گوگل

اقدامات بی‌سابقه گوگل برای کاهش هزینه‌ها

حتی شرکتی همانند آلفابت که ارزش آن به ۱.۳۲ تریلیون دلار می‌رسد و چهارمین شرکت ارزشمند جهان محسوب می‌شود، به اقداماتی برای کاهش هزینه‌های خود روی آورده است.

به گزارش وال استریت زورنال، روث پروت، مدیر مالی گوگل اخیرا با ارسال ایمیلی به کارکنان این شرکت، از کاهش برخی امتیازات و دسترسی‌ها کارکنان به منظور کاهش هزینه‌ها خبر داد. به گفته پروت، این اقدامات بخشی از برنامه‌های درازمدت و چندساله گوگل در این زمینه محسوب می‌شود.

آلفابت در تازه‌ترین گزارش خود از ثبت درآمد ۲۸۲.۸ میلیارد دلاری در سال مالی گذشته خبر داد که در مقایسه با سال قبل از آن که معادل ۲۵۷.۶ میلیارد دلار بود، رشدی محسوس را نشان می‌دهد.
در گزارش وال استریت ژورنال به برخی از این اقدامات اشاره شده که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش فاصله زمانی تعویض لپ‌تاپ‌های کارمندان، حذف کلاس‌های فیتنس و حتی تعداد منگنه‌هایی که استفاده می‌شود، اشاره کرد.

بر اساس گزارش‌هایی که از دفاتر گوگل دریافت شده، این اقدامات آغاز شده و به گفته یکی از مدیران این شرکت در سان‌فرانسیسکو، به آن‌ها گفته شده که نوارها و دستگاه منگنه را جمع‌آوری کنند و اگر فردی به آنها نیاز داشت، می‌تواند از میزهایی که در محیط کار تعبیه شده، قرض بگیرند.

همچنین کارکنان گوگل که دارای مشاغل مهندسی نیستند و به یک لپ‌تاپ نیاز دارند، به صورت پیش‌فرض به آنها یک کروم‌بوک تعلیق خواهد گرفت. این در حالی است که پیشتر می‌توانستند یک مدل پیشرفته از مک بوک را دریافت کنند

به گفته پروت، با این اقدامات در سال جاری میلادی، می‌تواند کارایی و سرعت را بهبود بخشید و میزان صرفه‌جویی را تا دو برابر افزایش داد.

برخی اسناد منتشرشده نشان می‌دهد گستره این اقدامات، هزینه‌های غذا، فیتنس، ماساژ و حمل و نقل را نیز دربرگرفته است. آلفابت در ماه ژانویه و همانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری، حدود ۱۲۰۰ کارمند خود را اخراج کرد که گفته می‌شود این افراد، در دوران همه‌گیری کرونا به کار گرفته شده بودند

این اولین باری نیست که اخبار مربوط به تصمیمات گوگل در جهت کاهش هزینه‌ها منشر شود‎؛ در ماه فوریه امسال نیز این شرکت از کارمندان خود خواست تا میزهای کاری را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا