ایراناینترنت

درخواست وزیر ارتباطات برای استفاده مردم از پلتفرم بومی

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفته است که در تلاش هستند تا ویراستی که نسخه کپی شده از توییتر است را به یک بستر ارتباطی امن برای مردم تبدیل کنند و دولتمردان هم بیایند و در این سکو حضور پیدا کنند و پاسخگوی سوالات مردم باشند.

عیسی زارع‌پور در این مورد گفت: «در وزارت ارتباطات تکلیف کردم که تمام معاونان و مدیران کل استانی در این پلتفرم حضور یابند و هرکدام از مردم که هر مشکلی از آنتن‌دهی یا کندی اینترنت دارند را آن‌جا مطرح کنند و مسئولان نیز رسیدگی خواهند کرد و تا حل مشکل پیش می‌روند.»

او ادامه داد: «من شاید روزی یکی دو ساعت وقتم را فضای مجازی بگیرد، اما مشخصاً در ویراستی نیم ساعت تا یک ساعت پیام‌های مردم را می‌خوانم، پاسخ و ارجاع می‌دهم و روزی به ۲۰ تا ۳۰ نفر پاسخگو هستم.»

این اولین بار نیست که وزیر ارتباطات به حمایت از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی می‌پردازد. او بارها در گفت‌وگوهای مختلف اعلام کرده که یکی از وظایف اصلی او حمایت از این سرویس‌های بومی در کشور است و تمام زیرساخت‌های مورد نیاز برای رشد این سرویس‌ها را در اختیار آنها می‌گذرد.

 راه‌حل‌های دانش‌بنیانی به جای قطع اینترنت در زمان کنکور

وزیر ارتباطات و علوم، امروز در حاشیه نشست هیئت دولت (۱۰ خرداد)، قطع اینترنت برای برگزاری کنکور را راه‌کار مناسبی ندانستند.

زلفی گل وزیرعلوم تأکید کرد تمام تلاششان را می‌کنند تا داوطلبان در کمال امنیت و آرامش به رقابت علمی بپردازند. او در این مورد گفت: «ما نمی‌گوییم اینترنت قطع شود، ان شاءالله آقای زارع‌پور به ما با راه‌کارهای دانش‌بنیان کمک می‌کند تا در حوزه‌های امتحانی امنیت کامل وجود داشته باشد. این کمک قطع اینترنت نیست.»

عیسی زارع‌پور نیز اعلام کرد راهکارهایی را دنبال می‌کنند تا با استفاده از تجهیزات دانش‌بنیان، هرگونه ارتباط داوطلبان با خارج از حوزه آزمون شناسایی شده و با آن مقابله شود. او در این مورد گفت: «راهکار ما قطعی اینترنت نیست زیرا با آن هم ممکن است بالاخره اتفاقی (تقلب) صورت گیرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا