هوش مصنوعی

هشدار مدیرعامل گوگل درباره خطرات هوش مصنوعی

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس درباره خطرات فناوری‌های هوش مصنوعی و جعل عمیق یا همان دیپ فیک هشدار داد.

پیچای در گفت‌وگو با اسکات پلی، مجری برنامه اعلام کرد این شرکت محدودیت‌هایی را برای ابزار هوش مصنوعی «بارد» خود اعمال خواهد کرد تا از ساخت محتواهای جعل عمیق و عواقب آن جلوگیری کند.

وی ادامه داد که می‌توانیم قبل از ساخت و استقرار مدل‌های قوی‌تری، لایه‌های امنیتی قوی‌تری را برای هوش مصنوعی ایجاد کنیم. پیچای همچنین نسبت به استفاده از این فناوری و ابزارهای مشابه برای ساخت ویدیوهای جعلی و انتشار اطلاعات نادرست ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: اگرچه معتقد که فناوری هوش مصنوعی‌ای شرکت، در حال حاضر ایمن و بی‌‎‌خطر است اما آن را به صورت آزمایشی و محدود در اختیار کاربران قرار داده است. پیچای همچنین به این نکته اشاره کرد، چیزی که همواره به آن فکر می‌کند و از آن می‌ترسد، استفاده از فناوری هوش مصنوعی به روش‌های مضر و مخرب است.

پیچای گفت که این شرکت برای برای مقابله با مقابله با کمپین‌های اطلاعات نادرست و شناسایی دیپ فیک‌ها و تصاویر جعلی، باید به طور مداوم الگوریتم‌های سیستم خود را به‌روزرسانی کند.

به گفته مدیرعامل گوگل، فناوری هوش مصنوعی در حال حاضر، در مراحل اولیه خود قرار دار و به باور وی، اکنون زمان مناسبی است تا دولت‌ها برای قانونگذاری در این حوزه وارد شوند.

پیچای گفت: باید مقرراتی وجود داشته باشد، شما قطعا به قوانین نیاز خواهید داشت و ایجاد ویدیوهای جعلی عمیق که به ضرر جامعه باشند، باید عواقبی داشته باشند. به گفته وی، هر کسی که برای مدتی با هوش مصنوعی کار کرده باشد، می‌دانید که این، فناوری متفاوت و عمیقی است که نیازمند وضع قوانین اجتماعی در این حوزه هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا