اپل

تمجید مدیرعامل اپل از چین

اگرچه روابط چندان حسنه‌ای میان آمریکا و چین در برخی حوزه‌ها حاکم نیست اما این امر تیم کوک، مدیرعامل اپل را از تمجید این کشور و تاکید بر تقویت روابط فیمابین باز نمی‌دارد

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، تیم کوک یکی از حدود ۵۰ مدیر ارشد و مقام دولتی از سراسر جهان بود که در رویداد China Development Forum در چین حضور داشت. علاوه بر مدیرعامل اپل، چهره‌هایی چون کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام و مدیرانی از شرکت‌های سامسونگ، جانسون‌اند جانسون، فایزر، پراکتر‌اند گمبل، مرسدس بنز، شل و… حضور داشتند.

چین همچنان بازار اصلی اپل محسوب می‌شود و علی‌رغم کاهش فروش آیفون در سال گذشته، مجموع فروش محصولات این شرکت در چین طی سه ماهه گذشته، ۲۳.۹ میلیارد دلار از درآمد فصلی این شرکت را به خود اختصاص داد.

تیم کوک در این رویداد گفت: نوآوری در چین به سرعت در حال توسعه است و معتقدم این روند، شتاب بیشتری خواهد گرفت. اپل و چین با هم رشدند کردند و این رابطه، نوعی رابطه همزیستانه است.

مدیرعامل اپل همچنین اعلام کرد این شرکت، کمک‌های مالی خود به بنیاد تحقیقات توسعه چین را به ۱۴.۵ میلیارد دلار افزایش می‌دهد که نیمی از آن، برای آموزش فناوری دیجیتال در مناطق توسعه‌نیافته اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه گفت که باید فعالیت‌های خود را از آموزش در چین، حمایت از مشاغل و ایجاد فرصت‌هایی برای دانش آموزان در مناطق روستایی تقویت کنیم.

با بروز مشکلات ناشی از گسترش کووید و افزایش تنش‌های چین با ایالات متحده، اپل در سال‌های گذشته تلاش کرد تا از وابستگی خود به چین را کم کند. در سال ۲۰۲۱، چین حدود ۹۵.۳ درصد ازفعالیت‌های تولیدی این شرکت در جهان را به خود اختصاص داده بود. گفتنی است همه‌گیری ویروس کرونا و محدویت‌های تولید در چین باعث شد تا اپل بخشی از فرآیند تولید گوشی‌های آیفون خود را به هند منتقل کند.

کوک در سخرانی خود به موضوعات آموزش و نیاز جوانان به یادگیری برنامه‌نویسی و مهارت‌های تفکر انتقادی پرداخت. مدیرعامل اپل در مدت زمان حضور خود در چین، از فروشگاه‌های این شرکت نیز بازدید کرد.

طبق گزارشی که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، تیم کوک چندی پیش یک قرارداد مخفیانه به ارزش ۲۷۵ میلیارد دلار را برای کمک به موفقیت اپل در بازارهای چین با مقامات این کشور به امضا رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا