شبکه‌های اجتماعی

برنامه توییتر برای تقسیم درآمد با تولیدکنندگان محتوا آغاز شد

ماه‌ها بعد از اعلام ایلان ماسک، این برنامه بالاخره رسما به اجرا درآمد

ایلان ماسک که نام سرویس توییتر خود را اخیرا به X تغییر داده، قصد دارد رسما درآمد حاصل از تبلیغات این شبکه اجتماعی را با تمامی تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم به اشتراک بگذارد. این شرکت اوایل ماه جاری به برخی تولیدکنندگان محتوا مقداری دستمزد داد و حالا کاربران واجد شرایط در سراسر دنیا می‌توانند در برنامه توییتر از طریق گزینه «monetization» در قسمت تنظیمات برنامه، ثبت نام کرده و درآمد خود را از تبلیغات این سرویس دریافت کنند.

کاربران برای اینکه واجد شرایط این برنامه جدید توییتر شوند، باید یا اشتراک کاربر «X Blue» (که ظاهرا نام جدید سرویس  Twitter Blueاست) خریداری کرده و یا یک سازمان مشهور وریفای شده باشند. بر اساس اطلاعات اعلامی مربوط به این برنامه جدید توییتر، این سازمان‌ها باید طی سه ماه گذشته حداقل ۱۵ میلیون بازدید روی تمامی پست‌های خود دریافت کرده باشد و حداقل ۵۰۰ دنبال کننده نیز داشته باشد.

سخنگوی توییتر می‌گوید:« ما می‌خواهیم روند کار به ساده‌ترین حالت ممکن باشد. تمامی کاربران ایکس بلو و همینطور سازمان‌های مورد تایید، به شرط واجد شرایط بودن می‌توانند سهم خود را از این درآمد دریافت کنند.»

توییتر مدتی است که روی این برنامه کار می‌کند. ماسک اولین بار این برنامه را در ماه فوریه سال جاری معرفی و اعلام کرد که تقسیم درآمدهای تبلیغاتی با کاربران از همان ماه عرضه می‌شود اما چند ماهی طول کشید که این برنامه به مرحله اجرایی برسد. همچنین ادعا شده که برخی موفق شده‌اند از طریق این برنامه هزاران دلار درآمد کسب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا