ارز دیجیتال

اسکالپینگ تریدینگ چیست؟

پیش از آن که به دنیای ترید ارزهای دیجیتال وارد شوید، آن قدر اسامی مختلفی را می‌شنوید که گمان نمی‌کنید هرگز موفق به یادگیری آن‌ها شوید. با این حال با کمی مطالعه درست و هدفمند می‌توانید تمام مفاهیم را به خوبی بیاموزید. به عنوان مثال بارها و بارها واژه «ترید» و «تریدر» را از زبان افراد فعال در حوزه کریپتو شنیده‌اید؛ اما ممکن است اطلاعی از مفهوم آن نداشته باشید. هر یک از این واژه‌ها نیز خود به انواع گوناگون تقسیم می‌شوند و آن‌ها را به عنوان پسوند و پیشوند عبارات دیگر به کار می‌بریم. اگر چه ممکن است کمی دشوار به نظر برسند، اما یادیگری آن‌ها از آنچه که فکر می‌کنید، راحت‌تر است. به عنوان مثال در این مقاله می‌توانید با «اسکالپینگ تریدینگ» و سایر انواع ترید آشنا شوید. همراه ما باشید تا یکی از اساسی‌ترین مفاهیم در دنیای پر تب و تاب کریپتو را بررسی کنیم.

با تریدینگ آشنا شوید

به عنوان اولین قدم برای ورود به بازار رمزارزها، باید بدانید که ترید چیست و تریدر به چه کسی گفته می‌شود. باید گفت درآمدزایی در دنیای کریپتو از روش‌های گوناگون میسر می‌شود. در واقع افراد با توجه به شرایط و موقعیت خود، یک یا چند روش را برای کسب سود بیشتر انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال برخی از آن‌ها ترجیح می‌دهند دارایی خود را ذخیره کنند و با استفاده از سپرده‌گذاری، سود کسب کنند و عده‌ای دیگر، انجام معاملات را روش بهتری می‌دانند.

«ترید» یا «تریدینگ» در واقع همان معامله‌گری و خرید و فروش مداوم ارزهای دیجیتال در بازه‌های زمانی گوناگون برای کسب سود است. این روش شناخته‌شده‌ترین راه کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است که بیش از سایر استراتژی‌ها درباره آن شنیده‌اید. نکته مهمی که باید بدانید این است که این روش تنها راه درآمدزایی از کریپتو نیست و همان طور که گفته شد، روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارند.

تریدر کیست؟

تریدر همان کسی است که به عنوان معامله‌گر وارد بازار مالی شده و با خرید و فروش رمزارزها درآمد کسب می‌کند. البته این خرید و فروش بر اساس اصول و قواعد خاصی انجام می‌شود. فردی که در حوزه ترید ارز دیجیتال فعال است، باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد که در ادامه آن‌ها را بیان کرده‌ایم:

  • تریدر ارز دیجیتال باید به خوبی بازار را تحلیل و بررسی کند و تصمیمات خود را بر اساس شواهد و مستندات اتخاذ کند.
  • او باید اطلاعات خود را به‌روز نگه‌دارد و دائماً در حال یادگیری مطالب جدید باشد.
  • تریدر ارز دیجیتال باید منظم و صبور باشد.
  • ترید ارز دیجیتال یک فرایند فعال است؛ بنابراین معامله‌گر باید به صورت پویا بازار را رصد کند.
  • هر معامله‌‌گر ارز دیجیتال باید توانایی لازم جهت استخراج اطلاعات از نمودارها را داشته باشد.

 

اسکالپینگ تریدینگ؛ سرگروه معاملات کوتاه‌مدت

پس از آن که ترید ارز دیجیتال و جزئیات آن را بررسی کردیم، نوبت آن است که به اسکالپینگ تریدینگ بپردازیم. همان طور که گفته شد، استراتژی‌های گوناگونی برای ترید ارزهای دیجیتال وجود دارد و باید هر یک از آن‌ها را بر اساس نیازها و دیدگاه خود انتخاب کنید. یکی از انواع تریدینگ، «اسکالپینگ» است.

اسکالپینگ به انجام معاملاتی در بازه زمانی بسیار کوتاه گفته می‌شود. این بازه زمانی می‌تواند بین چند ثانیه تا چند دقیقه باشد. به عبارتی در عرض چند دقیقه تغییرات جرئی قیمت در نظر گرفته می‌شوند و با همان تغییرات اندک، معاملات شکل می‌گیرند، تا سود جزئی اما سریع به دست آید. این روش عمدتاً با کمک ربات‌های معامله‌گر و پلتفرم‌های معامله خودکار انجام‌پذیر خواهد بود.

مزایا و معایب اسکالپینگ تریدینگ

برای آن که بخواهید به عنوان یک اسکالپر فعالیت خود را آغاز کنید، باید برخی نکات را از همین ابتدای راه بدانید. ترید ارز دیجیتال به روش اسکالپینگ نیازمند دانش و تخصص بالایی است. با توجه به اینکه مدت زمان پوزیشن‌گیری در این روش کوتاه است، تصمیم‌گیری درست اهمیت زیادی دارد. البته این برای زمانی گفته می‌شود که بخواهید خودتان به شخصه ترید را انجام دهید و از ربات معامله خودکار کمک نگیرید. با توجه به اینکه نوسانات می‌توانند شدید باشند، در اسکالپینگ یک ضرر قابل‌توجه می‌تواند تمام سودهای اندک قبلی را بر باد دهد.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه اغلب ارزها در نوسان به حد ضرر می‎‌رسند و باز به قیمت قبلی باز می‌گردند، مشخص کردن درست حد ضرر یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در اسکالپینگ انجام دهید. با این حال کسب سود سریع، مزیتی است که بسیاری از تریدرها را به سمت این روش می‌کشاند. اگر به یک اسکالپر حرفه‌ای تبدیل شوید، می‌توانید درآمد خوبی از این راه داشته باشید.

سایر انواع تریدینگ کدام‌اند؟

انواع دیگری از روش‌های تریدینگ نیز طرفداران خاص خود را داشته و هر یک، برای شرایط و موقعیت مشخصی کاربرد دارند. در ادامه آن‌ها را به اختصار بررسی کرده‌ایم:

  • تریدینگ روزانهترید ارز دیجیتال به صورت روزانه نیز کوتاه‌مدت بوده و در عرض یک روز، با هدف کسب سود کم و سریع انجام می‌شود. این استراتژی به کمک تحلیل تکنیکال انجام می‌شود.
  • تریدینگ نوسانیتریدینگ نوسانی یا «سویینگ»، در مدت 2 هفته تا 2 ماه اتفاق می‌افتد و بر اساس تحلیل‌های تکنیکال، بهترین موقعیت‌ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این بازه زمانی شناسایی می‌شوند.
  • پوزیشن تریدینگ: پوزیشن تریدینگ یک استراتژی طولانی مدت برای بازه 3 ماهه تا یک ساله است که در آن تریدرها بر اساس تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال، موقعیت‌های خرید و فروش را مشخص می‌کنند. شاخصه‌هایی نظیر ارزش بازار، تعداد ارزها و … نیز علاوه بر قیمت، بر این استراتژی اثرگذارند.
  • کپی تریدینگ: کپی کردن یک روش آسان برای تریدینگ است. در این روش می‌توان یک تریدر حرفه‌ای را انتخاب کرده و معاملات او را به منظور رسیدن به سود بیشتر، تقلید کرد.

سخن پایانی

برای انتخاب هر یک از روش‌های تریدینگ، لازم است به خوبی آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و با اطلاعات کامل، اقدام به انتخاب آن‌ها کنید. توجه داشته باشید که هر یک از این روش‌ها می‌توانند برای انواع خاصی از ارزها مناسب باشند. همچنین ممکن است برای موقعیت‌های مختلف، استراتژی‌های گوناگونی را برای رسیدن به سود بیشتر، انتخاب کنید. مهم این است که در هر کدام از آن‌ها، دانش و مهارت لازم را داشته باشید.

نوشته های مشابه

‫54 دیدگاه ها

  1. 프라그마틱의 게임을 플레이하면서 항상 신선한 경험을 얻을 수 있어 기뻐요. 여기서 더 많은 이야기를 나눠봐요!
    프라그마틱 홈페이지
    프라그마틱 관련 정보 감사합니다! 제 사이트에서도 유용한 정보를 공유하고 있어요. 함께 소통하면서 발전하는 모습 기대합니다!

    https://www.12315sv.cn/
    https://dtcfelt.com/hot/
    https://www.belgiumfire.com

  2. 최신 프라그마틱 게임은 iGaming에서 혁신적이고 표준화된 콘텐츠를 제공하는 선도적인 제공 업체입니다. 높은 품질의 엔터테인먼트를 제공하기 위해 슬롯, 라이브 카지노, 빙고 등 다양한 제품을 지원합니다.
    프라그마틱 슬롯 사이트

    프라그마틱에 대한 내용 정말 흥미로워요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 공유하고 있어요. 함께 지식을 공유해보세요!

    https://www.12315dc.cn/
    https://www.nutrapia.com
    https://www.12315kz.cn/

  3. 프라그마틱은 다양한 언어와 화폐를 지원하는데, 이로 인해 글로벌 유저들에게 높은 평가를 받고 있어요.
    프라그마틱 플레이

    프라그마틱 슬롯에 대한 정보가 정말 도움이 되었어요! 더불어, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 내용을 찾아보세요. 함께 이야기 나누면서 더 많은 지식을 얻어가요!

    https://www.12315ql.cn/
    https://town-medical.com/link/
    https://www.12315nw.cn/

  4. 프라그마틱 플레이의 슬롯으로 흥미진진한 게임을 만나보세요.
    프라그마틱 무료

    프라그마틱에 대한 글 읽는 것이 정말 재미있었어요! 또한, 제 사이트에서도 프라그마틱과 관련된 정보를 공유하고 있어요. 함께 발전하며 더 많은 지식을 쌓아가요!

    https://www.antiquees.com
    https://dqwdqdw.weebly.com/
    https://www.ivermectininstock.com/

  5. 세계 시장에 다양한 테마의 슬롯을 제공하는 250개 이상의 게임으로 구성된 프라그마틱 플레이의 슬롯 포트폴리오를 즐겨보세요.
    프라그마틱

    프라그마틱의 게임은 언제나 풍부한 그래픽과 흥미진진한 플레이로 유명해요. 이번에 새로운 게임이 나왔나요?

    https://doggggqwe.weebly.com/
    https://www.buycelebrex.site
    https://hyunmee.net/hot/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا