ایراناینترنت

رسیدن سهم ترافیک داخلی به ۷۰ درصد از برنامه هفتم توسعه حذف شد

آی تی ایران- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می‌کند که رسیدن سهم ترافیک داخلی به ۷۰ درصد که در برنامه قانون پنجم توسعه در نظر گرفته شده بود از این قانون حذف شد.

عیسی زارع‌پور با بیان حذف این بند از قانون برنامه هفتم توسعه به کارنگ گفت:‌ «پیشنهاد کردیم که این بند از برنامه هفتم حذف شود، چرا که در برنامه توسعه‌ای درصد نباید بیان شود. از سوی دیگر ما متناسب با نیاز کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم و وظیفه ما این است که خدمات با کیفیت و پرسرعت را چه داخلی و چه خارجی که طبق ضوابط جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند، در کشور فراهم کنیم.»

او ادامه تاکید کرد: «فراهم کردن زیرساخت برای نیاز مردم وظیفه ماست. با توجه به حجم استفاده مردم از پلتفرم‌های داخلی ما تمام زیرساخت‌های داخلی را تقویت کرده‌ایم به طوری که آمارها هم این وضعیت بهبود یافته را نشان می‌دهد. برای نمونه در تاریخ شبکه ارتباطات کشور سابقه نداشته است که که میزان ترافیک مصرفی داخلی به ۶.۵ ترابیت بر ثانیه برسد و شبکه بتواند این بار را تحمل کند. بنابراین هرچقدر نیاز مردم باشد چه در استفاده سرویس داخلی و چه در سرویس خارجی ما زیرساخت را فراهم می‌کنیم.»

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که در حال حاضر آمار سهم ترافیک داخلی به خارجی به چه نسبتی است آماری ارائه نکرد.

برنامه هفتم توسعه وزارت ارتباطات را مکلف کرده بود که با تعرفه‌گذاری سهم ترافیک داخلی را به ۷۰ درصد برساند. در این زمینه وزارت ارتباطات مکلف شده بود که مدل اقتصادی و نظام تعرفه‌گذاری آن را برای رسیدن به این هدف با همکاری مرکز ملی فضای مجازی تهیه کند و به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برساند.

همچنین عیسی زارع‌پور می‌گوید امروز (۸خرداد) نیز این مورد در دولت تصویب شده است که فصل جدیدی برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، شبکه ملی اطلاعات و هوشمند‌سازی در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا