ایرانتجارتدیجی‌کالا

روش‌های افزایش میزان فروش در دیجی کالا

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه‌های فعال در ایران است که تقریباً تمامی کاربران نام آن را حداقل یکبار شنیده‌اند. در این فروشگاه امکان خرید طیف وسیعی از محصولات در دسته‌بندی‌های مختلف وجود دارد. شاید بتوان گفت نقطه عطف رشد تنوع محصولات و در نتیجه افزایش میزان فروش دیجی کالا، سال 96 و اضافه شدن مدل مارکت پلیس یا بازارگاه به این فروشگاه بود. این موضوع به فروشندگان و صاحبان محصولات مختلف اجازه می‌داد که کالای خود را از طریق دیجی کالا به فروش برسانند بدون اینکه نیاز باشد درگیر فرآیند تحویل کالا به خریدار (انبارش، پردازش و نحویل کالا) باشند. در این مقاله قصد داریم موثرترین روش‌های افزایش فروش در دیجی کالا که فروشندگان یا سلر‌ها می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند را شرح دهیم.

ارائه محصولات با کیفیت بالا

بدون شک اولین قدم در افزایش میزان فروش در فروشگاه دیجی کالا، ارائه محصولات با کیفیت است. این موضوع می‌تواند منجر به تایید کالا توسط خریداران و درج نظر مثبت در خصوص آن کالا شود که در این صورت میزان فروش نیز با توجه به بالاتر رفتن رتبه محصول و نمایش در صفحات ابتدایی، با افزایش همراه خواهد بود. بنابراین به عنوان اصل و پایه فروش کالا در فروشگاه‌های اینترنتی بخصوص دیجی کالا، به این موضوع توجه داشته باشید.

ارائه قیمت رقابتی

در خصوص محصولاتی که تقاضا برای آن‌ها بیشتر است، می‌توان اینطور اظهار داشت که میزان عرضه نیز برای آن‌ها بیشتر خواهد بود. به عبارتی محصولاتی که طرفدار بیشتری دارند (مانند گوشی موبایل)، فروشندگان بیشتری نیز نسبت به ارائه و فروش آن در دیجی کالا اقدام می‌کنند. این موضوع را می‌توانید در صفحه هر محصول و در بخش «فروشندگان این کالا» مشاهده کنید. در این صورت تنها راهی که بتوانید برنده رقابت در بین سایر فروشندگان باشید، ارائه قیمت رقابتی است. هرچه قیمت ارزان‌تری برای یک محصول در نظر داشته باشید، در لیست فروشندگان بالاتر از سایرین رتبه‌بندی خواهید شد.

ارائه قیمت رقابتی
ارائه قیمت رقابتی

انتشار کد تخفیف

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تواند به فروش یک کالا یا یک برند کمک کند، تولید و انتشار کد تخفیف است. به نقل از آفردیلی سامانه انتشار و معرفی کد تخفیف، جستجو در خصوص دریافت کد تخفیف فروشگاه‌های اینترنتی بیشترین سهم را در مقایسه با سایر خدمات دارد که از این بین نیز کد تخفیف دیجی کالا رتبه نخست را در بین فروشگاه‌های اینترنتی از آن خود کرده است. این امکان وجود دارد که فروشندگان نسبت به انتشار کد تخفیف از طریق دیجی کالا بر روی محصولات خود اقدام کنند.

اعمال تخفیف بر روی قیمت فروش

یکی از ویژگی‌های اصلی هر فروشگاه آنلاین که دیجی کالا نیز به بهترین نحو آن را ارائه داده، امکان خرید کالا با تخفیف است. این موضوع کمک می‌کند تا کاربران بیشتری خرید‌های خود را از طریق این بستر انجام دهند. به طور کلی در دیجی کالا دو روش کلی برای ارائه تخفیف وجود دارد:

پیشنهاد شگفت انگیز

پیشنهاد شگفت انگیز دیجی کالا که در بین کاربران بسیار شناخته شده است، یکی از روش‌های تخفیف تاثیرگذار در افزایش فروش است. در بازه 24 ساعت، تعدای از محصولات در صورت ارائه تخفیف بالا (در مقایسه با قیمت قبل از تخفیف) می‌توانند در این بخش قرار بگیرند. این صفحه توسط بسیاری از کاربران مورد بررسی قرار گرفته و در صورت پیدا کردن کالای مورد نظر، آن را خریداری می‌کند. چراکه تخفیف ارائه شده در این طرح، بالاترین میزان تخفیف این محصول در 30 روز اخیر است.

فروش ویژه

فروش ویژه یکی از روش‌هایی اعمال تخفیف بر روی محصولات است که در مقایسه با پیشنهاد شگفت‌انگیز میزان کمتری از تخفیف را شامل می‌شود و همچنین محدودیت زمانی هم برای ارائه تخفیف وجود ندارد. باتوجه به حوزه فعالیت و نوع محصول می‌توانید در مقایسه با سایر فروشندگان، میزان تخفیف قابل ارائه را مشخص کنید.

مارکت پلیس چیست؟

مارکت پلیس (Market Place) که در زبان فارسی بازارگاه ترجمه شده است، نوعی از همکاری در فروش است که در آن کالا توسط فروشنده ارائه شده و فروشگاه اینترنتی به عنوان مجری فروش و یک ویترین بزرگ از کالا، نسبت به فروش آن کالا اقدام می‌کند. این روش که در سایر کشور‌ها نیز توسط بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ مانند آمازون و علی بابا نیز ارائه شده است، مزایا و معایبی دارد:

مزایا

  • افزایش تنوع محصولات فروشگاه اینترنتی
  • افزایش فروش فروشندگانی که به صورت آفلاین فعالیت دارند
  • افزایش دسترس‌پذیری خریداران

معایب

  • افزایش احتمال فروش محصول نامرغوب
  • افزایش نسبی زمان ارسال کالای خریداری شده (برای کالا‌هایی که در انبار دیجی کالا وجود ندارند)
  • افزایش میزان کالای مرجوعی و نارضایتی خریداران
  • در هر صورت اگرچه معایبی می‌توان برای این روش فروش متصور شد، اما در سال‌های اخیر با افزایش کنترل دیجی کالا، معایب این روش به حداقل رسیده و عموم خریداران از خدمات ارائه شده رضایت کامل دارند.

چگونه می‌توان به عنوان فروشنده در دیجی کالا فعالیت کرد؟

هر شخصی می‌تواند به عنوان یک فروشنده در دیجی کالا فعالیت کند. چه کسب و کار بزرگی داشته و محصولات زیادی را تولید و یا وارد کنید، و چه در یک کارگاه کوچک محصولات خود را تولید می‌کنید، با مراجعه به صفحه فروشندگان دیجی کالا می‌توانید نسبت به بررسی شرایط و ثبت نام اقدام کنید. با شروع ثبت نام در پنل فروشندگان دیجی کالا، کلیه اطلاعات و آموزش‌های لازم برای شروع کار توسط دیجی کالا ارائه خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا