گوگل

گوگل از «پیکسل تبلت» ۴۹۹ دلاری رونمایی کرد

حدود یک سال پیش، گوگل از تصمیم خود برای رونمایی از یک محصول جدید به «پیکسل تبلت» خبر داده بود و حالا این محصول به صورت رسمی‌رونمایی شد.  

تبلتی ۱ اینچی که از پردازنده تنسور جی۲ اختصاصی گوگل بهره می‌برد و به گفته این شرکت، با قیمت ۴۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد. این محصول با یک داک اسپیکر عرضه می‌شود که می‌تواند آن را به یک نست‌هاب مکس با یک نمایشگر ارتقایافته تبدیل کند.  

به گفته گوگل، پیکسل تبلت می‌تواند به عنوان یک محصول ایده‌آل برای سرگرمی‌و همچنین دستگاهی برای کنترل هوشمند خانه مورد استفاده قرار گیرد. زمانی که این تبلت به داک اسپیکر متصل می‌شود، نرم‌افزاری در Hub Mode اجرا می‌شود که دسترسی آسان به تمامی‌وسایل هوشمند خانگی را فراهم برای کاربر فراهم می‌کند.  

همچنین می‌توان از آن به عنوان یک فریم عکس دیجیتال و یا دستگاهی برای لذت بردن از گوش دادن به موزیک بهره برد. در خصوص مشخصات فنی پیکسل تبلت باید گفت که نمایشگر ۱۱ اینچی آن از نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره می‌برد که البته فعلا حرفی از نرخ رفرش آن زده نشده است.  

علاوه بر پردازنده تنسور جی۲، این تبلت به رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز شده که البته امکان ارتقای آن به ۲۵۶ گیگابایت نیز وجود دارد.  

در قسمت جلویی تبلت، از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۰ استفاده شده که می‌تواند برای برقراری تماس‌های تصویری کاربردی باشد. در قسمت پشتی نیز از همین دوربین با مشخصاتی یکسان استفاده شده است.  

طول عمر باتری دستگاه نیز قابل توجه است و می‌توان با یک بار شارژ، تا ۱۲ ساعت لایواستریم ویدیو داشت. علاوه بر داک اسپیکر، این تبلت از یک کیس با استند فلزی نیز بهره می‌برد.  

به گفته گوگل، بیش از ۵۰ اپلیکیشن این شرکت روی تبلت نصب شده که متناسب با این محصول بهینه‌سازی شده‌اند و می‌تواند از قابلیت اسپلیت اسکرین برای اجرای همزمان چند برنامه نیز استفاده کرد.  

ثبت سفارش برای خرید پیکسل تبلت از ساعاتی پیش و با قیمت پایه ۴۹۹ دلار آغاز شده و قرار است این محصول در سه رنگ روانه بازار شود.

نوشته های مشابه

‫594 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا