شبکه‌های اجتماعی

کاهش استفاده کاربران از «تردز» پس از اوج‌گیری روزهای نخست

پس از یک شروع طوفانی و جذب ده‌ها میلیون کاربر در روزهای نخست عرضه، حالا اما گزارش‌ها از افت میزان ثبت‌نام و کاهش شیب رشد اپلیکیشن تردز (Threads) حکایت دارند.  

داده‌های برآمده از مرکز تحقیقاتی SimilarWeb نشان می‌دهد میزان استفاده و تعامل کاربران با اپلیکیشن تردز در روزهای اخیر، با کاهش همراه بوده است. بر اساس این گزارش، تعداد کاربران فعال این اپلیکیشن از ۴۹ میلیون نفر در هفتم ژوئیه به ۲۳.۶ میلیون نفر در ۱۴ ژوئیه رسیده است.  

در همین مدت زمان و در آمریکا، میزان استفاده کاربران از ۲۳ دقیقه در روز به تقریبا ۶ دقیقه کاهش یافته است. اگرچه SimilarWeb اعلام کرد که آمارهای ارائه‌شده، تنها برای کاربران نسخه اندروید تردز است اما یافته‌های سایر مراکز تحقیقاتی نیز با این داده‌ها تقریبا همخوانی دارد.  

اخیرا مرکز Sensor Tower نیز از کاهش تعامل کاربران با این شبکه اجتماعی جدید خبر داد و اعلام کرد که این برنامه از زمان عرضه، افتی دو برابری را در تعداد کاربران فعال روزانه تجربه کرده است.  

البته این کاهش تعامل و عضویت کاربران جدید، چندان هم دور از انتظار نبود. به طور کل و در شرایطی که بسیاری از کاربران توییتر در پی تحولات اخیر در این پلتفرم، به دنبال گزینه‌ای جایگزین بودند، تردز توانست با قابلیت‌های تقریبا مشابه توییتر، نگاه‌ها را به خود جلب کند.  

از سویی دیگر، ارتباط آن با اینستاگرام و راحتی ثبت‌نام و عضویت در تردز نیز بر افزایش تعداد کاربران آن در روزهای نخست عرضه تاثیرگذار بود. این در حالی است که تردز، بسیاری از ویژگی‌های اساسی همچون نمایش پست‌ها بر اساس زمان انتشار را ندارد و فعلا مهندسان متا در حال کار روی آن هستند.  

آدام موسری، مدیر اینستاگرام اخیرا در پستی در تردز نوشت که این شرکت در حال حاضر، روی افزایش تعامل کاربران متمرکز نیست؛ هرچند آمارها (در روزهای نخست) فوق‌العاده بود. به هر روی، اوج و فرود اولیه را در هر محصول جدید می‌بینیم و ما در حال کار روی قابلیت‌های جدید، ارتقای عملکرد و بهبود جایگاه این اپلیکیشن هستیم.  

با توجه به شرایط این روزهای توییتر، حالا هم چیز به متا بستگی دارد که بتواند قابلیت‌های جدید را به این تردز اضافه و کاربران بیشتری را جذب کند. همچنین این اپلیکیشن هنوز در کشورهای اتحادیه اروپا قابل دسترس نیست و حتی متا، اجازه استفاده از این اپلیکیشن از طریق وی‌پی‌ان را نیز ن‌می‌دهد.  

به گفته موسری، این شرکت اقداماتی را برای مقابله با اسپم‌ها و همچنین محافظت از داده‌های کاربران در دستور کار دارد. وی افزود که حملات اسپم‌ها افزایش یافته و این شرکت باید محدودیت‌های بیشتری را در این خصوص اعمال کند.

اگرچه کاهش میزان تعامل کاربران با تردز، می‌تواند خبر خوبی برای توییتر باشد اما این شرکت همچنان باید نگران این رقیب جدید خود باشد. در این گزارش آمده که افزایش میزان تعامل کاربران در آغازین روزهای عرضه تردز، منجر به کاهش ۵ درصدی ترافیک وب به صفحه توییتر شده و میزان استفاده از نسخه اندروید نیز ۴.۳ درصد کاهش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا