اینترنت

هاست wordpress چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

اولین قدم برای راه اندازی یک وبسایت، خرید دامنه است و بعد از دامنه نوبت به خرید هاست می‌رسد. هاست انواع مختلفی دارد که باید با توجه به عوامل متعددی، نوع هاست و سرویس خود را انتخاب کنیم. در حال حاضر هاست wordpress به خاطر مزایایی که دارد، به یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین نوع هاست تبدیل شده است. به همین دلیل ما در این مطلب سعی داریم در مورد هاست وردپرس به همراه مزایا و معایب آن صحبت کنیم. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

هاست wordpress چیست؟

هاست وردپرس به هاستی گفته می‌شود که برای میزبانی سایت‌های وردپرسی، بهینه سازی شده است. به زبان ساده، هاست وردپرس برای پاسخ به نیازها و عملکرد امنیتی وب سایت‌های وردپرسی ایجاد شده و دارای مزایای زیادی هستند.

البته ویژگی و قابلیت‌های ارائه شده می‌تواند در انواع هاست وردپرس با یکدیگر فرق داشته باشد اما در خیلی از موارد با یکدیگر شباهت دارند.

به طور مثال امکان نصب وردپرس تنها با یک کلیک تقریبا در همه آن‌ها یکسان است. همین ویژگی و قابلیت‌های هاست wordpress باعث شده است تا بسیاری از کسب وکارها به دنبال بهترین هاست وردپرس باشند. اما قبل از خرید هاست وردپرس بهتر است بیشتر با این هاست آشنا شویم.

برای وب سایت‌های وردپرسی تنها باید از هاست وردپرس استفاده کرد؟

معمولا افراد تازه کار که صاحب وب سایت وردپرسی هستند، این سوال برایشان پیش می‌آید که حتما باید از هاست وردپرس برای وب سایت خود استفاده کنند؟ خب همانطور که می‌دانید قطعا پاسخ، نه است.

هیچ اجباری برای استفاده از هاست وردپرسی برای وب سایت‌های وردپرسی وجود ندارد و هر هاستی که بتواند از دو فاکتور MySQL ۵.۶ به بعد و PHP ۵.۶. ۴۰ به بعد پشتیبانی کند، برای سایت‌های وردپرسی مناسب است مثل هاست لینوکس. اما نکته اینجاست که هاست وردپرسی از آنجایی برای سایت‌های وردپرسی طراحی شده است از قابلیت‌های بیشتری نسبت به هاست‌های لینوکسی برخوردار است.

مزایا و معایب هاست وردپرس

مزایای هاست وردپرس

مزایا و معایب هاست وردپرس

  • امنیت بالای هاست وردپرس

یکی از مهم‌ترین مزایای هاست wordpress، امنیت بالای آن است. سایت‌های اینترنتی همیشه در معرض تهدیدهای امنیتی هستند و به همین خاطر یکی از دغدغه‌های مهم برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، حفظ امنیت وب سایت است.

هاست وردپرس با امنیت بالای خود خطر نفوذ هکرها را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و علاوه بر حفظ امنیت وب سایت از اطلاعات کاربران نیز محافظت می‌کند.

  • سرعت بالا هاست wordpress

سرعت یکی از مواردی است که به طور مستقیم بر سئوی وب سایت شما تاثیر می‌گذارد. همچنین از طرف دیگر سرعت لود پایین یک وب سایت، کاربران را خسته کرده و تجربه کاربری ضعیفی را به وجود می‌آورد. هاست‌های وردپرس از سرعت خوبی برخوردار هستند و این به این معناست که وب سایت شما سریعتر بارگذاری می‌شود و شما با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد.

  • پشتیبانی تخصصی

همانطور که می‌دانید پشتیبانی خوب یکی از مهم‌ترین نکات حیاتی است که اگر به آن توجه نکنید، در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. در صورت خرید هاست وردپرس، می‌توانید از پشتیبانی فنی و حرفه‌ای ایران سرور بهره‌مند شوید.

  • سایت با عملکرد بهتر

هاست‌های وردپرسی با کیفیت از به‌روزترین وب سرور دنیا یعنی لایت اسپید استفاده می‌کنند که این فناوری باعث کاهش چشمگیر زمان بارگذاری محتوا و پاسخ به درخواست کاربران از سمت سرور می‌شود.

عیب هاست وردپرس

عیب هاست وردپرس
عیب هاست وردپرس
  • هزینه بالاتر هاست wordpress

هاست وردپرس از آنجایی‌که به طور خاص برای وردپرس بهینه شده است، برای ارائه خدمات نسبت به سایر هاست‌های اشتراکی قیمت بالاتری دارد. اما برای خرید هاست بهتر است، به پارامترهای مهم‌تری از قیمت توجه کنید چرا که بسیاری از هاست‌های ارزان، نه تنها منجر به صرفه جویی نمی‌شود بلکه ممکن است با ایجاد مشکل، هزینه‌های بیشتری را بر دوش شما بگذارد.

 

ویژگی‌های بهترین هاست wordpress

  • آپ تایم بالا

به میزان در دسترس بودن و پایداری سرور در طول سال، آپ تایم می‌گویند. در واقع این ویژگی آنقدر اهمیت دارد که بهتر است درصد آپتایم هاست را به عنوان اولین و مهم‌ترین ویژگی، در نظر داشته باشید.

اگر سرور شما درصد آپ تایم بالایی نداشته باشد (یعنی کمتر از ۹۹ درصد باشد)، وب سایت در بعضی از مواقع سال از دسترس خارج شده و این موضوع هم اعتبار کسب وکار شما را خدشه‌دار می‌کند و همچنین منجر به خسارت‌های مالی قابل توجهی خواهد شد.

  • موقعیت قرارگیری سرورها

یکی از اشتباهات رایج صاحبان کسب و کار این است که در هنگام خرید هاست وردپرس به موقعیت جغرافیایی قرارگیری سرورها توجه نمی‌کنند. در حالیکه این موضوع ارتباط مستقیمی با سرعت بارگذاری وب سایت خواهد داشت.

در واقع هرچه فاصله مکانی میان موقعیت سرورها و کاربران کمتر باشد، سرعت بارگذاری وب سایت بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر همانطور که می‌دانید سرعت وب سایت هم رابطه مستقیمی با سئوی سایت، افزایش تعداد کاربران و بهبود تجربه کاربری دارد و به همین خاطر تمامی این موارد به طور دومینووار روی کسب و کار آنلاین شما تاثیر خواهد گذاشت.

  • تامین امنیت وب سایت

اهمیت تامین امنیت زمانی مشخص می‌شود که وب سایت شما در معرض حملات امنیتی قرار بگیرد. در این زمان شما به هرکاری متوسل می‌شوید تا هرچه زودتر این تهدیدات را برطرف کنید. خب بهتر نیست که قبل از وقوع همچین خطراتی به فکر تامین امنیت وب سایت خود باشید؟

یکی از ویژگی‌های هاست وردپرسی خوب این است که امنیت سرور توسط شرکت هاستینگ ارائه دهنده، تامین شود. در نظر داشته باشید که در صورت عدم تامین امنیت، از موتور جستجوی گوگل نمرات منفی دریافت می‌کنید و این موضوع خسارت‌های جبران ناپذیری را برای شما به وجود می‌آورد.

  • عدم بارگذاری بیش از حد روی سرور

برخی از شرکت‌های هاستینگ، تعداد زیادی از وب سایت‌های وردپرسی را روی یک سرور نگهداری می‌کنند. در این صورت اگر بازدید و مصرف منابع یکی از وب سایت‌ها بیش از حد بالا برود، بر عملکرد سایر وب سایت‌های دیگر تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش سرعت و پردازش اطلاعات می‌شود.

متاسفانه برخی از شرکت‌های هاستینگ برای دریافت سود بیشتر، تعداد وب سایت بیشتری را روی یک سرور میزبانی می‌کنند که این کار باعث از دسترس خارج شدن سایر وب سایت‌های دیگر می‌شود.

  • انتخاب شرکت هاستینگ و پشتیبانی تخصصی

معمولا هاست‌های وردپرسی تنها توسط شرکت‌های هاستینگ معتبر و باسابقه ارائه می‌شوند. پس بهتر است برای انتخاب هاست وردپرسی، به شهرت و تجربه سایر کاربرانی که از شرکت خدمات دریافت کرده‌اند، توجه کنید. از طرف دیگر پشتیبانی حرفه‌ای به طور ۲۴ ساعته و تمام وقت به طوری که بتوان از طریق‌های مختلفی مانند ایمیل، چت آنلاین، تماس و… با کارشناسان ارتباط گرفت، اهمیت زیادی دارد. معمولا به طور طبیعی ممکن است بعد از خرید هاست وردپرسی با مشکلات کوچک و یا بزرگی مواجه شوید و در چنین شرایطی اگر تیم پشتیبانی در کمترین زمان ممکن به فریاد شما نرسد، کسب و کار شما با مشکلات مختلف و مهمی روبرو خواهد شد.

  • سرویس‌های متنوع

بهترین هاست وردپرس باید دارای سرویس‌های متنوعی باشد تا در صورت نیاز بتوان از منابع بیشتری استفاده کرد تا وب سایت با مشکل مواجه نشود. پس حتما قبل از خرید هاست بررسی کنید که سرویس شما در طول گذشت زمان، قابل ارتقا باشد.

انواع هاست وردپرس

  • هاست وردپرس اشتراکی

هاست اشتراکی میزبان چندین وب سایت وردپرسی است و منابع سرور به طور مشترک میان چندین کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این هاست معایبی باخود به همراه دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به سرعت بارگذاری کند و پایین بودن نرخ آپتایم اشاره کرد. هاست وردپرسی اشتراکی بیشتر برای وب سایت‌های نوپا که ترافیک کمتری دارند، مناسب است.

  • هاست وردپرسی اختصاصی

در این نوع هاست برخلاف هاست‌های اشتراکی، کل سرور تنها به یک وب سایت تعلق دارد و شما منابع سرور را با هیچ کاربر دیگری به اشتراک نمی‌گذارید؛ دقیقا مانند این است که یک خانه برای خود می‌خرید و می‌توانید آن را به سلیقه و نیاز خود، رنگ آمیزی و یا تغییر دهید. خب طبیعتا هاست اختصاصی با توجه به مزایای مهمی که دارد، از قیمت بیشتری هم برخوردار است.

هاست اختصاصی برای وب سایت‌هایی که دارای ترافیک بالایی هستند و تامین امنیت برایشان اهمیت زیادی دارد، بهترین گزینه است.

  • هاست وردپرس مدیریت شده

هاست wordpress مدیریت شده یک تکنولوژی نسبتا جدید به منظور ارائه خدمات بهتر به کاربران وردپرس است. تفاوت این هاست با دو هاست قبلی این است که هاست اختصاصی و اشتراکی می‌توانند مدیریت شده باشند یا نباشند.

در واقع به طور معمول برنامه‌های هاست مدیریت نمی‌شوند به این معنا که وقتی‌که شما هاستی را می‌خرید، مسئولیت حفظ امنیت و عملکرد سایت به عهده شماست. اما در هاست‌های مدیریت شده، مدیریت تمامی وظایف مهم مانند تهیه نسخه پشتیبان و یا بروزرسانی خودکار بر عهده شرکت هاستینگ خواهد بود. بنابراین با خرید این نوع هاست، دیگر مجبور نیستید که وقت زیادی را برای مدیریت هاست، صرف کنید.

  • سرور مجازی vps

سرور مجازی به کمک تکنولوژی مجازی سازی، محیطی شبیه به سرورهای اختصاصی را برای شما به وجود می‌آورد. به این معنا که شما همچنان سرور فیزیکی را با سایر وب سایت‌های دیگر به اشتراک می‌گذارید اما فضای بیشتری خواهید داشت و می‌توانید منابع خود را مدیریت کنید.

برای درک بهتر، فرض کنید که شما یک واحد را در یک آپارتمان چند طبقه اجاره می‌کنید، در نتیجه شما و دیگر همسایگان، هر کدام واحدهای مجزا خودتان را دارید که می‌توانید آن را مدیریت کنید اما همچنان همه شما در یک آپارتمان زندگی می‌کنید. چنین امکانی فوق العاده نیست؟!

سخن آخر

همانطور که کمی قبل‌تر به آن اشاره کردیم، امکانات، قابلیت‌ها و کاربرد هاست wordpress باعث شده است که این هاست در میان صاحبان وب سایت‌های وردپرسی، طرفدار و محبوبیت زیادی پیدا کند. امکاناتی نظیر آپدیت‌های خودکار پلاگین‌ها و یا نصب وردپرس تنها با یک کلیک، کاربران را به استفاده از این هاست، ترغیب می‌کند. به همین دلیل ما در این مقاله به طور کامل به هاست wordpress به همراه مزایا و معایبی که دارد، پرداختیم. امیدواریم از این مطلب نهایت بهره را برده باشید. از اینکه تا انتهای مطلب همراه ما بودید، متشکریم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا