استارتاپ

سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومانی لیان کپیتال در استارتاپ دکترساینا

لیان کپیتال روی دکترساینا، استارتاپ ارائه‌دهنده مشاوره و ویزیت آنلاین پزشکی سرمایه‌گذاری کرد.

ژوبین علاقبند، مدیرعامل لیان کپیتال، در پاسخ به این سوال که دکترساینا بر اساس چه ویژگی‌هایی در سبد سرمایه‌گذاری این شرکت جای گرفته است، توضیح داد: «صنعت سلامت و به‌طور خاص سلامت الکترونیک، صنعتی روبه‌رشد و در حال توسعه به شمار می‌رود. ایجاد چرخه کامل سلامت الکترونیک یکی از اهداف مهم لیان کپیتال است و عمده سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه سلامت الکترونیک، مبتنی بر این هدف انجام می‌شود.»

وی افزود: «چرخه سلامت الکترونیک، چرخه‌ای است که از پیشگیری و آگاهی‌رسانی تا درمان، مراقبت‌های پس از درمان و سبک زندگی را در بر می‌گیرد و «مشاوره آنلاین» در این میان نقش بسیار موثری دارد. دکترساینا به عنوان بزرگ‌ترین بازیگر حوزه مشاوره و ویزیت آنلاین پزشکی، توانسته است نقشی کلیدی در این زمینه ایفا کند. آنچه در دنیای امروز اهمیت دارد و همه‌گیری کرونا هم آن را تایید کرد، سهولت دسترسی افراد به طیف وسیعی از پزشکان، فارغ از زمان و مکان است. آسان کردن این دسترسی به تشخیص به موقع و جلوگیری از خوددرمانی کمک می‌کند و هزینه و زمانی که صرف رفت‌وآمد می‌شود را کاهش می‌دهد. این موارد، مهم‌ترین مزیت‌های مشاوره و ویزیت آنلاین هستند و دکترساینا توانسته با ارائه خدمات باکیفیت و یکپارچه خود، بخشی از فشارهای درمان بیماری را از دوش بیمار و کادر درمان بردارد.»

مهدی خدادادی مدیرعامل دکترساینا در خصوص چگونگی همکاری دکترساینا با لیان کپیتال افزود: «ما در کنار پورتفولیوی شرکت‌های سلامت الکترونیک لیان کپیتال، به دنبال ایجاد یک اکوسیستم سلامت الکترونیک هستیم و همه شرایط را برای داشتن تیم قهرمان داریم. لیان کپیتال به واسطه سهام‌داران و تیم متخصص خود، از خوشنامی فراوانی در حوزه سلامت برخوردار است. دکترساینا نیز به واسطه شناخت و احاطه بسیار خوب خود در حوزه سلامت الکترونیک و همچنین داشتن یک تیم با انگیزه و توانمند، تا به امروز توانسته دستاوردهای بزرگی را در این زمینه خلق کند. ما باور داریم این مجموعه در آینده‌‌‌ای نزدیک نقش بسیار مهمی در بازار سلامت الکترونیک کشور خواهد داشت.»  

مهسا ایجادی، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری لیان کپیتال، اصلی‌ترین دلیل انتخاب دکترساینا را از میان دیگر فعالان این صنعت، وجود نگاه استراتژیک در تیم دکترساینا و پتانسیل بالای رشد این مجموعه عنوان کرد و افزود: «دکترساینا برندی خوشنام، قدرتمند و تخصصی است و مسیر روشنی برای فعالیت‌های خود دارد. ما معتقدیم با این سرمایه‌گذاری و به کمک دانش و توانایی اجرایی نیروهای متخصص لیان کپیتال می‌توانیم به رشد چند برابری این شرکت کمک کنیم.»

دکتر ساینا در این مرحله توانست بیش از ۶۰ میلیارد تومان سرمایه جدید جذب کند که سهم لیان کپیتال از این سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومان است. 

لیان کپیتال یک شرکت مدیریت سرمایه خصوصی (Private Equity) است که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت بر روی کسب‌وکارهای بالغ و نوپا در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری می‌کند و در کنار دکترساینا، شرکت‌هایی چون «دکتردکتر و هومکا» در بخش سلامت الکترونیک، «آدریان سلامت، هیلیا فارمد و نیچرز پلنتی» در بخش مکمل‌های غذایی و دارویی و «مهرگیاه، زیدشت و شیرین مهرآرا» در بخش غذا و نوشیدنی سالم را در سبد سرمایه‌گذاری‌ خود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا