضه شده، پشت درب نمایندگی‌های اپل صف‌های طولانی تشکیل دادند. حتی درخواست‌های پیش خرید این مدل، به میزان 12 درصد از نسخه آیفون 14 بیشتر بوده است. اما خیلی زود بعد از عرضه نخستین آیفون‌های مدل 15، گزارش‌های متعددی از کاربران دریافت شد مبنی بر اینکه دمای این مدل به طور آزار دهنده‌ای هنگام استفاده و بعضا هنگام شارژ، تا میزان حتی 48 درجه سانتی گراد بالا می‌رود.

حدس‌های اولیه، دلیل اصلی این مشکل را مربوط به طراحی دمایی اپل و سخت افزار جدید SoC  اعلام کرد. اما بر اساس بیانیه جدید از شرکت که درForbes  منتشر شده، مسئول اصلی بروز این اتفاق، مشکلات نرم افزاری و باگ‌های نسخه iOS 17 معرفی شده است.

بر اساس بیانیه اپل، سه عامل در بروز گرمای بیش از حد این مدل دخیل شناخته شده است:

  • افزایش فعالیت‌های بک گراند در اولین روزهای استفاده
  • وجود باگ در نسخه iOS 17 که دستگاه برخی از کاربران را هدف قرار داده
  • مشکل مربوط به برنامه‌های متفرقه که باعث افزایش بار سیستم گوشی شده

اپل علاوه بر روشن کردن مشکل گرمای بیش از حد این مدل، اعلام کرده که این معضل ربطی به طراحی جدید این دستگاه ندارد.

اپل چند اپلیکیشن متفرقه را معرفی کرده که مسئول گرمایش بیش از حد این مدل آیفون می‌شوند از جمله اینستاگرام، اوبر و بازی مسابقه‌ای Asphalt 9  که همگی روی اپ استور قرار دارند. کاربران اینستاگرام خیلی زود در تاریخ 27 سپتامبر، با دریافت یک پچ، از این مشکل رها شدند. اپل اعلام کرده که نسخه به روز رسانی از  iOS 17 برای برطرف شدن باگ‌ها، در حال حاضر در دست آزمایش قرار دارد اما در آن، راه حلی برای مشکل گرمایشی مدل 15 ارائه نمی‌شود.

در بیانیه اپل، آداپتورهای بالای 20 وات نیز یکی از مقصران بروز این مشکل اعلام شده‌‌اند. این شرکت اعلام کرده که افزایش دمای هنگام شارژ، مادامی که از شارژرهای استاندارد USB-C استفاده می‌شود، هیچ جای نگرانی ندارند.

اپل همچنین به کاربران خود اطمینان خاطر داده که آیفون‌های 15 ریسک آتش سوزی ندارند زیرا این مدل به قابلیت‌های محافطتی مجهز بوده که از گرمایش بیش از اندازه دستگاه جلوگیری می‌کنند.

بر اساس ادعای اپل، این افزایش دما به مشکلات نرم افزاری مرتبط است و با وجود اینکه می‌تواند آزاردهنده باشد اما خطر مهمی محسوب نمی‌شود.

منبع:techspot

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا