استارتاپ

گزارش عملکرد بقراط در سال ۱۴۰۱ منتشر شد

از رشد ۹۲ درصدی ویزیت آنلاین تا رشد ۲۸۳ درصدی حوزه نسخه ‌نویسی الکترونیک.

آی‌تی ایران- پلتفرم آنلاین سلامت بقراط گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ خود را منتشر کرد. طبق این گزارش بقراط در سال گذشته با رشد کل ویزیت آنلاین و حضوری، رشد ۹۲ درصدی را در سال ۱۴۰۱ رقم زده است. رشد ۲۸۳ درصدی در حوزه نسخه نویسی الکترونیک و همچنین رشد جذب ۴۳ درصد پزشک در کارنامه ۱۴۰۱ این پلتفرم قرار دارد. همچنین بررسی‌های انجام شده توسط تیم بقراط نشان می‌دهد که اختلالات اینترنت در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۱ منجر به رشد مشاوره تلفنی و متنی نسبت به مشاوره تصویری شده است.

رشد ویزیت و مشاوره آنلاین پزشکی 

بقراط ادعا می‌کند به عنوان تنها پلتفرمی که به ۴ صورت حضوری، تلفنی، تصویری و متنی خدمات دسترسی کاربران به پزشکان را میسر کرده مشغول فعالیت است. براساس استخراج دیتای بقراط در کل ویزیت و مشاوره‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ با رشد ۹۲ درصدی نسبت به سال قبل همراه شده است. رکورد رشد کل مشاوره و ویزیت‌ها در سال ۱۴۰۱ متعلق به اردیبهشت ماه با رشد ۳۲.۹ درصدی است. کمترین میزان رشد نیز با منفی ۹.۷۸ درصد به مهر ماه تعلق گرفته است.

طبق این گزارش رگورد کمترین میزان مشاوره تلفنی متعلق به فروردین ماه با منفی ۲۳.۶۵ درصد است که با توجه به تعطیلی بسیاری از کلینیک‌ها و مطل‌ها در ۱۵ روز اول فروردین این سیر کاهشی کاملا معنادار است.  

مرداد با رشد ۱۸.۸۸ درصدی رکورد بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص داده و بهمن ماه با رشد ۱۵.۳۶ درصدی نیز دومین جایگاه رشد را به نام خود ثبت کرده است.  

در نگاه کلی و با توجه به داده‌های بقراط، اقبال به مشاوره تلفنی از سمت عموم مردم، خصوصا در ۶ ماه دوم سال به شکل قابل توجهی نمودار روبه رشد دارد که نشان می‌دهد اختلالات اینترنتی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ باعث شده مردم مشاوره تلفنی و متنی را به مشاوره آنلاین تصویری ترجیح دهند.

اقبال کم به مشاوره تصویری 

بقرات در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که مشاوره‌ی تصویری یکی از موارد مهم در مشاوره آنلاین پزشکی است که در زمان کرونا با اقبال قابل توجهی روبه‌رو شده است. اما این روند از ابتدای سال ۱۴۰۱ با روند نزولی نسبت به اسفند سال ۱۴۰۰ روبه‌رو شد و با کاهش کلی منفی ۲۷ درصد در مجموع در سال ۱۴۰۱ روبه‌رو بوده است.

آمار بقراط نشان می‌دهد که وضعیت مشاوره تصویری در این پلتفرم در ماه‌های مختلف سال ۱۴۰۱ متفاوت بوده است. بنابر آمار بقراط در اردیبهشت شاهد رشد مثبت ۲۲/۰۸ درصدی بوده، در نهایت بالا و پایین شدن منحنی رشد و کاهش مشاوره تصویری در مقایسه با ماه پیشین ادامه داشته تا اینکه شهریور ۱۴۰۱ با کاهش ۱۳.۹۲ درصدی همراه شده است. همچنین رکورد کاهش مشاوره تصویری مربوط به مهر ماه است که با کاهش ۳۵.۲۴ درصدی نشان می‌دهد مشاوره تصویری بنا به دلایل متفاوتی شامل کندی اینترنت با اقبال کمتری از سمت کاربران مواجه شده است.

همچنین طبق این گزارش مشاوره پزشکی متنی رشد ۱۰۷ درصدی را در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تجربه کرده است. طبق این گزارش مهر ماه با کاهش منفی ۳۰.۴۱ درصدی رکورد کاهش مشاوره متنی را به خود اختصاص داده و آبان ماه با رشد ۳۳.۰۴ درصدی رکوردار بیشترین رشد است.

اندازه بازار ویزیت آنلاین

یکی از سوال‌های مهم و اساسی که شاید بسیاری به دنبال پاسخ آن هستند درصد کل ویزیت آنلاین از کل ویزیت کاربران و بیماران است.

بقراط می‌گوید پلتفرم‌های آنلاین سلامت به عنوان یکی از کامل‌ترین پلتفرمهای فعال در حوزه سلامت، علاوه بر انواع مشاوره آنلاین، آمار دقیقی از ویزیت حضوری کاربران توسط پزشکان دارد. بنابراین به باور بقراط، این آمار، نزدیک‌ترین آمار به آمار رسمی کشور است و درصدی که مشاوره آنلاین پزشکی به خود اختصاص می‌دهد را به صورت کلی نشان می‌دهد. براساس دیتای بقراط این سهم با بیش از ۹۸ درصد به ویزیت حضوری تعلق دارد و فقط کمتر از ۲ درصد از سهم کل ویزیت کاربران توسط پزشک را ویزیت آنلاین (تلفنی، متنی، تصویری) به خود اختصاص می‌دهد.

 

ویزیت حضوری در پلتفرم آنلاین سلامت بقراط نیز در مجموع در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۹۲ درصدی را تجربه کرده است.

طبق این گزارش فروردین ماه در مقایسه با اسفند ۱۴۰۰ با کاهشی ۲۳ درصدی شروع شده و اردیبهشت با رشد ۳۳.۲۶ درصدی در مقایسه با ماه پیشین خود بیشترین میزان ویزیت حضوری را به خود اختصاص داده است. به گفته بقراط یکی از مهم‌ترین عوامل شروع کاهش ویزیت حضوری، کم شدن میزان ابتلا به کرونا در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ است.

راهی برای رشد ثبت نسخه الکترونیکی

براساس داده‌های این گزارش رشد نسخه نویسی الکترونیکی در سال ۱۴۰۱ به طور کلی ۲۸۳ درصد بوده است. پلتفرم آنلاین سلامت بقراط ادعا می‌کند با ارائه امکان ثبت نسخه الکترونیکی بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی امکانی مهم در جریان توسعه حوزه نسخه الکترونیک را رقم زده است. ثبت نسخ بیمه سلامت در بستر بقرات، نسبت به سال ۱۴۰۰ رشدی ۳۴۲ درصدی کرده است. بقراط میگوید ثبت نسخ تامین اجتماعی در قیاس با نسخه بیمه سلامت چالش کمتری داشته است، اما در حالت کلی و در قیاست ماه‌به‌ماه، روندی نوسانی را طی کرده است و در مجموع نسبت به سال ۱۴۰۰ رشدی ۲۷۶ درصدی داشته است.

رشد نوبت‌دهی اینترنتی

بقراط می‌گوید رشد نوبت‌دهی اینترنتی در پلتفرم آنلاین سلامت بقراط رویه‌ای روبه‌رشد را تجربه کرده است. در نگاه کلی سال ۱۴۰۱ در مقایسه با ۱۴۰۰ رشدی ۹۰ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین نوبت‌دهی تلفنی توسط بقراط در سال ۱۴۰۱ مسیری صعودی را طی کرده و با رشد ۸۰ درصدی مواجه شده است. از سوی دیگر نوبت‌دهی توسط منشی با استفاده از خدمات مدیریت مطبی که پلتفرم آنلاین سلامت بقراط ارائه می‌دهد در سال ۱۴۰۱ در قیاس با ۱۴۰۰ رشدی ۱۰۲ درصدی را تجربه کرده است.

بقراط می‌گوید بارگذاری مدارک پزشکی  یکی از مهم‌ترین سرویس‌هایی است که ارائه می‌کند. این مدارک در دسته‌بندی‌های مختلف امکان بارگذاری دارد و بیمار و پزشک امکان استفاده از آن برای پیشبرد بهتر فرایند درمان را دارند.

این اما در حالی است که اختلالات اینترنت طی ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۱ این فرایند را با چالش روبرو کرد. با وجود چالش‌های ایجاد شده این حوزه نیز در پلتفرم سلامت بقراط با رشدی ۶۱ درصدی در سال ۱۴۰۱ همراه بود.  

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. Нужна машинная штукатурка стен в Москве, но вы не знаете, какой подрядчик лучше выбрать? Обратитесь к нам на сайт mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru! Мы предоставляем услуги по механизированной штукатурке стен любой площади и сложности, а также гарантируем качество и надежность.

  2. Хотите получить идеально ровный пол в своей квартире или офисе? Обращайтесь к профессионалам на сайте styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по устройству стяжки пола в Москве и области, а также гарантируем быстрое и качественное выполнение работ.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا