تکنولوژی

مدیرعامل زیرساخت: گیمرها از ما راضی‌اند

ایجاد یک لینک جدید در یکی از CDN منطقه برای کاهش پینگ بازی‌ها.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در شبکه ویراستی اعلام کرده که برای کاهش پینگ بازی‌ها و بهبود تجربه کاربری گیمرها، یک لینک پرظرفیت جدید در یکی از CDNهای منطقه ایجاد کرده‌اند. این درحالی است که فیلترینگ بسیاری از پلتفرم‌های گیم و اپلیکیشن از جمله گوگل‌پلی٬ از مدت‌ها پیش مشکلاتی را برای گیمرهای ایرانی ایجاد کرده است.

ایجاد یک لینک پرظرفیت جدید در یکی از CDN منطقه برای کاهش پینگ بازی‌ها

محمد جعفرپور در مورد جزییات این اتفاق توضیح بیشتری ارائه نکرده، اما تاکید کرده که حال شبکه را باید از گیمرها پرسید. به باور او گیم حساس‌ترین سرویس نسبت به پارامترهای شبکه است و پکت‌لاس مناسب برای گیم ۰.۵ درصد است.

هفته گذشته هم جعفرپور، در جلسه با اعضای انجمن تجارت الکترونیک در رابطه با بررسی گزارش وضعیت اینترنت کشور، نسبت به این گزارش ایرادهای زیادی وارد کرد و با تکیه بر اینکه شکایت بسیاری از گیمرها نسبت به گذشته از وضعیت اینترنت کمتر شده و احساس بهتری هنگام بازی دارند، اعلام کرد که بخش‌هایی از داده‌های این گزارش کاملا اشتباه است.  

مشکلات گیمرها را به حداقل رسانده‌ایم

به باور او امروز گیمرها نسبت به ۲ سال قبل میزان رضایت بیشتری دارند و این را از جامعه‌ای که گیمرها در آن مشغول فعالیت هستند دریافت کرده‌اند. جعفرپور اعلام کرد که در دولت گذشته تمام کامنت‌هایی که زیر پست‌های مسئولان بود اغلب مربوط به گیم بودند، اما اکنون با تمهیداتی که اندیشیده شده این مشکلات به حداقل رسیده‌اند.

در حالی جعفرپور رضایت گیمرها از کاهش پینگ را ملاکی برای کیفیت داشتن شبکه اعلام می‌کند که طی تقریبا یک‌سال گذشته ادامه فیلترینگ گوگل‌پلی و محدودیت‌های اینترنتی بسیاری از گیمرها و بازی‌سازان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.  

براساس نتایج یک نظرسنجی که با موضوع تاثیر فیلترینگ گوگل‌پلی و محدودیت‌های اینترنت توسط کمیسیون نرم‌افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر تهران منتشر شد، ۶۶ درصد از پاسخ‌دهندگان، میزان ریزش کاربران پس از ایجاد محدودیت برای گوگل‌پلی را بالای ۷۵ درصد اعلام کر دند. همچنین بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که پس از ایجاد این محدودیت، بین ۲۵ تا ۵۰ درصد از درآمد خود را از دست داده‌اند.  

با همه اینها، اولین بار نیست که وزارت ارتباطات برای کاهش پینگ بازی‌ها  وجلب رضایت گیمرها تلاش می‌کند. زمستان سال گذشته این وزارتخانه در پاسخ به اعتراض گیمرها و بازی‌سازان نسبت به محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ گوگل‌پلی، پروژه‌ای به نام «رادارگیم» را راه‌اندای کرد. به گفته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات استفاده از سایت و اپلیکیشن رادار بازی، ضمن افزایش قابل توجه سرعت دانلود بازی‌ها و آپدیت آنها، باعث کاهش چشمگیر پینگ بازی‌ها نیز خواهد شد که در نتیجه به گفته او تجربه‌ای دلچسب در بازی آنلاین برای کاربران رقم خواهد خورد.

اما این سرویس هم به باور بسیاری از گیمرها تاکنون نتوانسته است مشکلات آنها در زمینه کاهش پینگ بازی را از بین ببرد و از سوی دیگر بازی‌هایی روی این سایت قرار دارند که از نظر آنها به روز نیست.  

همچنین یکی دیگر از انتقاداتی که زمان راه‌اندازی رادار گیم از سوی گیمرها مطرح شد این بود که این سرویس بیشتر از اینکه یک سرویس برای کاهش پینگ بازی‌ها باشد، یک نوع VPNسازمانی یا به نوعی اینترنت طبقاتی است تا با کمک آن دولت صدای اعتراض گروه‌های مختلف که نسبت به وضعیت اینترنت اعتراض دارند را خاموش کند.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا