گوگلهوش مصنوعی

عرضه بات هوش مصنوعی «بارد» گوگل در ۱۸۰ کشور جهان

گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان خود اعلام کرد که چت‌‎بات هوش مصنوعی این شرکت موسوم به بارد (Bard) برای تست، در اختیار کاربرانی در بیش از ۱۸۰ کشور و منطقه جهان قرار گرفته است.  

این خبر در حالی اعلام شد که در دو ماه گذشته، هر کسی که قصد تست هوش مصنوعی بارد گوگل را داشت، می‌بایست از قبل ثبت‌نام کرده و در لیست انتظار قرار می‌گرفت؛ حالا اما این لیست انتظار حذف شده است و کاربران بیشتری در اقصی نقاط جهان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.  

افزون بر این، چت‌بات بارد اکنون مبتنی بر مدل زبانی بزرگ گوگل موسوم به PaLM ۲ توسعه خواهد یافت که قابلیت‌ها و توانمندی‌های آن را دوچندان می‌کند. اگر خاطرتان باشد، گوگل در فوریه امسال و پس از آنکه ChatGPT شرکت OpenAI همگان را مسحور خود کرد، بات هوش مصنوعی بارد خود را معرفی کرد.  

اما گزارش‌ها از تست این هوش مصنوعی نشان داد که عملکرد آن مطابق با انتظارات نبود و نتوانست موفق ظاهر شود. گوگل نیز در این مدت، روی این فناوری کار کرد و روی مدل زبانی خود موسوم به PaLM که توان این هوش مصنوعی را تامین می‌کند، کار کرد تا بتواند پاسخ‌های دقیق‌تر و با کیفیت‌تری را از سوی این بات به کاربران ارائه دهد و دامنه توانمندی‌های آن را توسعه دهد.

همانطور که گوگل در کنفرانس اخیر خود اعلام کرد، بارد اکنون مبتنی بر PaLM ۲ طراحی شده و بدین ترتیب، کاربران می‌توانند انتظار عرضه قابلیت‌ها و عملکردهای جدیدتری را از سوی این هوش مصنوعی طی روزها و هفته‌های آینده داشته باشند.  

گوگل این روزها در حال تعامل با دیگر بزرگان این صنعت برای تقویت بیشتر توانمندی‌های چت‌بات هوش مصنوعی بارد خود است و اخیرا نیز اعلام کرد که شرکت آدوبی وارد همکاری شده است.

نوشته های مشابه

‫29 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا