تکنولوژی

اعتراف مدیرعامل x به کاهش تبلیغات در دوران ایلان ماسک

نخستین مصاحبه لیندا یاکارینو بعد از سکانداری توییتر ( X )

لیندا یاکارینو مدیرعامل اجرایی X، گفت که این پلتفرم رسانه اجتماعی که قبلا به عنوان توییتر شناخته می‌شد، رقیب‌هایی مانند Threads را زیر نظر خواهد داشت، اما پلتفرمی که او با مالک میلیاردر آن، ایلان ماسک، در حال ساختن است چیزی متفاوت است.

یاکارینو درباره تردز گفت گفت: “ما همه کارهایی که آنها انجام می‌دهند را زیر نظر داریم اما متمرکز بر این هستیم که X چه خواهد بود، و نقشه راه کاملاً متفاوتی دارد.”

ماسک در تلاش است تا از این پلتفرم که اخیراً آن را X نامیده است، برای دستیابی به چشم‌انداز خود در ایجاد یک “اپلیکیشن همه کاره” که بتواند مجموعه‌ای متنوع از خدمات شامل صوتی، تصویری، پیام‌رسانی و بانکداری ارائه دهد، استفاده کند.

پلتفرم میکروبلاگینگ جدید Meta طی یک هفته پس از راه‌اندازی در ژوئیه، بیش از 100 میلیون کاربر به دست آورد، اما داده‌ها نشان داد که مشارکت کاربران پس از آن اوج اولیه کاهش یافته است، که این موضوع چالش‌هایی برای Meta در یافتن راه‌هایی برای حفظ مردم در استفاده از اپلیکیشن ایجاد کرده است.

یاکارینو که در نیویورک به سر می‌برد، صبح پنجشنبه را با برگزاری یک رویداد صوتی زنده در خود پلتفرم X آغاز کرد و سپس در یک مصاحبه با CNBC شرکت کرد که اولین مصاحبه عمومی او از زمان شروع به کار به عنوان مدیرعامل در ماه ژوئن بود. ۲۸ هزار در پلتفرم X این مصاحبه را به طور زنده تماشا کردند.

یاکارینو گفت که این شرکت از زمان خریداری شدن توسط ماسک در یک معامله 44 میلیارد دلاری در اواخر سال گذشته، دوران پرتلاطمی را پشت سر گذاشته است. بسیاری از مشتریان تبلیغات در توییتر پس از تصاحب توسط ماسک، بخشی به دلیل نگرانی‌ها درباره رویکرد او در مدیریت و مدیریت محتوا، از پلتفرم فاصله گرفته بودند.

اگرچه برخی از برندها از آن زمان دوباره تبلیغ در سایت را دوباره شروع کرده‌اند، اما X همچنان با چالش‌هایی روبرو است زیرا بسیاری از خریداران تبلیغات همچنان از این شرکت فاصله گرفته‌اند.

یاکارینو گفت که او با تبلیغات‌کنندگان صحبت کرده و برندها دوباره به پلتفرم بازمی‌گردند. او گفت: “من روی آن دسته از شرکت‌هایی که شاید خرید تبلیغات را از این شرکت متوقف کرده‌ یا کاهش داده‌اند متمرکز می‌شوم تا به آنها یادآوری کنم قدرت این پلتفرم چیست.”

وقتی از مدیرعامل X  در مورد توییت‌های جنجالی خود ماسک  پرسیده شد، یاکارینو گفت همه باید اجازه داشته باشند نظرات شخصی خود را داشته باشند.

او گفت: “آنچه که برندها بیشتر و بیشتر به آن پی می‌برند این است که این پلتفرم در مورد توییت‌های یک شخص خاص نیست.” او گفت این پلتفرم پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغات دارد.

برندهایی که هزینه‌کرد در پلتفرم را از سر گرفته‌اند شامل Mondelez International سازنده اورئو و شرکت داروسازی الی لیلی هستند، همان‌طور که وال استریت ژورنال در ماه مه گزارش کرد. حدود 40 درصد از 100 تبلیغ‌کننده برتر پلتفرم قبل از تصاحب توسط ماسک، دیگر در این پلتفرم تبلیغ نکرده‌اند.

بخش مهمی از تلاش‌های یاکارینو شامل وعده به تبلیغات‌کنندگان برای ارائه ابزارهای قوی‌تر بوده است که به برندها اجازه می‌دهد تبلیغات خود را از نمایش در کنار محتوای مورد اعتراض و جنجالی دور نگاه دارند،

این شرکت طی ماه‌های اخیر ابزارهای جدیدی را راه‌اندازی کرده است، از جمله ابزار جلوگیری از کلمات کلیدی که به تبلیغات‌کنندگان اجازه می‌دهد جلوی نمایش تبلیغات خود در بالا یا پایین توییت‌های حاوی آن کلمات را بگیرند.

X این هفته گزینه‌های بیشتری را به این پلتفرم افزود از جمله تست تنظیماتی در مورد محتوای حساس.

یاکارینو گفت این پلتفرم به آزادی بیان متعهد است اما همچنین به حفاظت از برندها هم متعهد است. او افزود: من به شما اطمینان می‌دهیم تبلیغات شما فقط در کنار محتوایی پخش می‌شود که برای برند شما مناسب است و بر اساس انتخاب شما صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا