تجارت

خرید از سایت‌های خارجی با کارت عضو شتاب

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و امکان دسترسی به اینترنت برای تمامی افراد در سراسر جهان، امکان خرید از سایت‌های اینترنتی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اما به دلیل تحریم‌های بانکی و بین‌المللی علیه کشور عزیزمان ایران، امکان خرید مستقیم با کارت‌های عضو شتاب ایرانی از سایت‌های بین‌المللی وجود ندارد، گرچه این مشکل نیز راه حل‌های خود را دارد و شما می‌توانید به طور غیر مستقیم با کارت بانکی ایرانی خود اقدام به خرید از سایت‌های خارجی داشته باشید.

در برخی از مواقع خرید غیرمستقیم با کارت عضو شتاب به‌صرفه‌تر از خرید از سایت‌های داخلی است.

خرید از سایت‌های خارجی با کارت شتاب امکان‌پذیر است؟

متأسفانه، پاسخ این سؤال خیر است و هیچ سایت خارجی درگاه پرداختی ندارد که بتوانید از آن استفاده کنید. اما می‌توان با استفاده از شرکت‌های واسط ایرانی، مبلغ کالا و هزینه حمل آن را با کارت شتاب به‌صورت ریالی پرداخت کرد و کالای موردنظر خود را در ایران تحویل بگیرید.

نحوه خرید از سایت‌های خارجی فرق چندانی با خرید از سایت‌های داخلی ندارد و شما می‌توانید با مراجعه به سایت موردنظر و جستجو برای کالای موردنظر، آن را به سبد خریدتان اضافه کنید و در مرحله بعد اقدام به پرداخت مبلغ موردنظر از طریق مسترکارت و یا سایر کارت‌های بین‌المللی داشته باشد. درصورتی‌که امکان استفاده از کارت‌های بانکی بین‌المللی را ندارید، می‌توانید به شیوه زیر عمل کنید.

  • انتخاب‌کردن و کپی‌کردن لینک کالا بعد از ثبت‌نام در سایت‌های خارجی
  • ثبت نام در سایت‌های واسطه ایرانی
  • ثبت سفارش و پرداخت هزینه ریالی کالا و هزینه‌های حمل در شرکت‌های واسط
  • دریافت محصول درب منزل یا مقصد موردنظر

برترین سایت‌ها و فروشگاه‌ها برای خرید از خارج از کشور

به‌طورکلی وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید با بررسی کالا و نظرات سایر خریداران و همچنین مقایسه قیمت فروشندگان مختلف، اقدام به خرید کنید. سایت‌های معتبری مانند آمازون، علی‌بابا، ای بی، بنگ گود و… وجود دارند؛ ولی هیچ‌کدام امکان ارسال مستقیم به ایران را ندارند.

Alibaba

این سایت چینی بزرگ‌ترین بازار B۲B جهان است که بیشترین محصولات صنعتی، الکترونیکی، ورزشی و هر آنچه موردنیاز کاربران است را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. علی‌بابا در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط یک کارآفرین چینی به نام جک ما (Jack Ma) تأسیس شد.

Amazon Business

این سایت نسخه استراتژیک بیزینس آمازون است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا محصولات خود را به فروش برسانند. این وب‌سایت به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا به‌صورت مستقیم با فروشندگان و تأمین‌کنندگان مختلف در ارتباط باشند و به‌صورت آنلاین به تجارت با یکدیگر بپردازند.

ای بِی (eBay)

یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان در سال ۱۹۹۶ توسط پییر امیدیار در آمریکا تأسیس شد. سیاست این فروشگاه در ابتدا امکان حراج اجناس دسته دوم و نو برای افراد بود تا بتوانند کالای موردنظر خود را در قبال پرداخت هزینه کمی به این مجموعه، به بالاترین قیمت پیشنهادی بفروشند. امروزه‌ای بی‌به یک بازار چندوجهی تبدیل شده است که فروشندگان می‌توانند با قیمت ثابت و یا به‌صورت حراج محصولات خود را به مشتریان در سراسر جهان عرضه کنند.

بنگ گود

این سایت چینی در سال ۲۰۰۶ تأسیس شده است و در حال حاضر یکی از پرطرف‌دارترین سایت‌های خرید آنلاین جهانی است. محصولات این فروشگاه اینترنتی در زمینه مد و پوشاک، لوازم‌خانگی، محصولات الکترونیکی و… تنوع بسیار زیادی دارد.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد خرید از سایت‌های خارجی برای ما در ایران به‌صورت مستقیم ممکن نیست. هم به دلیل عدم امکان حمل و هم به دلیل موانع بانکی در پرداخت. البته شرکت‌هایی مانند سپاهان‌همراه هستند که به‌صورت واسط بین شما و فروشنده این روند را تسهیل می‌کنند تا ایرانی‌ها هم از این خدمات بهره‌مند شوند. شرکت‌های واسط این امکان را برای شما فراهم کرده است که محصول موردنظر خود را با هماهنگی با این مجموعه از سایت‌های خارجی خریداری کرده و در ایران تحویل بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا