اپل

نسخه بتای عمومی‌ iOS 17، iPadOS 17 و WatchOS 10 عرضه شد

اپل ساعاتی پیش نسخه بتای عمومی‌ آی او اس 17، آیپد او اس 17، واچ او اس 10 و مک او اس سونوما را در دسترس کاربران قرار داد. 

بر اساس اطلاعات منتشرشده، آی او اس 17 مجموعه‌ای از تغییرات جدید را از طراحی گرفته تا ارتقای عملکرد دستگاه، در خود جای داده است. با نصب این آپدیت می‌توان مشخص کرد که افراد پس از دریافت تماس شما، چه تصویری را روی دستگاه خود مشاهده کنند؛ این تصویر می‌تواند یک کارتون یا انیمیشن و یا یک عکس سلفی باشد.

همچنین در آی او اس 17، قابلیت پست صوتی زنده نیز گنجانده شده که بر اساس آن، تماس صوتی سایر کاربران به همراه رونویسی زنده از پیام روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. گزینه ارسال پیام صوتی و یا تصویری به افراد در صورتی عدم برقراری تماس فیس‌تایم نیز برای کاربران فراهم شده است. 

افزون بر این، کاربر می‌تواند از طریق ایراد، دستگاه را بی‌صدا کرده و یا آن را به حالت قبل برگرداند. قابلیت Ducking نیز در آی او اس 17 با بهبود عملکرد تصحیح خودکار همراه شده و پیش‌بینی جملات برای تایپ سریع‌تر نیز در این آپدیت گنجانده شده است. 

از دیگر قابلیت‌های این نسخه می‌توان به اعلام حضور خودکار برای اطلاع به دوستان درباره رسیدن به خانه، موقعیت‌یابی لحظه‌ای ایستگاه‌های شارژ در طول مسیر از طریق اپلیکیشن مپس و امکان بیان احساس در اپلیکیشن هلث اشاره کرد.

آیپد او اس 17 نیز به‌روزرسانی‌هایی را به خود دیده به طوری که در قالب یک نسخه جدید و متفاوت عرضه خواهد شد. تغییراتی همچون قابلیت شخصی‌سازی لاک اسکرین، اپلیکیشن هلث و ویجت‌های تعاملی که کار با این نسخه را برای کاربر، لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. 

در واچ او اس 10 هم تمرکز روی ویجت‌های معطوف شده و در کنار آن، تغییراتی در اپلیکیشن‌های اصلی و همچنین ارتقای قابلیت فیتنس اتفاق افتاده است. در این میان، با مک او اس سونوما می‌توان ویجت‌ها را به سیستم‌های دسکتاپ مک آورد و قابلیت‌هایی همچون سافاری، تماس‌های تصویری و گیمینگ نیز ارتقا یافته است.

اگر خاطرتان باشد اپل برای اولین بار، این آپدیت‌ها را در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان سالانه خود اعلام و بعد از آن، نسخه‌های بتای توسعه‌دهنده آی او اس 17، آیپد او اس 17 و مک او اس سونوما را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا