اپل

کارمند سابق اپل به ۳ سال زندان محکوم شد

یکی از کارمندان سابق اپل به کلاهبرداری بیش از ۱۷ میلیون دلاری از این شرکت اعتراف کرده بود، به تحمل سه سال حبس محکوم شد

دیرندرا پراساد که بخش زیادی از دوران کاری خود در اپل را به عنوان خریدار بخش زنجیره تامین خدمات جهانی این شرکت فعالیت داشت، در ماه نوامبر به اتهام علیه خود مبنی بر کلاهبرداری پستی و توطئه اعتراف کرد.  

پراساد در سال ۲۰۰۸ به شرکت اپل پیوست و اقدامات خود را بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۸ اجرایی کرد. دادستانی ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا اعلام کرد او با دو فروشنده برای کلاهبرداری همدستی داشت و این کار را به روش‌های مختلفی سرقت قطعات، دستکاری در فاکتورها و مجبور کردن اپل برای پرداخت مواردی که هرگز دریافت نکرده بود، انجام می‌داد.  

گفته می‌شود که وی به دلیل آگاهی از پروسه‌های تشخیص کلاهبرداری در شرکت اپل، توانست طی این سال‌ها به سوءاستفاده‌های خود ادامه دهد و شناسایی نشود.  

دولت آمریکا حدود ۵.۵ میلون دلار دارایی پراساد را توقیف کرده؛ این در حالی است که پیشتر یک قاضی طی حکمی، او را به پرداخت ۸.۱ میلیون دلار دیگر نیز محکوم کرد.  

علاوه بر این مبلغ  و ۱۷.۴ میلیارد دلاری که این کارمند سابق اپل می‌بایست در مجموعه به این شرکت بازگرداند، می‌بایست ۱.۹ میلیون دلار نیز به بخش خدمات درآمد داخلی (Internal Revenue Service) اپل پرداخت کند.  

در این حکم آمده که پراساد پس از تحمل دوران حبس خود، باید تا سه سال تحت نظارت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا