ارز دیجیتال

توضیحات مدیرمحصول نوبیفای نوبیتکس از فرایند استیکینگ

مدیر محصول نوبیفای نوبیتکس با اشاره به اینکه استیکینگ یکی ازمحصولات نوبیفای نوبیتکس است، درباره فرایند استیکینگ توضیح داد و گفت: در آینده، در کنار استیکینگ، سرویس‌های جدیدی در لاین نوبیفای، به نوبیتکس اضافه خواهند شد تا کاربران ازنگهداری دارایی رمزارزی خود عایدی دریافت کنند.

علی خویی در استودیوی نمایشگاه الکامپ با اشاره به لاین نوبیفای در نوبیتکس، توضیح داد: نوبیفای یک لاین محصول است و نوبیتکس با توجه به هدفی که برای گسترده کردن فعالیت‌های رمزارزی در کشور دارد، به‌عنوان سردمدار این اکوسیستم، سراغ این رفت تا محصولاتی را که در دنیا در فضای فایننشیال بر بستر بلاکچین و رمزارزها هستند، به سرویس‌های خود اضافه کند.

وی افزود: اسم‌گذاری نوبیفای، بر اساس ترکیب دو کلمه نوبیتکس و فایننشیال بود که قرار است لاینی از محصولاتی باشد که به کسب عایدی از دارایی‌هایی که معمولا ازسوی کاربران در فضای کریپتو هولد می‌شوند، کمک کند. فعلا در گام نخست، اولین محصول این لاین، استیکینگ بود که اواخر پارسال رونمایی اولیه‌اش انجام شد و لانچ عمومی آن فروردین امسال بود.

مدیر محصول نوبیفای نوبیتکس درباره استیکینگ توضیح داد: اگر بخواهم استیکینگ را خیلی خلاصه توضیح بدهم ابتدا باید به مکانیزم‌های اجماع اشاره کنم. با توجه به فضای غیرمتمرکزی که در صنعت کریپتو برقرار است، نیاز به یک ساختار وجود دارد تا بازیگران عرصه، نسبت به فعالیت‌هایی که در این فضا می‌شود اطمینان حاصل کنند و ممانعتی هم برای اینکه کسی نتواند عملیات مخربی را در شبکه انجام دهد، ایجاد شود.

خویی افزود: هر ارزی برای خودش یک مکانیزم اجماع دارد تا بر اساس آن بازیگران و کاربران به یک اجماع برسند که تراکنش‌هایی که دارد انجام می‌شود درست است و آنها را تایید کنند. بیت کوین به‌عنوان سردمدار این صنعت، مکانیزم اجماع کار را داشت که با توجه به موضوع ماینینگ و مصرف برق، برای خیلی‌ها شناخته‌شده است. در این فرایند یک سری معادلات پیچیده ریاضی باید حل شود؛ یک کاربر این کار را انجام می‌دهد و به این ترتیب شبکه به او اجازه انجام تراکنش را می‌دهد و به ازای انجام این فرایند، پاداش دریافت می‌کند.

او در ادامه توضیح داد: به دلیل همراه نبودن با محیط زیست و انرژی زیادی که این فرایند مصرف می‌کرد، از سال 2012 یک فرایند جدید به نام اثبات سهام مطرح شد. به این شکل که یک سری ولیدیتور یا همان اعتبارسنج، دارایی خود را در شبکه درگیر می‌کنند و به ازای این کار، این شانس را پیدا می‌کنند که شبکه، تایید یک ترانش را به آنها بدهد. هر قدر این دارایی در شبکه بیشتر باشد، این شانس بیشتر به آنها داده می‌شود که به‌عنوان اعتبارسنج تایید تراکنش‌های بیشتری را انجام دهند و در ازای این کمک به شبکه، پاداش دریافت کنند.

مدیر محصول نوبیفای نوبیتکس افزود: استیکینگ به این معنی است که کاربری که در این فضا نیست، دارایی‌اش را در اختیار یک اعتبارسنج قرار می‌دهد و اعتبارسنج با استفاده از دارایی‌های کاربر، شانس انجام تراکنش و دریافت پاداش از شبکه برای خود را افزایش می‌دهد و وقتی پاداش را دریافت می‌کند، با توجه به میزان دارایی که کاربر در اختیار او قرار داده، بخشی از پاداش را به او می‌دهد.

خویی اظهار کرد: به‌طور خیلی خلاصه کاربر دارایی خود را در شبکه قرار می‌دهد و در ازای این کار که به تایید تراکنش‌ها و امنیت شبکه کمک می‌کند، پاداش دریافت می‌کند. این سرویس بیشتر به درد کسانی می‌خورد که تمایل به هولد کردن یا نگهداری سرمایه برای مدتی طولانی‌تر دارند و برای مدت حداقل یک ماه قصد فروش دارایی خود را ندارند. یعنی تصورشان این است که ارزش داراییشان در آینده بیشتر می‌شود. به این ترتیب هم به فعالیت شبکه کمک می کنند و هم یک عایدی دریافت می‌کنند.

او در پاسخ به سئوالی درباره تفاوت استیکینگ با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، گفت: جنس و ساختار این دو کاملا متفاوت است. در استیکینگ شما مستقیما در شبکه مشارکت دارید، همه چیز شفاف است و در ازای این مشارکت، پاداش دریافت می‌کنید.

وی افزود: در حال حاضر امکان استیک در رمزارزهای ترون، اتم، بی ان بی، سولانا، دات متیک(پالیگان) کاردانو، فانتوم و آوالانچ در نوبیتکس فراهم شده است. همچنین در برنامه‌های پیش روی نوبیتکس، سرویس‌های دیگری به لاین نوبیفای نوبیتکس اضافه خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا