ساعت هوشمند

«واچ التیمیت» پیشرفته‌ترین ساعت هوشمند هواوی معرفی شد

هواوی ساعاتی پیش از جدیدترین و پیشرفته‌ترین ساعت هوشمند خود به نام هواوی واچ التمیت (Watch Ultimate) پرده برداشت.
محصولی که به یک نمایشگر و باتری بزرگ مجهز شده و از آن به عنوان رقیبی جدی برای ساعت هوشمند اپل واچ اولترا یاد می‌شود. هواوی در حوزه طراحی ساعت، جزو برندهای خوشنام به حساب می‌آید و واچ التیمیت نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

این ساعت در دو نسخه مشکی و آبی وارد بازار می‌شود که هر دو به فریم‌هایی ساخته‌شده از فلز مایع مجهز شده‌اند؛ ماده‌ای که به گفته هوای، از فولاد ضدزنگ قوی و ساخت ساخته شده و در برابر دماهای بالا مقاومت بیشتری را از خود نشان می‌دهد.

حاشیه‌های کناری ساعت نیز از جنس سرامیک است که مقاومت بیشتری را در برابر خط و خش به ساعت می‌بخشد. همچنین روی نمایشگر ۱.۵ اینچی امولد این ساعت، پوشش یاقوت کبود ۲.۳۵ میلیمتری ضخیمی‌استفاده شده است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، واچ فیس‌های متعددی برای این ساعت طراحی شده که می‌تواند آن را متناسب با ظاهر دستگاه ست کرد. مدل مشکی که با نام Expedition Black شناخته می‌شود، به بندهای پلاستیکی مجهز شده و در مدل آبی یا همان Voyage Blue از بند تیتانیومی‌استفاده شده است.

سه دکمه روی کیس این ساعت تعیه شده که شامل یک کراون چرخان، یک دکمه عملکرد برای دسترسی به منوها و یک دکمه Assisist جدید برای دسترسی به حالت‌های ساعت می‌شود. حالت‌های خاص این ساعت، آن را در مقایسه با دیگر ساعت‌های موجود در بازار و حتی مدل‌های قبلی هواوی متمایز می‌کند.

از جمله این حالت‌ها می‌توان به Dive Mode و Expedition Mode اشاره کرد. حالت نخست، اطلاعاتی را در خصوص عمق آب، ضبط فرآیند غواصی، دما در حین شیرجه، جزییات مربوط به فشار، منحنی صعود، تایمر شنا و… ارائه می‌دهد.

ساعت واچ التیمیت از استانداردهای ISO2810 و EN13319 بهره می‌برد و به لطف برخورداری از استاندارد 10ATM در برابر نفوذ آب نیز مقاوم است. حالت دوم یعنی Expedition به نمایش قابلیت‌های ردیابی مسیر که نمونه آن را در اپل واچ و گلکسی واچ ۵ سامسونگ دیده‌ایم، مجهز شده است.

این ساعت همچنین از GPS دوبانده برای مسیریابی بهتر، سیستم بازگشت به مبدا برای زمانی‌هایی که مسیر را گم کرده‌اید و چند تایمر مختلف بهره می‌برد. واچ التیمیت اطلاعاتی همچون آب و هوا، جذر و مد دریا و زمان‌های طلوع و غروب خورشید را روی مچ دست کاربر نمایش می‌دهد.

قابلیت‌های دیگر از قبیل سنسور ضربان قلب، اندازه‌گیری فشار خون، اطلاعات مربوط به قلب (ECG) و… از جمله ویژگی‌های این ساعت هوشمند است.

نمایشگر ۱.۵ اینچی این گوشی ازرزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل بهره می‌برد و قادر است نرخ رفرش خود را را تا یک هرتز نیز کاهش دهد که این موضوع، تاثیر قابل ملاحظه‌ای در افزایش طول عمر باتری دستگاه دارد.

نمایشگر واچ التیمیت به حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت مجهز شده که به لطف این قابلیت، حتی زیر نور مستقیم خورشید نیز می‌تواند اطلاعات آن را مشاهده کرد. در خصوص باتری نیز باید گفت که از یک باتری ۵۳۰ میلی آمپری در دل این ساعت استفاده شده که می‌تواند با یک بار شارژ و در حالت استفاده معمولی، تا دو هفته دوام بیاورد.

خوشبختانه این باتری از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند که این امر، مدت زمان انتظار برای پر شدن شارژ باتری را به یک ساعت کاهش می‌دهد. به گفته هواوی، واچ التمیت از سوم آوریل روانه بازار خواهد شد. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت این ساعت منتشر نشده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا