لپ‌تاپ

معرفی بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم با کیفیت سینمایی

اگر می‌خواهید امکان تدوین فیلم و ویرایش فایل‌های ویدیویی با کیفیت را حتی در حال جابجایی و سفر داشته باشید، باید به فکر خرید یک لپ تاپ مناسب برای تدوین فیلم باشید. خرید بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم و ویرایش ویدیو، با نگاهی به قیمت لپ تاپ در بازار ایران، باید در انتخاب مدل مناسب دقت کافی به خرج دهیم تا ضمن نگاه داشتن قیمت در محدوده بودجه، بهترین امکانات ممکن را بدست آوریم.

در این مطلب قصد داریم بهترین لپ تاپ ها برای تدوین فیلم و ویرایش ویدیو را که اکنون در بازار ایران هستند معرفی کنیم. برای این کار ابتدا در مورد خصوصیات مهمی که یک لپ تاپ مناسب برای ادیت فیلم باید داشته باشد، صحبت می‌کنیم. پس از آن ۳ مدل از بهترین لپ تاپ ها برای تدوین فیلم از ۳ برند مطرح که خصوصیات مهم را دارند و می‌توانند بهترین عملکرد را در اختیار شما قرار دهند، مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر به دنبال خرید بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم با کیفیت سینمایی هستید، این مطلب را از دست ندهید.

خصوصیات بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم و ادیت ویدیو

بهترین لپ‌تاپ ها برای تدوین فیلم و ویدیو باید آنقدر قدرتمند باشند که بتوانند فایل‌های حجیم و با کیفیت را ویرایش کنند، در عین حال آنقدر سبک و قابل حمل باشند که بتوان آن‌ها را همه جا برد. یک لپ تاپ مناسب تدوین فیلم با کیفیت سینمایی به صفحه نمایشی با کیفیت نیاز دارد تا به شما امکان ادیت فیلم با بیشترین دقت را بدهد. اگر نمی‌خواهید دائما به دنبال شارژر و پریز برق بگردید، عمر باتری طولانی هم مهم است. بیایید دقیق‌تر به این ویژگی‌ها نگاه کنیم:

صفحه نمایش

اولین و مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم، صفحه نمایش آن است. مهم‌ترین دلیل انتخاب یک لپ تاپ برای تدوین فیلم و ادیت ویدیو، قابلیت جابجایی آن است. این نکته را باید در نظر بگیریم که قرار نیست همیشه برای تدوین فیلم، لپ تاپ را به یک مانیتور با کیفیت متصل کنیم. پس بهتر است یک لپ تاپ مناسب برای تدوین فیلم با کیفیت سینمایی، صفحه نمایشی با رزولوشن بالا داشته باشد تا جزئیات را از دست ندهید. علاوه بر رزولوشن بالا، روشنایی کافی صفحه نمایش هم مهم است. ممکن است شرایطی پیش بیاید که نتوانید نور محیط کار را متناسب با نیازتان تنظیم کنید.

ویژگی تعیین کننده دیگری که در صفحه نمایش بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم و ادیت ویدیو بسیار مهم است، توانایی بازآفرینی دقیق رنگ‌ها است. بخشی از تدوین ویدیو و ادیت فیلم، مربوط به تصحیح رنگ و دستکاری آن است. قطعا نمی‌خواهیم خروجی کار ما در صفحه لپ تاپ، از استاندارد‌های رنگی فاصله داشته باشد. بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم، باید یک صفحه نمایش با توانایی نمایش دقیق رنگ‌ها و پوشش فضای رنگی استاندارد داشته باشد.

پردازنده، رم، حافظه ذخیره‌سازی و کارت گرافیک

بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم و ویدیو باید بتواند از پس اجرای برنامه‌های ادیت ویدیو بربیاید. برای همین لازم است پردازنده این دسته از لپ تاپ‌ها از قدرت بالایی برخوردار باشد. به عنوان مثال بهتر است از پردازنده اینتل سری Core i7 و بالاتر و یا معادل آن در پردازنده‌های AMD استفاده کنید. لپ تاپ مناسب برای تدوین فیلم نیازمند مقدار زیادی رم است. برای انتخاب بهترین لپ تاپ ادیت فیلم و ویدیو، نقطه شروع را لپ تاپ هایی با رم ۱۶ گیگابایت در نظر بگیرید. بیشتر بودن میزان رم می‌تواند دست شما را در تدوین فایل‌های بزرگتر باز بگذارد. در مورد فضای ذخیره‌سازی هم بهتر است حداقل ۲۵۶ گیگابایت SSD پرسرعت را در نظر بگیریم، تا کار خواندن و نوشتن فایل‌های موقت و البته ذخیره‌ی فایل‌های نهایی با سرعت بیشتری انجام شود.

در مورد کارت گرافیک بهترین لپ تاپ تدوین فیلم و ادیت ویدیو باید توجه کنیم که وجود یک کارت گرافیک مستقل ضروری است. برای یک تجربه همه جانبه و عالی در تدوین فیلم با کیفیت سینمایی لازم است به فکر خرید لپ تاپی باشید که کارت گرافیک مستقل با حافظه مجزا داشته باشد. در غیر این صورت امکان ادیت ویدیوهای حجیم و با کیفیت از دست رفته و در گرفتن خروجی با کدک‌های متفاوت با مشکل مواجه خواهید شد. به عنوان مثل یک لپ تاپ با گرافیک RTX 3060 گزینه مناسبی محسوب می‌شود. برای این که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین لپ تاپ با این کارت گرافیک را مشاهده کنید، کافیست عبارت «لپ تاپ با گرافیک 3060 تاپ رایان» را گوگل کنید و از طریق نتیجه اول صفحه مخصوص این رده از لپ تاپ‌ها را در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان مشاهده کنید.

شارژدهی و طول عمر باتری

دوباره بر می‌گردیم به بحث لزوم جابجایی! بهترین لپ تاپ برای تدوین ویدیو و ادیت فیلم باید باتری مناسبی داشته باشد. قرار نیست همیشه نگران میزان شارژ لپ تاپ باشیم یا همواره به دنبال پریز برق. پس منطقی است که بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم، باتری با ظرفیت بالا و سخت‌افزار با مصرف بهینه داشته باشد.

طراحی و وزن

همانطور که اول این بخش به آن اشاره شد، بهترین لپ تاپ تدوین فیلم باید در عین قدرت بالا، سبک باشد. اگر یک لپ تاپ بسیار قوی اما غول پیکر و سنگین داشته باشیم، مزیت قابلیت جابجایی آن را زیر سوال برده‌ایم. بهتر است در هنگام انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای ادیت ویدیو، به وزن و طراحی آن هم دقت کنیم.

خصوصیات بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم و ادیت ویدیو
خصوصیات بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم و ادیت ویدیو

بهترین لپ تاپ تدوین فیلم و ویرایش ویدیو

حالا که با ویژگی‌های حائز اهمیت در بهترین لپ تاپ تدوین فیلم آشنا شدیم، به سراغ معرفی چند مدل از لپ تاپ‌هایی که شرایط گفته شده را دارند، می‌رویم. در انتخاب دستگاه‌هایی که در لیست بهترین لپ تاپ ادیت ویدیو با کیفیت سینمایی آمده‌اند علاوه بر ویژگی‌های بالا، در دسترس بودن آن مدل در بازار کشورمان را هم لحاظ کرده‌ایم.

لیست بهترین لپ تاپ های تدوین فیلم شامل مدل‌های زیر است:

  • لپ تاپ اپل مک بوک پرو ۱۶ اینچ مدل MK183
  • لپ تاپ ایسوس مدل ProArt Studiobook H5600QM
  • لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 PRO با پردازنده Core i7

لپ تاپ اپل مک بوک پرو ۱۶ اینچی مدل MK183

اولین مدل از لیست بهترین لپ تاپ تدوین فیلم و ادیت ویدیو، مک بوک پرو ۱۶ اینچی با پردازنده M1 Pro است. این لپ تاپ با صفحه نمایش ۱۶.۲ اینچی فوق‌العاده‌اش که در بدنه‌ای سبک و زیبا قرار گرفته، بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم با کیفیت سینمایی است. صفحه نمایش عالی، وزن کم و سخت‌افزار قدرتمند این مدل که شامل پردازنده اختصاصی اپل، ۱۶ گیگابایت رم و گرافیک ۱۰ هسته‌ای می‌شود، به اندازه کافی برای تدوین فیلم توانا است.

این لپ تاپ از نظر باتری و شارژدهی عملکرد بسیار خوبی دارد که باعث می‌شود این دستگاه با فاصله بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم در اکوسیستم اپل باشد. البته نباید قیمت بالا و متفاوت بودن سیستم عاملش را فراموش کرد. اگر اندازه این مک بوک پرو ۱۶ اینچی برای شما مناسب نیست، در اکوسیستم اپل می‌توان به مک بوک پرو ۱۴ اینچ مدلMPHF3  هم اشاره کرد که از مدل ۱۶ اینچی معرفی شده قوی‌تر و به روزتر است. البته قیمت مک بوک جدیدتر به نسبت به مدل ۱۶ اینچی بیشتر است. اگر سوالی در مورد مک بوک پرو و یا تفاوت آن با مک بوک ایر دارید، پیشنهاد می‌کنیم با ورود به سایت تاپ رایان در بخش مقالات، عبارت «لپ تاپ مک بوک پرو» را جستجو کرده و مقالات مربوط به این دستگاه را مطالعه کنید.

مشخصات مک بوک پرو ۱۶ اینچی مدل MK183 به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش: ۱۶.۲ اینچی Liquid Retina XDR
  • پردازنده: اختصاصی M1 Pro اپل
  • کارت گرافیک: اختصاصی ۱۰ هسته‌ای اپل
  • رم: ۱۶ گیگابایت LPDDR5 غیر قابل ارتقا
  • فضای ذخیره‌سازی: ۵۱۲ گیگابایت SSD
  • وزن: ۲.۲ کیلوگرم
  • شارژدهی باتری: تا ۲۱ ساعت

مزیت این مک بوک پرو نسبت به دو گزینه دیگر در لیست بهترین لپ تاپ تدوین فیلم، شارژدهی طولانی آن است که فاصله معناداری با دو مدل دیگر دارد. علاوه بر این اگر همه کارهای شما در اکوسیستم اپل انجام می‌شود می‌توانید از امکانات یکپارچگی این اکوسیستم هم بهره‌مند شوید.

لپ تاپ ایسوس مدل ProArt Studiobook H5600QM

دومین مدل از لیست بهترین لپ تاپ تدوین فیلم با کیفیت سینمایی، یک لپ تاپ قدرتمند از برند ایسوس است. اگر برای تدوین فیلم تصمیم به خرید لپ تاپ ویندوزی مناسب گرفته‌اید، با نگاهی به مدل‌های مختلف لپ تاپ ایسوس، این دستگاه بهترین گزینه به نظر می‌رسد. این لپ تاپ ۱۶ اینچی به راحتی از پس تمام نیاز‌های یک تدوین‌گر فیلم برمی‌آید. این لپ تاپ ایسوس به خاطر صفحه نمایش OLED با کیفیت و وجود Asus Dial که مناسب استفاده در نرم‌افزارهای تدوین است، عملا بهترین لپ تاپ تدوین فیلم نسبت به قیمتش در اکوسیستم ویندوزی محسوب می‌شود.

مشخصات ProArt Studiobook H5600QM به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش: ۱۶ اینچی OLED با رزولوشن 4K
  • پردازنده: رایزن ۹ سری ۵۰۰۰
  • کارت گرافیک: RTX 3060
  • رم: ۳۲ گیگابایت DDR4
  • فضای ذخیره‌سازی: ۱ ترابایت SSD
  • وزن: ۲.۴ کیلوگرم

مزیت برجسته این لپ تاپ ایسوس نسبت به دو مدل دیگر در لیست بهترین لپ تاپ تدوین فیلم، صفحه نمایش فوق‌العاده OLED آن است که با رزولوشن 4Kحرفی برای گفتن نمی‌گذارد. علاوه بر صفحه نمایش، وجود کنترل سخت افزاری مخصوص دیگر مزیت این لپ تاپ ایسوس است.

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 PRO با پردازنده Core i7

مدل سوم از لیست بهترین لپ تاپ تدوین فیلم با کیفیت سینمایی یک لپ تاپ گیمینگ از برند لنوو است. این لپ تاپ پرقدرت با صفحه نمایشی عالی به همراه سخت‌افزار فوق العاده‌اش مناسب تدوین فیلم و ویرایش فایل‌های ویدیویی است. صفحه نمایش IPS این لپ تاپ به خاطر نسبت ۱۶:۱۰ تصویر، فضای کاری بیشتری در اختیار تدوین‌گر قرار می‌دهد. این صفحه نمایش عالی در کنار سخت‌افزار قدرتمند، این لپ تاپ لنوو را تبدیل به گزینه‌ای عالی برای تدوین فیلم با کیفیت سینمایی کرده‌ است.

مشخصات Legion 5 PRO با پردازنده Core i7 به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش: ۱۶ اینچی IPS با رزولوشن WQXGA
  • پردازنده: اینتل core i7 نسل ۱۲
  • کارت گرافیک: RTX 3060
  • رم: ۳۲ گیگابایت DDR5
  • فضای ذخیره‌سازی: ۱ ترابایت SSD
  • وزن: ۲.۵ کیلوگرم

مزیت این لپ تاپ لنوو در مقایسه با دو مدل دیگر در لیست بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم، بهره‌مندی از رم پرسرعت‌تر DDR5 و پردازنده اینتل است. حضور پردازنده اینتل در این لپ تاپ نسبت به لپ تاپ ایسوس، امکان بهره‌مندی از درگاه تاندربولت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که برای تدوین‌گران مزیت محسوب می‌شود.

سخن پایانی

انتخاب بهترین لپ تاپ تدوین فیلم و ادیت ویدیو با کیفیت سینمایی با دانستن ویژگی‌های ضروری و آشنایی با چند مدل موجود در بازار ایران، آسان‌تر می‌شود. در این راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای تدوین فیلم خصوصیات مهم چنین لپ تاپی را توضیح دادیم. پس از آن لیستی از ۳ مدل که اکنون در بازار ایران قابل خرید هستند و استحقاق حضور در لیست بهترین لپ تاپ تدوین فیلم را داشتند، معرفی و به صورت کلی بررسی کردیم.

بهترین لپ تاپ تدوین فیلم و ویرایش ویدیو
بهترین لپ تاپ تدوین فیلم و ویرایش ویدیو

در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده مدل‌های دیگر برای کاربری‌های مختلف، از بخش لپ تاپ‌ سایت فروشگاه اینترنتی تاپ رایان دیدن کنید. در بخش لپ تاپ فروشگاه اینترنتی تاپ رایان لپ تاپ‌ها به صورت اختصاصی دسته بندی شده‌اند. برای مشاهده لپ تاپ‌های تخصصی کافیست از آدرس toprayan.com وارد سایت شده یا به سادگی با جستجوی عبارت «خرید لپ تاپ تاپ رایان» در گوگل، روی نتیجه اول کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا