ارز دیجیتال

تن کوین و دو ارز دیجیتال دیگر در نوبیتکس لیست شدند

ارزهای دیجیتال تن کوین، بند پروتکل و کانوکس فایننس در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس لیست شدند و در دو بازار ریالی و تتری این پلتفرم قابل خرید و فروش هستند.  

ارز دیجیتال تن کوین 

تن کوین یک بلاکچین غیرمتمرکز لایه باز است که در سال ۲۰۱۷ ازسوی شرکت تلگرام توسعه یافت. مدیران تلگرام قصد داشت نبا این پروژه وارد صنعت بلاکچین و ارزهای دیجیتال شوند و موفق شدند در همان سال با یکی از موفق‌ترین عرضه‌های اولیه ارزهای دیجیتال، بیش از ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کنند.  

تلگرام قصد داشت با استفاده از این سرمایه، پروژه شبکه باز تلگرام (Telegram Open Network) یا به اختصار TON را با توکن بومی گرام (Gram) راه‌اندازی کند. اما با ورود سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به این موضوع و شکایت این سازمان از تلگرام، پروژه TON به کلی متوقف شد و تلگرام ناچار به بازگرداندن سرمایه تمام سرمایه‌گذاران شد.  

اما در سال ۲۰۲۰ یک گروه از حامیان تن کوین که خود را بنیاد تن نامیدند، کار روی این پروژه را ادامه دادند. البته تعدادی از توسعه‌دهندگان تلگرام نیز به‌طور مستقل روی پروژه کار کردند.  

با تغییر تغییر نام پروژه Telegram Open Network به The Open Network، رسما بلاکچین و توکن تن کوین با هویت جدید شروع به کار کرد. البته تلگرام نیز با استفاده از تن کوین یا تون کوین در پرداخت‌های درون پیام‌رسان تلگرام، از آن حمایت می‌کند. کاربران تن کوین می‌توانند با استفاده از این رمزارز اموری مانند خرید شناسه‌های کاربری و اشتراک‌های ویژه در پیام‌رسان تلگرام را انجام دهند.

قیمت تن کوین علاوه بر اینکه به روند کلی بازار ارزهای دیجیتال بستگی دارد، می‌تواند از روند توسعه پیامرسان تلگرام هم تاثیر بگیرد. از آنجا که مهم‌ترین کاربرد Ton استفاده از آن در پلتفرم تلگرام برای خرید و فروش آی‌دی‌ها، اشتراک‌های پریمیوم و سایر موارد است، می‌توان پیش‌بینی کرد که افزایش کاربران و امکانات پیام‌رسان تلگرام می‌تواند تاثیر چشمگیری در آیندهٔ قیمت تون کوین داشته باشد.

یکی از ویژگی‌های تن کوین (TON COIN) پردازش سریع و اعتبارسنجی با سرعت بسیار بالای تراکنش‌ها است. این ویژگی به پروژه اجازه می‌دهد تا به سرعت رشد کند و از کاهش عملکرد جلوگیری می‌کند. در عین حال، این پروژه به محیط زیست آسیب نمی‌رساند.  

در حال حاضر امکان خرید تن کوین و فروش آن در دو بازار ریالی و تتری صرافی نوبیتکس از طریق خرید در فیمت بازار و یا سفارش گذاری فراهم شده است. بالاترین قیمتی که این رمزارز تجربه کرده ۴.۵ دلار بوده و در حال حاضر در محدوده قیمتی ۱.۳۵ دلار معامله می‌شود.  

ارز دیجیتال بند پروتکل 

بند پروتکل یک اوراکل چندزنجیره‌ای است که داده‌های دنیای واقعی را جمع‌آوری کرده و آنها را وارد بلاکچین و قراردادهای هوشمند می‌کند. ارز دیجیتال بند توکن بومی اوراکل بند پروتکل است و در پرداخت‌های درون‌شبکه‌ای این پروتکل استفاده می‌شود. افراد یا نهادهایی که قصد فعالیت به‌عنوان نود تامین دیتا در این پروتکل را دارند، باید تعداد مشخصی ارز بند (Band) را در این پروتکل قفل کنند. همچنین تمام پاداش‌هایی که به نودهای بند پروتکل پرداخت می‌شود، در قالب ارز بند است. خرید و فروش بند  نیز در دو بازار ریالی و تتری نوبیتکس امکانپذیر شده است.  

کاربرد اصلی بند پروتکل فراهم کردن داده‌های موردنیاز برای پلتفرم‌های دیفای، از جمله داده‌های مربوط به قیمت رمز ارزها است.  

دیفای به خدمات مالی غیرمتمرکز گفته می‌شود و در واقع مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های کاربردی برای انجام امور مالی غیرمتمرکز است. برای اینکه قراردادهای هوشمند دیفای به درستی کار کنند، باید اطلاعاتی از خارج از فضای بلاکچین وارد این قراردادها شود. اما به دلیل ماهیت غیرمتمرکز دیفای، امکان وارد کردن مستقیم این داده‌ها از طریق سایت‌ها و صرافی‌های متمرکزی که اطلاعات مربوط به قیمت را ارائه می‌دهند وجود ندارد. برای رفع این مشکل، پلتفرم‌هایی به وجود آمده‌اند که داده‌ها را به‌صورت غیرمتمرکز جمع‌آوری کرده و وارد قراردادهای هوشمند کنند. به این پلتفرم‌ها اوراکل گفته می‌شود.

بند پروتکل یکی از این پلتفرم‌های  اوراکلی است که بر بستر بلاکچین کازماس ایجاد شده است. کازماس سیستمی از بلاکچین‌های به‌هم‌پیوسته است و پروژه‌هایی که در این سیستم ساخته می‌شوند، قابلیت سازگاری با بلاکچین‌های دیگر از جمله اتریوم را دارند.  

سرعت بالا، مقیاس‌پذیری، سازگاری بین‌زنجیره‌ای و انعطاف‌پذیری از مهمترین ویژگی‌های ارزدیجیتال بند است.

ارز دیجیتال کانوکس فایننس 

بازار دیفای با نوآوری‌های کاربردی توانسته است امکانات ویژه‌ای مهیا کند که در آن کاربران می‌توانند سبد دارایی خود را مدیریت کرده و رشد دهند. در این میان یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای دستیابی به سود، قفل‌کردن دارایی در پروتکل‌های ییلد فارمینگ یا کشت سود است. کانوکس فایننس (Convex Finance)   یک پلتفرم پیشرو در زمینه ارائه نقدینگی و کسب سود حداکثری از صرافی کرو فایننس (Curve Finance) است که روی پروتکل این صرافی نیز ساخته شده است.  

در اصل هدف اصلی کانوکس فایننس افزایش پاداش (کشت سود) به آن دسته افرادی است که نقدینگی پلتفرم کرو فایننس را تامین می‌کنند و همین‌طور ارز CRV را استیک یا سهام‌گذاری کرده‌اند. به طور دقیق‌تر اگر هولدرهای ارز CRV و همین‌طور تأمین‌کنندگان نقدینگی کرو، از طریق کانوکس فایننس اقدام به این فعالیت‌ها کنند ارز CRV نیز پاداش می‌گیرند.

توکن بومی اکوسیستم کانوکس فایننس، ارز دیجیتال کانوکس فایننس با همان CVX است که در سال ۲۰۲۱ توسط افرادی با هویت ناشناس به وجود آمده است.

ارز دیجیتال کانوکس فایننس را می‌توان در انواع صرافی‌های معتبر یافت. پس برای خرید و فروش این رمزارز می‌توان از صرافی‌های غیرمتمرکز اتریومی و یا صرافی‌های متمرکز استفاده کرد. همچنین خرید و فروش ارز دیجیتال کانوکس فایننس در نوبیتکس هم امکان‌پذیر شده است و کاربران می‌توانند در بازارهای ریالی و تتری نوبیتکس نسبت به معامله این رمزارز اقدام کنند. این رمزارز در حال حاضر در محدوده قیمتی ۳.۹۷ دلار معامله می‌شود اما قیمت ۵۰ دلار را نیز در سابقه قیمتی خود تحربه کرده است.  

از آنجایی که کانوکس فایننس با صرافی کرو فایننس در ارتباط است می‌توان آینده و موفقیت قیمتی رمزارز CVX را با موفقیت صرافی Curve Finance در ارتباط دانست. کرو فایننس در میان صرافی‌های دیفای موفق عمل کرده و سرمایه هنگفتی در آن قفل شده است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که افراد تمایل داشته باشند با کمک نوآوری کانوکس فایننس سود خود را به حداکثر برسانند. بنابراین احتمال افزایش درخواست‌ها بر اثر عرضه و تقاضا برای رمزارز کانوکس فایننس (CVX) قابل تصور است و همین امر احتمال رشد قیمتی آن را تقویت می‌کند.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا