ارز دیجیتال

کیف پول سخت‌افزاری چیست؟

زمانی ‌که بحث سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها به میان می‌آید، قطعاً یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که تریدرها باید به آن توجه کنند، انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب برای حفظ و نگه‌داری دارایی‌های ارزی است. این کیف پول‌ها افراد را قادر می‌سازند تا رمز ارزهای خود را در محلی ایمن ذخیره کرده و در موارد نیاز، اقدام به جابه‌جایی یا فروش آن‌ها کنند و به محتویات کیف خود دسترسی داشته باشند.

یکی از انواع کیف پول‌ها، کیف پول سخت افزاری است که طرفداران زیادی دارد. کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌دلیل داشتن کلیدهای خصوصی و امنیت بالا، بسیار محبوب هستند، به‌طوری‌که بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای، از این کیف پول برای نگه‌داری از ارزهای دیجیتال خود استفاده می‌کنند. اگر قصد خرید این کیف پول‌های محبوب را دارید، با ما همراه باشید تا دربارهٔ آن‌ها بیشتر بدانید:

کیف پول سخت افزاری یا سرد چیست؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری ایمن‌ترین گزینه در میان انواع کیف پول‌های ارز دیجیتالی هستند که امکان ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتالی را به شکل آفلاین فراهم می‌کنند. این کیف پول‌ها به‌واسطهٔ ابعاد کوچکی که دارند، قابل‌حمل بوده و این مورد یکی از ویژگی‌های خوب این کیف پول‌هاست. در حقیقت کیف پول‌های سخت‌افزاری دستگاه‌های الکترونیکی و کوچکی هستند که به علت برخورداری از یک صفحه‌نمایش بر روی خود، سطح امنیت بالاتری را برای کاربران و تریدرها فراهم می‌سازند.

به‌طورکلی ۲ خصوصیت امنیت بالا و کارایی آسان را می‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول سرد یا سخت‌افزاری دانست. این کیف پول‌ها قابلیت ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی کاربران را به‌صورت آنلاین و در غیاب اتصال به اینترنت فراهم می‌کنند، بنابراین همین کلیدهای خصوصی سبب افزایش امنیت این کیف پول‌ها می‌شوند؛ به‌نحوی‌که هیچ فرد دیگری قادر نخواهد بود تا به محتویات کیف دسترسی داشته باشد.

چرا کیف پول سخت افزاری بخریم؟

همان طور که در مقاله “نقد و بررسی ماهیت کیف پول‌های سخت افزاری” گفته شد، مزیت اصلی کیف پول‌های سخت‌افزاری ارائه خدمات امنیتی بالا برای ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتالی است. برخلاف کیف پول‌های تحت وب یا دیجیتالی که در معرض خطراتی مانند حملات سایبری، بدافزارها و کلاه‌برداری یا فیشینگ قرار دارند، کیف پول‌های سخت‌افزاری بستری برای ذخیره‌سازی ایمن و بدون نفوذ را به‌صورت آفلاین فراهم کرده‌اند. دسترسی به محتویات کیف پول سخت افزاری حتی در صورت هک شدن رایانه غیرممکن است، زیرا کلیدهای خصوصی امنیتی در بستر رایانه یا تلفن همراه شخصی شما ذخیره نشده‌اند.

درواقع این نوع کیف پول‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمام کلیدهای خصوصی کاربر را به‌صورت مستقیم در کیف پول ذخیره می‌کنند. اگر قصد ذخیره‌سازی و نگه‌داری مقدار زیادی ارز دیجیتال برای مدت‌زمان طولانی را دارید، بهتر است که از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید. اگر به هر دلیلی کیف پول ارز دیجیتال شما گم شود یا به دلایلی به آن دسترسی نداشته باشید، هیچ‌گونه نگرانی از این بابت نخواهید داشت، چراکه به‌راحتی می‌توانید با استفاده از عبارت بازیابی، مجدداً به دارایی‌های دیجیتال خود دسترسی پیدا کنید.

عبارت بازیابی یک رمز عبور منحصربه‌فرد برای شخص شماست که باید در جایی امن یادداشت و نگه‌داری شود. در صورت بروز مشکلاتی مانند گم‌شدن یا سرقت کیف پول، به‌سادگی می‌توانید به رمز ارزهای خود دسترسی داشته باشید و آن‌ها را به یک کیف پول امن دیگری منتقل کنید.

نکات مهم در انتخاب کیف پول سرد یا سخت‌افزاری

نکات مهم در انتخاب کیف پول سرد یا سخت‌افزاری
نکات مهم در انتخاب کیف پول سرد یا سخت‌افزاری

مواردی وجود دارند که می‌توانند به شما در انتخاب کیف پول سخت افزاری کمک کنند. با توجه به این نکات می‌توانید، بهترین کیف پول ارز دیجیتال را خریداری کنید. مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید، عبارت‌اند از:

  • قابلیت‌های امنیتی

امنیت کیف پول یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر بگیرید. برای آن‌که بهترین کیف پول را شناسایی کنید، بهتر است به بررسی سوابق کیف ازلحاظ امنیت و هم‌چنین میزان رضایت تریدرها بپردازید.

  • طراحی ساده

راه‌اندازی و استفاده‌ از کیف پول‌های سخت‌افزاری کار چندان پیچیده‌ای نیست. بااین‌حال اگر مراحل به‌درستی و بادقت انجام نشوند، خطر از دست رفتن دارایی‌های دیجیتالی وجود دارد، بنابراین کیف پولی مناسب است که کاربری ساده و آسانی داشته باشد.

  • تعداد ارز دیجیتالی پشتیبانی‌شده

تعداد ارزهای دیجیتالی پشتیبانی‌شده از دیگر موارد مهمی است که در هنگام خرید کیف پول سخت افزاری باید به آن توجه کنید. کیف پولی ارزش خرید کردن را دارد که به‌طور ایمن از تعداد ارزهای دیجیتالی بیشتری پشتیبانی کند.

  • خدمات پشتیبانی و بازیابی

بهتر است که قبل از خرید کیف پول، اطلاعات مربوط به استفاده از حساب پشتیبان، نحوهٔ بازیابی و دسترسی مجدد به ارزهای دیجیتال موجود در حساب کاربری را بررسی کنید. کیف پولی که تمامی خدمات پشتیبانی را ارائه می‌دهد، انتخاب بهتری برای خرید است.

  • قیمت

قیمت کیف پول یکی دیگر از نکاتی است که حتماً باید به آن توجه کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیاری از کیف پول‌های نرم‌افزاری، رایگان نیستند و برای خرید آن‌ها باید هزینه کنید. هرچقدر که ویژگی‌های کیف پول بیشتر باشد، قیمت خرید کیف هم بالاتر می‌رود، اما به دلیل کارایی بالای این کیف پول‌ها، هرگونه هزینه‌ای به‌صرفه خواهد بود.

سؤالات متداول

  • چگونه یک کیف پول خوب و ایمن انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک کیف پول خوب و ایمن، به مواردی نظیر امکانات کیف پول، نحوهٔ پشتیبانی، تعداد رمز ارزهای قابل معامله از طریق کیف و امنیت آن توجه کنید.

  • بهترین مدل کیف پول‌های سخت‌افزاری کدام مدل است؟

کیف پول‌های TREZOR Model-T، Keep Key، Ledger Nano S و Ledger Nano X از بهترین مدل‌های کیف پول سخت افزاری هستند.

  • آیا نصب و راه‌اندازی کیف پول‌های سخت‌افزاری مشکل است؟

خیر، نصب و راه‌اندازی این کیف پول‌ها بسیار راحت است و همهٔ افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. با این حال بهتر است که فرایند نصب و راه‌اندازی به شکل صحیح اجرا شود تا مشکلی از بابت نگه‌داری ارزهای دیجیتالی وجود نداشته باشد.

  • کیف پول‌های سخت‌افزاری ایمن‌تر هستند یا نمونه‌های نرم‌افزاری؟

قطعاً کیف پول‌های سخت‌افزاری ازلحاظ امنیت و کارایی بهتر از نمونه‌های دیجیتالی هستند. بااین‌حال افرادی که به‌تازگی اقدام به انجام ترید در بازارهای مالی کرده‌اند، می‌توانند از کیف پول‌های دیجیتالی استفاده کنند و بعد از مدتی کیف پول‌های سرد را خریداری کنند.

چرا کیف پول سخت افزاری بخریم؟
چرا کیف پول سخت افزاری بخریم؟

سخن پایانی

کیف پول‌های سخت‌افزاری بهترین نمونهٔ کیف پول به جهت نگه‌داری از ارزهای دیجیتالی هستند که امنیت بالا و رابط کاربری ساده از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل از کیف پول هستند. نمونه‌های مختلفی از کیف پول‌های سرد یا سخت‌افزاری وجود دارد که با توجه به ویژگی‌های آن‌ها می‌توانید بهترین مدل را خریداری کنید. به نظر شما مهم‌ترین ویژگی کیف پول سخت افزاری چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا