اپل

چرا اپل با افت سهم بازار همچنان سودده است؟

فردای اقتصاد- شرکت اپل به رغم کاهش سهم از بازار تلفن‌های هوشمند همچنان سودده باقی مانده است.

اپل که اخیرا آیفون ۱۵ را وارد بازار کرده با افت ارزش سهام هم مواجه شده اما همچنان سهام این شرکت  با ارزش‌ترین سهام بازار آمریکاست.

سوددهی اپل به دلیل اتخاذ استراتژی  رشد مکرر قیمت محصولات و خدمات رخ داده است.

پنج سهم نخست با ارزش بازار سهام آمریکا در اختیار شرکتهای تکنولوژی است و بعد از اپل، مایکروسافت، آمازون، انویدیا و آلفابت با ارزش‌ترین سهام‌های آمریکا را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر در بازار آمریکا شرکت اپل سهم اصلی بازار تلفن همراه را در اختیار دارد.

بر اساس جدیدترین آمارها گوگل در صدر بازدید،  اپل در صدر بازار موبایل و متا در صدر شبکه‌های اجتماعی قراردارند.

اپل همچنان سهم اصلی بازدید از طریق موبایل را در اختیار دارد و در مقابل آلفابت بیش از ۵۰ درصد سهم بازار مرورگرهای وب را در اختیار دارد. آلفابت همچنین صاحب دو وب سایت نخست پربازدید در جهان هم هست.

در آمریکا متا صاحب سه شبکه اجتماعی محبوب است.

در زمینه فروش کامپیوتر شخصی شرکتهای دل و اچ پی با داشتن ۲۷ درصد سهم بازار در صدر جدول قراردارند و لنوو با ۱۷ و اپل با ۱۳ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

ویندوز با داشتن ۳۹ درصد سهم اصلی بازار سیستم عامل‌ها را در اختیار دارد و سیستم عامل OS X اپل با ۲۱ درصد و آی او اس اپل با ۱۹ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

بازار مرورگرها در اختیار کروم است و بیش از ۵۲ درصد سهم بازار در اختیار این شرکت است، سافاری اپل با ۳۱ درصد در جایگاه دوم قرار دارد و Edg مایکروسافت ۸ درصد سهم بازار را در اختیار دارد.

سهم اصلی بازار جست و جو با ۸۹ درصد در اختیار گوگل است و بینگ حتی با کمک چت جی پی تی به بیشتر از ۹ درصد سهم نرسیده است.

از میان ده سایت پربازدید اول جهان گوگل با ۱۸.۶ میلیارد بازدید متوسط ماهانه و یوتیوب با ۶.۴ میلیارد بازدید در رده‌های اول و دوم قرار دارند. فیس‌بوک، آمازون و یاهو در رده‌های بعدی هستند.

در بازار اپلیکیشن‌های موبایل و در جمع آی او اس و اندروید یوتیوب اپلیکیشن اول است. آمازون، جیمیل، گوگل، تیک‌تاک، اینستاگرام و فیسبوک در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا