اینترنت

وزیر ارتباطات: اختلال کوچک در اینترنت رفع شد

آی تی ایران- وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت امروز (۲۴ اسفند) اعلام کرده که قطعی کوچک در اینترنت رخ داده که ربطی به حمله سایبری نداشته است. 

عیسی زارع‌پور در این مورد گفت: «افت ترافیکی بود که برطرف شد و ربطی به حمله سایبری نداشت. مشکلی در یکی از اپراتورها بود که برای ۱۵ دقیقه اختلال را به همراه داشت.»

او در مورد اختلال در اینترنت اعلام کرد: «وضعیت اینترنت باید ارتقاء پیدا کند اما در همین یکسال مراجع بین‌المللی نشان داده که سرعت ما افزایش پیدا کرده است. دلیل افت کیفیت هم همانطور که بارها گفتم به خاطر محدودیت‌های اخیر است که باعث افزایش استفاده از فیلترشکن شده که استفاده از فیلترشکن سرعت را کاهش می‌دهد.»

همچنین او اعلام کرد که وضعیت پلتفرم‌های داخلی هم روبه بهبود است و آنها روزانه ۱۰ میلیون نفر را میزبانی می‌کنند که این برای اولین‌بار در کشور رخ می‌دهد.

به گفته او در حال‌حاضر وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی دست کمی از نرم‌افزارهای خارجی ندارد و برخی پلتفرم‌های داخلی قابلیت‌هایشان به مراتب بیشتر از خارجی‌هاست.

صبح امروز از حدود ۹:۵۶ دقیقه  اختلال‌های گسترده‌ای در اینترنت کشور رخ داد. برخی از سایت‌ها چه داخلی و چه خارجی با اختلال باز می‌شدند یا دسترسی به آنها امکان‌پذیر نبود.

براساس اعلام کارشناسان شبکه دسترسی به برخی دیتاسنتر‌ها هم در این ساعات امکان‌پذیر نبود و اختلال‌های شدیدی نیز روی درگاه‌های پرداخت ایجاد شده بود.

حالا وزیر ارتباطات اعلام کرده این اختلال‌های به گفته او کوچک برطرف شده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا