تکنولوژی

سرور مجازی ویندوز یا سرور مجازی لینوکس | کدام سیستم عامل عملکرد بهتری دارد؟

سرور مجازی ویندوز یا سرور مجازی لینوکس؟ این دقیقا همان سوالی است که برای بسیاری از افراد فعال در حوضه فناوری پیش می‌آید. آموزش امروز را به بررسی تفاوت‌های سیستم عامل ویندوز و لینوکس اختصاص خواهیم داد. شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله، تصمیم خود را مبنی بر این که کدام سیستم عامل مناسب شما است، بگیرید.

اگر جز کاربران فعال در زمینه وب باشید، ممکن است دغدغه شما نیز انتخاب یک سیستم عامل مناسب با نیاز کاربر باشد. و بار‌ها در ذهن خود این جمله را تکرار کنید، سرور مجازی ویندوز یا سرور مجازی لینوکس؟

ما در ادامه شما را با این دو بیشتر آشنا خواهیم کرد. همچنین تمام سعی ما کمک کردن به شما در جهت انتخاب بهترین سیستم عامل بر حسب نیازتان خواهد بود. از همراهی شما سپاسگزاریم!

سرور مجازی ویندوز یا سرور مجازی لینوکس 

در ابتدا قصد داریم یک تعریف کلی برای سرور مجازی ویندوز و سرور مجازی لینوکس به شما عزیزان ارائه دهیم.

سرور مجازی ویندوز، مجموعه‌ای از سیستم عامل‌های ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت به کاربران برای مدیریت بهتر وب سایت از طریق رابط کاربری ویندوز بر روی سیستم آنها نصب شده است.

مزایای این سرور مجازی:

  • امنیت بالا
  • ارائه خدمات با سرعت زیاد
  • عدم اشتراک گزاری منابع
  • امکان کنترل بیشتر تنظیمات این سرور
  • ارائه خدمات با هزینه کم

اگر بخواهیم در این قسمت یک تعریف کلی برای سرور مجازی لینوکس بیان کنیم، در واقع به سرور‌های خصوصی گفته می‌شود که می‌توانند به عنوان یک سرور مجازی نیز عمل کرده و در جهت بهینه سازی عملکرد سیستم لینوکس تلاش کنند. یک مزیت اصلی که توانسته است این سرور را نسبت به سایرین برای کاربران مجزا کند، می‌توان به امکان شخصی سازی آن اشاره کرد.

مزایای دیگر این سرور:

  • مناسب برای وبسایت‌های دارای ترافیک بالا
  • مقرون به صرفه
  • مناسب برای وبلاگ نویسان
  • امکان فعال سازی فوری

انتخاب سرور مجازی ویندوز یا لینوکس، بستگی به دانش فنی شما دارد. ولی در حالت کلی سیستم عامل ویندوز برای افراد مبتدی سازگار‌تر است.

سرور مجازی ویندوز
سرور مجازی ویندوز

تفاوت‌های سرور مجازی ویندوز و سرور مجازی لینوکس

پس از آشنایی مختصر با سرور مجازی ویندوز و لینوکس، در ادامه تفاوت‌های آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. کدام سرور مجازی مناسب کاربران است؟  سرور مجازی ویندوز یا سرور مجازی لینوکس؟ جواب سوال شما، در این مقاله است. با ما همراه باشید!

امنیت

همان طور که در قسمت بررسی ویژگی‌های این دو سرور مشاهده کردید، هر دو سیستم عامل می‌توانند امنیت کاربران را تامین کند اما در سرور مجازی لینوکس، امکان دسترسی و ویرایش فقط برای صاحبان سرور امکان پذیر است، بنابرین بیشتر مورد تایید کاربران قرار گرفته است.

امکان دسترسی به منابع

درسیستم عامل لینوکس، امکان دسترسی به منابع و همچنین ویرایش آن برای کاربران امکان پذیر است اما این مورد در سیستم عامل ویندوز امکان پذیر نیست. چرا که شما نمی‌توانید به منابع دسترسی داشته و کد منابع را ویرایش کنید.

کاربرد

سرور مجازی ویندوز، برای مبتدیان و کسانی که دانش فنی کافی در این زمینه ندارند، مناسب است. اما توجه داشته اشید که این جمله همیشه صحیح نیست. چرا که با پیشرفت علم و دانش کاربران، امکان استفاده از سرور مجازی لینوکس نیز برای کاربران مبتدی کار دشواری نیست.
سرور مجازی ویندز به صورت پیش فرض بر روی سیستم کاربران نصب شده است این می‌تواند یک دلیل دیگر برای سهولت استفاده این سرور نسبت به سرور مجازی لینوکس باشد. همچنین، امکان نصب و پیکربندی برنامه‌ها در سرور مجازی ویندوز آسان‌تر است.

انطباق پذیری

بر طبق مطالب گفته شده، سرور مجازی لینوکس منابع زیادی را برای دسترسی به کاربران خود ارائه داده است و برنامه نویسان می‌توانند به راحتی در این سیستم عامل مشغول به کد نویسی کنند. اما سرور مجازی ویندوز این امکان را به کاربران فعال در این حوضه نمی‌دهد.

سرور مجازی لینوکس
سرور مجازی لینوکس

سرعت

تفاوت بارزی که می‌توان به آن اشاره کرد، همین موضوع سرعت است. وقتی بحث از سرعت می‌شود، قطعا سرور مجازی لینوکس می‌تواند در این مورد ادعا داشته باشد. چرا که در این سیستم عامل بر خلاف سرور مجازی ویندوز، امکان اجرای بدون خطا برای چندین فرآیند به صورت همزمان وجود دارد.

سرور مجازی از بحث‌های جنجالی و پر کاربرد در دنیای آنلاین و فناوری به شمار می‌رود. این سرور مجازی در دو نوع به کاربران ارائه می‌شوند. این سرور‌ها می‌توانند بسیاری از نیاز‌های کاربران را تامین کنند. یکی از همین ویژگی ها، امکان استفاده از آن‌ها برای ترید است. اگر جز کاربرانی هستید که در این زمینه فعالیت دارید، خرید سرور مجازی ویندوز را پیشنهاد میکنید. جهت خرید، کافیست به وبسایت آذرسیس مراجعه کنید.

آذرسیس
آذرسیس

کلام آخر

در این آموزش تفاوت‌های سرور مجازی ویندوز و لینوکس را مورد بررسی قرار دادیم. اما توجه داشته باشید که این یک یک سوال کلی است، شما با در نظر گرفتن نیاز خود می‌توانید سرور مجازی مناسب را انتخاب کنید. این مطلب جواب این سوال که سرور مجازی ویندوز یا سرور مجازی لینوکس کدام سیستم عامل بهتر است به صورت کامل پاسخ می‌دهد.  ممنون که ما را در این آموزش همراهی کردید. در صورت داشتن سوال، می‌توانیدبه سایت azarsys. com و یا با ارسال تیکت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. من یه سری از آذرسیس خرید کردم واقعا کارشون درسته پشتیبانی تیکت بگم زیر 5 دقیقه اقرار نکردم تازه کمپین تخفیفی هم دارن با 20 درصد تخفیف پیشنهاد میکنم خرید کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا