هوش مصنوعی

۱۰ ابزار هوش مصنوعی که باید در کسب‌وکار خود از آن استفاده کنید

این روزها هوش مصنوعی و کاربردهای آن به یکی از پرطرفدارترین اخبار حوزه فناوری تبدیل شده و روزانه میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان، از ابزارهای هوش مصنوعی که توسط شرکت‌های مختلف توسعه یافته، استفاده می‌کنند.

این فناوری اگرچه طرفداران زیادی پیدا کرده، اما مخالفانی نیز در برابر آن قد علم کرده‌اند و خواستار توقف توسعه مدل‌های پیشرفته‌تر و البته قانونگذاری در این حوزه هستند. فارغ این بحث و جدل‌ها، بی‌تردید این فناوری در آینده و در حوزه‌های مختلف، نقش‌افرینی گسترده‌ای خواهد داشت و کسب‌وکارها نیز از تاثیرات آن در امان نخواهند بود.

بنابراین، استفاده از هوش مصنوعی برای فعالان و کسب‌وکارها به منظور رقابت با دیگر شرکت‌ها و همچنین کمک به افزایش بهره‌وری و کارایی ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه به ۱۰ نمونه از ابزارهای هوش مصنوعی که می‌توان از آنها برای نیل به این اهداف بهره برد، اشاره خواهیم کرد.

ChatGPT

این چت‌بات یک ابزار مکالمه‌محور است که توسط شرکت OpenAI طراحی شده و توسعه یافته است. ChatGPT در نوامبر گذشته در دسترس کاربران قرار گرفته و در این میان، صاحبان کسب‌وکارها نیز می‌توانند از قابلیت‌های آن استفاده کنند.

از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به نوشتن مطالب درباره موضوعات مختلف، تجزیه و تحلیل وب‌سایت یا ارتقای نتایج جست‌وجو، اجرا و حل معادلات ریاضی پیچیده، ایجاد سیاست‌های مربوط به منابع انسانی وغیره اشاره کرد.

همچنین صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند با اپلیکیشن Dall-E2 نیز کار کنند. این ابزار می‌تواند با استفاده از دستورات متنی، تصویر ایجاد کند.

Microsoft Copilot

در حال حاضر، مایکروسافت ۴۹ درصد از سهام OpenAI را در اختیار دارد و ابزار ChatGPT، توسط سرورهای مایکروسافت میزبانی و پشتیبانی می‌شود. بنابراین، بسیاری از قابلیت‌های ChatGPT در ابزار Copilot مشاهده خواهد شد.

این ابزار همچنین با نتایج جست‌وجوی مرورگر بینگ تغذیه خواهد شد و قرار است در سال آینده، بخش عمده‌ای از مجموعه آفیس را به خود اختصاص دهد. صاحبان کسب‌‎وکارها می‌توانند از این Copilot برای تجزیه و تحلیل صفحه گسترده یا همان Spreadsheets، ایجاد الگوها (Templates)، به روزرسانی ارائه‌ها و حتی شرکت در جلسات تیمز به جای کاربر استفاده کنند.

Google Bard/Duet

گوگل بارد را باید واکنش این غول دنیای فناوری به ChatGPT شرکت OpenAI قلمداد کرد و Duet اپلیکیشنی است که از مدل زبانی بزرگ مبنایی بارد برای اجرای اپلیکیشن‌های کسب‌وکار محور گوگل استفاده می‌کنند.

قرار است این قابلیت‌ها ظرف ۶ ماه آینده در دسترس کاربران قرار گیرند. با این حال، فعلا سرویس جیمیل از هوش مصنوعی بارد برای کمک به نگارش ایمیل‌ها و اصلاح غلط‌های گرامری استفاده می‌کند.

Crayon AI

این ابزار بسیار شبیه به Dall-E است. در واقع، یک تولیدکننده پیشرفته تصویر است که از هوش مصنوعی برای تولید آثار هنری، تصاویر، نقاشی‌ها و کارهای گرافیکی از طریق متن، بهره می‌برد.

کیفیت کارهای ارائه‌شده توسط این ابزار بسیار بالاست و صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند از تولیدات آن، برای وب‌سایت‌های خود و یا سایر محتواهای تبلیغاتی استفاده کنند.

Heywire.ai

اگر کسب‌وکارتان در حوزه محتواست، Heywire.ia ‌‌می‌تواند به شما در تولید محتواهای باکیفیت کمک زیادی کند. این ابزار از هوش مصنوعی برای گردآوری اطلاعات از اینترنت و تبدیل آنها به یک داستان، مقاله و یا سایر فرم‌‌های مدنظر استفاده ‌‌می‌کند.

Eightify

حتما برایتان پیش آمده که به یک ویدیوی جالب برخوردید اما با رویت زمان طولانی آن، قید تماشای آن را زدید. اینجاست که Eightify ‌‌می‌تواند وارد میدان شود و با فناوری هوش مصنوعی، نقاط مورد علاقه شما را انتخاب و فایلی به صورت خلاصه را ارائه کند.

در واقع، شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار باید اطلاعات زیادی را درباره موضوعات مختلف داشته باشید که با توجه به محتوهای ویدیویی زیادی که در فضای وب وجود دارد، این ابزار ‌‌می‌تواند نکات مهم و برجسته ویدیوها را انتخاب و خلاصه‌بردار کند که با صرف زمان کمتر، ‌‌می‌توان به این اطلاعات مهم دست یافت.

Temi

این ابزار یکی از کاربردی‌ترین ابزارها برای آنهایی است که مدام با فایل‌‌های صوتی و ویدیویی سروکار دارند. در واقع، با Temi ‌‌می‌توان در کمترین زمان ممکن، به رونویسی از فایل‌‌ها دست یافت.

Feathery

اگر به یک فرم ایده‌آل برای کسب‌وکار خود نیاز دارید، Feathery ‌‌می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. این ابزار از فناوری هوش مصنوعی برای ایجاد فرم‌‌هایی با ظاهر حرفه‌ای بهره ‌‌می‌برد و ‌‌می‌تواند ظرف چند دقیقه، فرم مد نظرتان را تولید کند. کاربران ‌‌می‌توانند این فرم‌‌ها را ویرایش و یا ذخیره کرده و یا متناسب با کسب‌وکار خود به صورت سفارشی تولید کنند.

Interview.ai

این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی، مصاحبه‌هایی ساختگی را برای موقعیت‌‌های شغلی ایجاد ‌‌می‌کند تا کاربر با آمادگی بیشتری در جلسات مصاحبه شرکت کند. با این ابزار، کاربر ‌‌می‌تواند مهارت‌‌های گفتاری خود را تقویت کند و قبل از مصاحبه اصلی، خود را در یک مصاحبه ساختگی محک بزند.

Opus Clip

بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها به ویدیو و اشتراک آن در وب‌سایت‌‌ها علاقه‌مند اما زمانی که این ویدیوها طولانی باشند، اشتراک‌گذاری آنها ک‌‌می‌سخت ‌‌می‌شود. اینجاست که Opus Clip ‌‌می‌تواند کمک‌کننده باشد و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، برش‌‌هایی کوتاه از ویدیو را آماده و ارائه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا