ارز دیجیتال

نقد و بررسی ماهیت کیف پول‌های سخت افزاری

کیف پول‌های ارز دیجیتال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان فعالیت در این بازار، به‌طورکلی به دو دستهٔ نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم‌بندی می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا با ماهیت یک کیف پول سخت افزاری آشنا شویم و ویژگی‌ها و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه نیز چند مورد از بهترینِ آن‌ها در سال ۲۰۲۲ را معرفی می‌کنیم تا بتوانیم بهترین کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال را انتخاب کنیم. تا پایان نوشته همراه ما باشید.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

در رابطه با ماهیت کیف پول‌های سخت افزاری که با عنوان کیف پول سرد نیز شناخته می‌شوند، می‌توان گفت که اکثر آن‌ها ظاهری شبیه به فلش USB دارند و امکان ذخیرهٔ دارایی‌های ارز دیجیتال به‌صورت آفلاین و فیزیکی را فراهم می‌کنند. این کیف پول‌ها نسبت‌به کیف پول‌های گرم امنیت بیشتری دارند، چراکه هکرها تا به ماهیت فیزیکی آن‌ها دسترسی نداشته باشند، امکان سرقت اطلاعات آن وجود ندارد.

واریز دارایی به این کیف پول‌ها تنها با آدرس آن‌ها امکان‌پذیر است و بدون هیچ‌گونه محدودیتی، می‌توانید هر میزان از ارز دیجیتال موردنظر را وارد آن‌ها کنید، اما ارسال و برداشت دارایی از کلدولت‌ها مقداری متفاوت است. برای برداشت و سایر فعالیت‌ها جهت خارج کردن دارایی از کیف پول سخت افزاری، در ابتدا نیازمند تأیید تراکنش‌ها هستید. هنگامی که تراکنش را با کیف پول خود تأیید کردید، تراکنش موردنظر به‌وسیلهٔ کد خصوصی رمز ارزهایتان تأیید می‌شود و سپس امکان خارج کردن دارایی از کلدولت را خواهید داشت.

  • امکانات ویژه

توسعه‌دهندگان در برخی از این کیف پول‌ها، با استفاده از سیستم کدنویسی امکانات بیشتری را به آن‌ها اضافه می‌کنند. این امکانات شامل قابلیت‌های مختلفی می‌شود که موارد زیر، بخشی از آن‌هاست:

۱. اشتراک‌گذاری مستقیم بعضی از کوین‌ها با دیگران؛

۲. کسب درآمد غیرفعال از طریق بعضی از کوین‌ها؛

۳. خریداری و نگه‌داری رمز ارزها به‌صورت کاملاً ایمن و مطمئن؛

۴. دسترسی به پروتکل‌های DApps – DeFi در بلاکچین‌های مختلف.

  • مزایای استفاده

پیش از شناخت بهترین کیف پول سخت افزاری موجود در این حوزه، بهتر است که با مزایای آن آشنا شوید. کیف پول‌های سخت افزاری گزینهٔ مناسبی برای تریدها و معاملات طولانی مدت هستند، زیرا تنها با وجود کیف پول می‌توان به اطلاعات گجت دسترسی داشت، بنابراین تا کیف پول نباشد، امکان دسترسی به دارایی‌ها نیز وجود نخواهد داشت. این ویژگی امکان دسترسی هکرها به دارایی‌ها را به حداقل می‌رساند.

البته گفتنی است که دسترسی به بسیاری از کلدولت‌ها راحت است، لذا با وجود آن‌ها، نیازمند کیف پول‌های نرم افزاری یا کیف پول‌های مشابه هم نخواهید بود. کیف پول سخت افزاری همچنین امکان مدیریت چندین آدرس مختلف با یک کیف پول را برای کاربران فراهم می‌کند.

  • معایب استفاده

در کنار توضیحات و مزایای ذکرشده، استفاده از کیف پول سرد معایبی نیز دارد. اگر قصد دارید برای ذخیرهٔ دارایی‌های خود به سراغ این کیف پول‌ها بروید، بهتر است که پیش از استفاده با مشکلات احتمالی آن آشنا شوید. موارد زیر، بخشی از معایب هستند:

۱. برای انجام تراکنش‌های مختلف در بازار کریپتو کارنسی، نیاز به تأیید ثانویه از کلد ولت دارید. مسئله‌ای که شاید برای معاملات طولانی‌مدت مشکلی ایجاد نکند، اما افرادی که معاملات کوتاه‌مدت یا اسکالپینگ انجام می‌دهند را به درسر می‌اندازد.

۲. کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت بالایی دارند، اما باید به‌خوبی از آن‌ها مراقبت کنید تا گم نشوند. در صورت گم‌شدن کیف پول و فراموش کردن عبارت بازیابی آن توسط شما، دارایی‌های شما برای همیشه از بین خواهد رفت.

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری

تا اینجای نوشته با ماهیت کیف پول سخت افزاری آشنا شدیم؛ اکنون تلاش می‌کنیم تا سه مورد از بهترین‌های این نوع از ولت‌ها در سال ۲۰۲۲ را معرفی کنیم.

۱. کیف پول ترزور (Trezor) مدل T

برای انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری بازار کریپتوکارنسی، Trezor مدل T که توسط کمپانی SatoshiLabs تولید می‌شود، یکی از بهترین اصلی‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. این کیف پول ازلحاظ ظاهری تفاوت چندانی با نسل‌های قبلی خود مثل کیف پول مدل one ندارد و ازجمله ویژگی‌های آن، می‌توان به صفحه نمایش لمسی بزرگ‌تر اشاره کرد.

۱. کیف پول ترزور (Trezor) مدل T
۱. کیف پول ترزور (Trezor) مدل T

۲. کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) و لجر نانو اس (Ledger Nano S)

هرگاه صحبت از کیف پول‌های پشتیبانی‌کننده از ارزهای مختلف می‌شود، نام کیف پول سرد Ledger Nano X و Ledger Nano S به چشم می‌خورد. کیف پول لجر با طراحی بهینه و منحصربه‌فرد خود، امکان دسترسی و نظارت کامل بر تمام دارایی‌ها را با امنیت بالا فراهم می‌کند.

کیف پول لجر
کیف پول لجر

۳. کیف پول سیف‌پَل (SafePal S1)

کیف پول SafePal S۱ نیز یکی از بهترین موارد در میان کیف پول‌های سرد ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید. این کیف پول جز کلدولت‌های قابل حمل به‌شمار می‌رود که ابعاد آن برابر یک کارت اعتباری است. این کیف پول به‌صورت آفلاین کار می‌کند و امکانات مختلفی در اختیارتان می‌گذارد که آن را در لیست بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری قرار می‌دهد.

3. کیف پول سیف‌پَل (SafePal S1)
کیف پول سیف‌پَل (SafePal S1)

انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری

کلدولت‌ها تنوع بسیار بالایی دارند، به طوری که علاوه‌بر موارد ذکرشده، بسیاری دیگر از این نوع کیف پول‌ها مانند CoolWallet S، Lockbox، Trezor One، Ngrave Zero، Cobo Vault و… را می‌توان در لیست بهترین کیف پول‌های سخت افزاری قرار داد.

در پایان با وجود تنوع بسیار بالای این کیف پول‌ها و امکانات متنوع آن‌ها، هر کاربر با توجه به سلیقه و نیازمندی‌های خود، می‌تواند کیف پول سخت افزاری مناسب را انتخاب کند. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه شد، این است که تمامی این ولت‌ها گزینهٔ مناسبی برای نگه‌داری بلندمدت دارایی‌ها هستند. درواقع همان‌طور که در بخش معایب آن اشاره شد، کیف پول سرد برای معاملات کوتاه‌مدت و اسکالپینگ می‌تواند تریدرها را دچار مشکل کند.

انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری
انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری

سخن آخر

کیف پول‌های ارز دیجیتال به دو دستهٔ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم‌بندی می‌شوند. در این نوشته به ماهیت کیف پول سخت افزاری اشاره کردیم که بیشتر برای معاملات بلندمدت کاربرد دارد و به دلیل ماهیت فیزیکی خود، احتمال هک‌شدن بسیار پایینی دارد. البته توجه داشته‌باشید که در صورت گم‌کردن این کیف پول‌ها و فراموش‌کردن کلمهٔ بازیابی خود، ممکن است تمام دارایی‌های خود را از دست بدهید.

در پایان نوشته نیز چند مورد از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند Trezor مدل T، Ledger و SafePal S۱ را معرفی و اشاره کردیم که انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال، به سلیقه و نیازمندی‌های تریدرها وابسته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. smm panel,smm panel türkiye,takipçi paneli,beğeni paneli,instagram takipçi paneli,instagram beğeni paneli,ucuz smm panel,en ucuz smm panel,smpanel,takipçi satın al,beğeni satın al,uygun fiyat smm panel,sosyal medya bayilik paneli,bayilik paneli,Tiktok takipçi paneli , instagram takipçi , twitter takipçi, tiktok takipçi , r10 smm smmxpanel https://smmxpanel.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا