ایراناینترنت

وزیرارتباطات:‌علت کندی اینترنت موبایل به خاطر تخریب آنتن‌های BTS است

آی‌تی‌ایران-  وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز (25 مرداد)  هیئت دولت اعلام کرد که در برخی مواقع علت قطعی یا کندی اینترنت در موبایل‌ها، تخریب BTS است. به گفته عیسی زارع‌پور، در حال حاضر 100 درخواست از محله‌های تهران آمده که مردم خواهان برداشت شدن دکل‌های BTS در این محله‌ها شده‌اند.

زارع‌پور در این مورد گفت: «محل‌هایی در گذشته کیفیت اینترنت خیلی خوب داشتند و الان ندارند. وقتی این موارد را ریشه‌یابی می‌کنیم، متوجه می‌شویم خود مردم درخواست دادند تا دکل‌های BTS منطقه جمع شود.در حال حاضر 100 درخواست از محله‌های تهران آمده که ساکنان خواهان برداشته شدن دکل‌های  BTS در این محله‌ها شده‌اند.»

زارع‌پور برای چندمین بار در ماه‌های گذشته بازهم تاکید کرد که آنها به طور شبانه‌روزی در تلاش برای فراهم کردن شبکه پرسرعت برای مردم هستند، ولی این بار در مقابل سوال در خصوص اختلال‌ها و کیفیت‌های پایین اینترنت روی گوشی‌های تلفن‌همراه، دلیل این شرایط در برخی موارد را به تخریب دکل‌های BTS انداخت.

در بهار سال جاری هم زارع‌پور رفع برخی اختلالات آنتن‌دهی را خارج از اراده وزارت ارتباطات اعلام و گفته بود که رفع برخی مشکلات نیاز به پیگیری خود اشخاص دارد. همان زمان او در پاسخ به این پرسش که چرا در برخی از موارد طرح مشکلات مردمی از طریق سامانه ۱۹۵ نیز راهگشا نبوده ، توضیح داد: «در سال گذشته عده‌ای از مردم گفته بودند دکل مخابراتی یا BTS در محل ما جمع شده و پس از تماس با سامانه ۱۹۵، ما را به چند ماه بعد حواله داده و گفتند مشکل را برطرف می‌کنند، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.»

براساس اظهارت وزیر ارتباطات پس از پیگیری‌ها، در نهایت مشخص شد که اهالی محل به اپراتور‌ها اجازه نصب BTS و تجهیزات را نمی‌دهند، بنابراین به گفته او چنین مواردی نیازمند پیگیری از طرف خود افراد را دارد به گونه‌ای که یکی از مالکان را راضی کنند تا اجازه نصب تجهیزات داده شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا