هوش مصنوعی

OpenAI دفتری جدیدی را در ژاپن برای رفع نگرانی این کشور دایر می‌کند

سم آلتمن مدیرعامل Open AI، شرکتی که بات هوش مصنوعی ChatGPT را توسعه داده، از تصمیم خود برای راه‌اندازی دفتری جدید این شرکت در این کشور آسیایی خبر داد.

به گفته آلتمن، این تصمیم در پی دیدار وی با نخست وزیر ژاپن گرفته شده و قرار است این شرکت، سرویس‌های خود را برای کاربران ژاپنی توسعه دهد.

فومیو کیشیدا و مدیرعامل OpenAI اخیرا درباره پیشرفت‌های تکنولوژیکی، مزایای هوش مصنوعی و همچنین خطرات این فناوری از جمله نقض حریم شخصی و حق کپی رایت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گفته مقامات ژاپنی، این کشور در حال بررسی مزایا و خطرات فناوری‌های هوش مصنوعی همچون ChatGPT متعلق به شرکت OpenAI است و احتمال استفاده و کار روی این فناوری‌ها را در دست بررسی دارد.

همانطور که پیشتر در خبرها آمده، بات هوش مصنوعی ChatGPT که چتر حمایتی مایکروسافت را نیز بالای سر خود می‌بیند، اخیرا به یکی از موضوعات داغ دنیای فناوری تبدیل شده و در کنار آن، نگرانی‌هایی را نیز پیرامون مسائل مربوط به حریم شخصی کاربران به وجود آورده است.

مدیرعامل OpenAI به خبرنگاران گفت: امیدواریم که بتوانیم چیزی عالی را برای مردم ژاپن تولید کنیم و مدل‌های بهتری را برای زبان ژاپنی توسعه دهیم. دیدار آلتمن با نخست وزیر ژاپن، اولین سفر بین المللی مدیرعامل OpenAI پس از راه اندازی این شرکت محسوب می‌شود.

این مدیر ارشد فناوری در ادامه ابراز امیدواری کرد که ژاپن به عنوان یک قدرت ژئوپلتیک بتواند نقشی موثر را در پذیرش هوش مصنوعی و قانونگذاری در این حوزه ایفا کند.

ژاپنی‌ها می‌گویند قبول فعالیت چت‌بات‌هایی چون ChatGPT از سوی دولت منوط به رفع هرگونه سوءتفاهم و نگرانی‌های مربوط به حریم شخصی و امنیت سایبری است.

پس از اعمال محدودیت‌ها علیه ChatGPT در ایتالیا که در پی اقدامات مشابه سایر کشورهای اروپایی اتخاذ شد، OpenAI توضیحاتی را در خصوص برخی اقدامالت خود به منظور رفع نگرانی‌های حریم شخصی و امنیت کاربران ایتالیایی ارائه داد.

ژاپن در حال بررسی استفاده از هوش مصنوعی است تا بتواند بخشی از حجم کاری کارکنان بخش‌های مختلف را کاهش دهد اما این امر مستلزم رفع نگرانی‌های امنیتی است.

تارو کونو، وزیر تحول دیجیتال ژاپن اظهار امیدواری کرد که فناوری‌های هوش مصنوعی بتواند به اصلاحات شیوه کار در این کشور کمک کند. هرچند وی به این موضوع نیز اشاره کرد که وارد کردن هوش مصنوعی به سازمان‌های دولتی به دلیل مسائلی که اخیرا مطرح شده، دشوار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا