اپلموبایل

بروزرسانی اپل برای حل مشکلات تشعشعات آیفون ۱۲

جدیدا قانون‌گذاران فرانسوی ادعا کردند که میزان تشعشعات گوشی iPhone ۱۲s (که ۳ سال از زمان معرفی آن می‌گذرد)، بیش از حد مجاز است و حالا اپل اعلام کرده که آپدیت نرم افزاری جدیدی برای حل نگرانی‌های مربوط به این تشعشعات عرضه خواهد شد. فرانسه، بعد انتشار این اخبار توسط ناظران ANFR این کشور، فروش این مدل آیفون را متوقف کرد. طبق گزارش روییترز، شرکت اپل ضمن رد این ادعا٬ مسئولیت را گردن پروتکل‌های آزمایش اتحادیه اروپا انداخته است.

اپل همچنان مصرانه اعلام می‌کند که این مسئله به هیچ عنوان یک خطر امنیتی نیست و تاکید کرد که این گوشی توسط چندین شرکت معتبر بین المللی در رابطه با حفظ استانداردهای تشعشعاتی، تایید شده است. سیستم نرم‌افزاری جدیدی که قرار است عرضه شود، میزان تشعشعات را تغییر نمی‌دهد زیرا این یک مسئله سخت افزاری است ولی این به روزرسانی نرم‌افزاری، قانون گذاران فرانوسی را راضی خواهد کرد. به نظر می‌آید اپل فکر می‌کند که این پچ نرم‌افزاری برای قبول شدن در آزمایش‌های تشعشعاتی  iPhone ۱۲s کافی است زیرا در ادامه عنوان کرده است: «امیدواریم با این تغییر، فروش  iPhone ۱۲s دوباره در کشور فرانسه آغاز شود.»

فرانسه قوانین خود را در سال ۲۰۲۰ تغییر داد و در آن ملاحظاتی برای برخی اندام‌های انسانی مثل دست اضافه کرد. مسئولین وقتی تست میزان تشعشع  و انرژی فرکانس رادیویی را بررسی می‌کنند، مشخص می‌شود که چه میزانی از این انرژی توسط بدن جذب می‌شود. این تکنیک که SAR (میزان مشخص جذب) نام دارد٬ توسط یک دستگاه به خصوص انجام می‌شود. طبق آخرین تست SAR که قانون گذاران این کشور دستور آن را صادر کرده بودند، مشخص شد که iPhone ۱۲s  زمانی که در دست قرار دارد، بیش از حد نرمال انرژی جذب بدن می‌کند.

دو کشور بلژیک و دانمارک در این بین به یاری اپل آمدند. وزیر صنعت دیجیتال بلژیک – Mathieu Michel-اعلام کرد که تست‌هایی که به صورت منطقه‌ای (بدون تایید شرکت سازنده) انجام می‌شود صرفا جهت اطمینان است ولی دلیل نمی‌شود که فروش یک دستگاه را بر اساس آن متوقف کرد. دانمارک نیز رویه مشابهی را در پیش گرفت و اعلام کرد که در مورد میزان تشعشع iPhone ۱۲s هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. متخصصین صنعت نیز وارد این ماجرا شده‌ و اعلام کردند که این میزان تشعشع از گوشی هیچ گونه ریسک سوختگی یا سکته درپی ندارد.

فرانسه اعلام کرده که به روزرسانی نرم افزاری اپل احتمالا کافی خواهد بود و آنها به محض دریافت به روزرسانی جدید، فروش این مدل آیفون را دوباره آغاز خواهند کرد. اپل به صورت دوره‌ای برای آیفون‌هایش به روز رسانی نرم افزاری عرضه می‌کند پس احتمالا خیلی زود به روزرسانی جدید نیز معرفی خواهد شد. در این بین اپل تمایل کمی دارد که انرژی خود را روی محصولی که ۳ سال پیش وارد بازار شد بگذارد و تقریبا تمام تمرکزش روی آیفون ۱۵- محصولی که هنوز معرفی نشده-معطوف شده است.

منبع: engadget

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا