شبکه‌های اجتماعی

پای ویدیوی HD به واتساپ باز شد

واتساپ ساعاتی پیش رسما از عرضه قابلیت پشتیبانی از ویدیوهای باکیفیت اچ‌دی (HD) در این شبکه اجتماعی خبر داد.

این قابلیت در حالی اضافه شد که این شرکت حدود یک هفته پیش واتساپ امکان پشتیبانی از تصاویر اچ‌دی (HD) را به این پلتفرم فراهم و اعلام کرد با این ویژگی، کاربران می‌توانند تصاویری با رزولوشن و کیفیت بالا را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند.

حالا پس از تصویر، نوبت به ویدیوها رسیده تا کاربران این شبکه اجتماعی محتواهای ویدیویی خود را با وضوح بالا و تا نرخ 720p برای دیگر کاربران ارسال کنند. این در حالی است که حداکثر نرخ پشتیبانی‌شده تا پیش از این، 480p بود.

نحوه ارسال ویدیوهای اچ‌دی نیز شبیه به ارسال تصاویر اچ‌دی است به طوری که پس از انتخاب ویدیوی مدنظر، کاربر باید روی گزینه HD تپ کند. در اینجا، کادری ظاهر و از کاربر پرسیده می‌شود که آیا تمایل به ارسال تصاویر با کیفیت HD دارد یا کیفیت استاندارد. همچنین سایز فایل نیز در اینجا به نمایش درمی‌آید.

در نهایت، با انتخاب گزینه ارسال، می‌توان ویدیو را با کیفیت بالا با دیگران به اشتراک گذاشت. به گفته واتساپ، تصاویر و ویدیوهایی که در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شوند، با رمزنگاری end-to-end محافظت می‌شوند.

در سمت مقابل نیز شخص دریافت‌کننده، یک نشان کوچک HD را روی این ویدیو مشاهده خواهد کرد که وی را از کیفیت بالا ویدیو مطلع می‌کند. با این کار، می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا با توجه به فضای ذخیره‌سازی دستگاه‌ها، ویدیو را دانلود کنند یا خیر.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا