گوناگون

جریمه ۱۳۷ میلیون دلاری تسلا به ۳.۲میلیون دلار کاهش یافت

جریمه ۱۳۷ میلیون دلاری تسلا به ۳.۲میلیون دلار کاهش یافت

 

دادگاه سان فرانسیسکو در سال ۲۰۲۱، شرکت تسلا به دلیل اعمال رفتار نژادپرستانه علیه اوون دیاز، یکی از کارکنان قراردادی خود به پرداخت جریمه ۱۳۷ میلیون دلاری محکوم کرد که این حکم اکنون به ۳.۲ میلیون دلار تقلیل یافته است.

جریمه‌ای که در همان سال بسیار خبرساز شد و به عنوان یکی از سنگین‌ترین جریمه‌های صادرشده علیه شرکت‌ها به دلیل اتخاذ رفتارهای نژادپرستانه شناخته می‌شد. با این حال، تسلا به این حکم اعتراض کرد و تلاش کرد تا از این میزان جریمه بکاهد.

اگرچه پیشتر ویلیام اوریک، قاضی منطقه‌ای آمریکا در بررسی مجدد این پرونده، اعلام کرد که رای صادرشده برای جبران خسارت‌هایی وارده به دیاز، بیش از حد بوده و آن را به ۱۵ میلیون دلار کاهش داد اما اخیرا قاضی فدرال سان فرانسیسکو در حکمی‌جدید، دستور داد که تسلا می‌بایست ۳.۲ میلیون دلار به این کارگر بپردازد.

دیاز که به عنوان اپراتور آسانسور در کارخانه فرمونت تسلا فعالیت داشت، مدعی شده بود که وی و همکاران سیاه‌پوستش در تسلا بارها مورد رفتارهای نژادپرستانه قرار گرفته است.

به گفته وی، این شرایط باعث شده بود که در محیط کار، احساس امنیت و آرامیش نداشته باشد و سایر کارگران در کنار این رفتارها، کارتون‌ها و گرافیک‌های نژادپرستانه‌ای را علیه سیاه‌پوستان رسم می‌کردند.

وکیل دیاز به قاضی گفت که تسلا باید بابت این رفتار، جریمه شود. در حال حاضر، ارزش تسلا بالغ بر ۶۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. اما الکس اسپیرو، وکیل تسلا این ادعاها را نپذیرفت و گفت که گزارش‌های وی از وضعیت کار در تسلا و رفتار علیه سیاه‌پوستان، خلاف واقع است.

به هر روی، این میزان جریمه برای تسلا، رقم قابل‌توجهی نیست و طبق گزارش‌ها، این گونه رفتارهای نژادپرستانه همچنان ادامه‌دار خواهد بود. تسلا نیز در واکنش به این اتفاق گفت که استراتژی این شرکت، اتخاذ تدابیری برای به حداقل رساندن این گونه رفتارهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا