هوش مصنوعی

بودجه ۱۴۰ میلیون دلاری بایدن برای راه‌اندازی 7 مرکز تحقیق هوش مصنوعی

دولت بایدن از اختصاص بودجه ۱۴۰ میلیون دلاری برای راه‌اندازی هفت مرکز جدید تحقیق و توسعه هوش مصنوعی خبر داد.

این خبر پیش از دیدار میان کاملا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و مدیران چهار شرکت بزرگ فعال در حوزه هوش مصنوعی یعنی آلفابت، مایکروسافت، OpenAI و Anthropic و به منظور کاهش خطرات ناشی از ظهور و بروز این فناوری‌های جدید اعلام شد.

این بودجه به عنوان بخشی از برنامه‌های بنیاد ملی علوم آمریکا در نظر گرفته شده و شرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی را ملزم می‌کند تا سیستم‌های هوش مصنوعی خود را در معرض «ارزیابی عمومی» در کنفرانس هکرها (DEFCON ۳۱) قرار دهند. همچنین اداره مدیریت و بودجه می‌بایست پیش‌نویس دستورالعمل سیاست‌ها را در اختیار کارمندان فدرال قرار دهد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در این خصوص گفت که دولت بایدن از مدت‌ها قبل از عرضه جدیدترین محصولات هوش مصنوعی در پاییز گذشته، در پرداختن به این مسائل پیشگام بوده و در اکتبر گذشته، از طرح منظور حقوق هوش مصنوعی خود رونمایی کرد که در کنار کمک به طراحی، توسعه و استقرار هوش مصنوعی و سایر سیستم‌های مشابه، حفاظت از حقوق مردم آمریکا را در دستور کار داشت.

این مقاوم دولتی افزود: در زمانی که نوآوری‌های سریع، می‌بایست ارزش‌ها و حس مشترکی که باید از آن محافظت کنیم، مشخص شوند. با این اعلامیه و طرح اولیه منشور حقوق هوش مصنوعی، ما پیش روی شرکت‌ها، سیاست‌گذاران و افرادی که با این فناوری سروکار دارند، راه‌های روشنی را ارائه کردیم که می‌تواننند خطرات استفاده از این فناوری‌ها برای مصرف‌کنندگان را کاهش دهند.

وی ادامه داد: دولت فدرال می‌تواند این اطمینان را دهد تا ما به هوش مصنوعی درستی دست یابیم. ما همچنین به کمک شرکت‌ها و نوآورها نیاز داریم تا به ما در این راه کمک کنند. شرکت‌های فناوری، مسئولیت بالایی دارند و می‌بایست این اطمینان را دهند که محصولاتشان امن و بی‌خطر است و از حقوق مردم محافظت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا