استارتاپ

سرمایه‌گذار مشهور استارتاپی به سه شرکت تقسیم می‌شود

شرکت سکویا کپیتال یکی از مشهورترین سرمایه‌گذاران استارتاپی تحت تاثیر تنش‌های بین چین و آمریکا به سه شرکت مجزا تقسیم می‌شود.

سکویا در میان سرمایه‌گذاران جسورانه نامی آشناست به خصوص برای سرمایه‌گذاری اولیه در شرکتهایی چون گوگل و اینستاگرام بسیار مشهور شده است.

حالا این شرکت قرار است بخش چین خود را به طور کل از بخش آمریکا مجزا کند و تحت برند دیگری فعالیت کند.

سکویا یکی از شرکتهایی است که هم در آمریکا و هم در چین سرمایه‌گذاری‌های متعددی انجام داده و حالا رگولاتورهای هر دو کشور با فعالیت شرکت به این شکل مشکل دارند.

حالا مدیران این شرکت تصمیم گرفته‌اند سه شرکت مجزا تشکیل دهند که یکی صرفا در آمریکا و اروپا، یکی در چین و یکی دیگر در هند و جنوب شرکت آسیا فعالیت می‌کند.

سکویا کپیتال نام خود را در چین به HongShan تغییر میدهد. در هند نیز نام این شرکت به Peak XV Partners تغییر می‌کند ولی در آمریکا نام سکویا پارتنرز همچنان حفظ خواهد شد. سکویا تنها یکی از چندین شرکت‌سرمایه‌گذاری است که با بحران سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سطح جهانی مواجه شده است. ارزش سرمایه‌گذاری‌های سکویا در چین ۵۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود. این شرکت آمریکایی در ۱۲۰۰ استارتاپ چینی سرمایه‌گذاری کرده و تنها در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۹ میلیارد دلار سرمایه برای استارتاپها جمع آوری کرده است.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا قصد دارد طی یک فرمان اجرایی سرمایه‌گذاری اقتصادی در چین را توسط اشخاص آمریکایی محدود کند.

نوشته های مشابه

‫51 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا