شبکه‌های اجتماعی

لیندا یاکارینو به عنوان مدیرعامل جدید توییتر معرفی شد

روز پنجشنبه، ایلان ماسک از انتخاب مدیرعاملی جدید برای توییتر خبر داد و اگرچه نامی‌از این فرد برده نشد، اما ساعاتی پیش وی رسما لیندا یاکارینو را به عنوان سکاندار جدید این پرنده آبی معرفی کرد.  

یاکارینو که پیشتر به عنوان مدیر فروش تبلیغات در شرکت NBCUniversal فعالیت داشته، تقریبا شش هفته دیگر کار خود را در کسوت جدید آغاز خواهد کرد.

ماسک در خصوص این انتخاب گفت: تمرکز اصلی یاکارینو روی فعالیت‌های تجاری و کسب‌وکار معطوف خواهد بود و من نیز روی طراحی محصولات و فناوری‌های جدید مترمزک خواهم بود.  

وی افزود: بی‌صبرانه منتظر شروع به کار لیندا هستیم تا این پلتفرم را به X، اپلیکیشنی جامع و همه‌کاره تبدیل کند.

انتخاب یاکارینو در حالی صورت گرفت که تنها چند ساعت پس از اعلام خبر کناره‌گیری ایلان ماسک از مدیرعامل توییتر، گزارش‌هایی درباره مذاکرات وی با شرکت توییتر و ایلان ماسک در فضای وب منتشر شد.  

روز جمعه نیز NBCU اعلام کرد که یاکارینو این شرکت را ترک خواهد کرد. این شرکت در زمان حضور یاکارینو، رابطه نزدیکی با توییتر داشته و اخیرا نیز دو طرف، قرارداد همکاری خود را برای پوشش بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ تمدید کردند.

حالا با انتخاب یاکارینو، ایلان ماسک قصد دارد ارتباطات خود با تبلیغ‌کنندگان را که طی ماه‌های اخیر اوضاع خوبی نداشته، سامان دهد. پس از تصاحب توییتر توسط ماسک و اعمال تغییر در سیاست‌های این شبکه اجتماعی، بسیاری از تبلیغ‌کنندگان بزرگ خود را از دست داد.  

به گفته این شرکت‌ها، تغییر سیاست‌ها و کم شدن سخت‌گیری‌ها در انتشار محتوا در این پلتفرم، باعث شده تا اطلاعات نادرست و حاوی موارد تنفرآمیز در این شبکه اجتماعی افزایش یابد و به همین جهت، تمایلی ندارند که تبلیغشان در کنار این محتواها به نمایش درآید.  

تصمیم ایلان ماسک برای کناره‌گیری از مدیرعامل توییتر در پی یک نظرسنجی که وی در دسامبر گذشته به راه انداخته بود، اجرایی شد. در این نظرسنجی که بیش از ۱۷.۵ میلیون نفر شرکت کردند، ۵۷.۵ درصد به استعفای وی از این سمت رای دادند. ماسک نیز اعلام کرد که به نظر شرکت‌کنندگان احترام خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا