گوناگون

خدماتی که آژانس‌های تبلیغاتی به شما نمی‌گویند!

کسب‌وکارها برای افزایش فروش به تبلیغات روی آورده و گاهی نیز این مسئولیت را به دست آژانس‌های تبلیغاتی می‌سپارند. در حقیقت آژانس‌های تبلیغاتی فضای تبلیغات را به تبلیغ‌کنندگان پیوند داده و با تمرکز بر محیط‌های مختلف تبلیغاتی سعی در افزایش بهره‌وری آن دارند. در ادامة این محتوا قصد داریم کمی در وظایف و نحوة کار این آژانس‌ها ریزتر شویم:

آژانس تبلیغاتی چیست؟

آژانس‌های تبلیغاتی تمامی اقدامات لازم برای بازاریابی کسب‌وکار شما، از خلق یک ایده تا مرحلة اجرا و آنالیز آن را برعهده دارند. در حقیقت هر آژانس تبلیغاتی باتوجه‌به اندازه و توانایی کارشناسان خود، یک یا چند نوع تبلیغات را در لیست خدمات خود آورده و مسئولیت اجرای آن را به‌صورت صفر تا صد برعهده می‌گیرد.

همچنین یک آژانس تبلیغاتی به مشتریان خود مشاوره داده و متناسب با نیاز آنان و مخاطبان هر کسب‌وکار سعی در اجرای یک کمپین مؤثر خواهد کرد. در نهایت نیز با ارائة آنالیز کمپین، تبلیغ‌کنندگان را از میزان موفقیت تبلیغ درخواستی خود مطلع می‌کند.

مزایای سپردن تبلیغات خود به یک آژانس تبلیغاتی چیست؟

به‌طورکلی باید گفت شما با مشارکت با آژانس تبلیغاتی می‌توانید در هزینه‌های بی‌شمار زمان و پول صرفه‌جویی کنید؛ اما این تنها مزیت همکاری با آژانس تبلیغاتی نیست. در ادامه به توضیح مفصلی از مزایای آن می‌پردازیم:

۱) استفاده از تجارب چندین‌ساله در حوزة تبلیغات

تقریباً همة ما در درستی جملة زمان طلاست اتفاق‌نظر داریم. همچنین می‌دانیم که هر کمپین تبلیغاتی یک فرایند گسترده و استراتژیک بوده که نیازمند تحقیق، توسعه، اجرا و ارزیابی است. چنین فرایندی می‌تواند به‌شدت زمان‌بر باشد مخصوصاً اگر متخصصان بازاریابی را درون‌سپاری نکرده و به‌ناچار به کارمندان خود قسمتی از وظیفة اجرای کمپین را واگذار کنید.

با برون‌سپاری تبلیغات خود به‌وسیلة آژانس‌های تبلیغاتی، کسب‌وکار شما می‌تواند در ساعات طولانی موردنیاز برای آموزش کارکنان در تخصص‌های مختلف بازاریابی صرفه‌جویی کند و این مسئولیت مهم را به افراد باسابقه‌تری بسپارد.

۲) صرفه‌جویی در هزینه

اگر می‌خواهید حاشیه سود خود را از طریق تبلیغات بالاتر ببرید باید از آژانس‌های تبلیغاتی کمک بگیرید. در حقیقت شما با مشورت‌گرفتن از یک آژانس به‌راحتی می‌توانید تبلیغات متناسب با بودجه خود را انتخاب کرده و برای اجرای آن برنامه‌ریزی کنید. همچنین آژانس‌های تبلیغاتی به دلیل متمرکز بودن بر این کار می‌توانند کمپین شما را با هزینه‌های کمتر از آن چه شما محاسبه می‌کنید به اتمام برسانند.

۳) مشارکت با متخصصان فعال در حوزه تبلیغات

همکاری با یک آژانس تبلیغاتی به شما این فرصت را می‌دهد که با متخصصان فعال در زیرشاخه‌های متنوع تبلیغات هم‌صحبت شده و نظرات آنان را دربارة نحوة اجرای یک کمپین متناسب با کسب‌وکارتان بشنوید.

به‌عنوان‌مثال شما برای طراحی یک کمپین تبلیغات بنری می‌توانید از بهترین گرافیست‌ها برای طراحی، بهترین سایت‌های ممکن برای انتشار و بهترین متخصصان داده برای آنالیز کمپینتان بهره‌مند شوید.

۴) استفاده از به‌روزترین منابع ممکن

شما در صورت همکاری با یک آژانس تبلیغاتی، نه‌تنها از بهترین متخصصان بهره‌مند می‌شوید، بلکه به‌خوبی می‌توانید با به‌روزترین منابع و ابزارهای تبلیغات آشنا شده و از آن در کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید.

۵) شنیدن نظرات گوناگون

گاهی اوقات تنها چیزی که به آن نیاز دارید آن است که نظرات متخصصان مختلفی را درمورد کسب‌وکار خود و کمپین متناسب با آن بشنوید. شما با همکاری با یک آژانس می‌توانید پای صحبت متخصصان آنان نشسته و به دیدگاه‌های عینی و بی‌طرفانه آنان دست پیدا کنید. همچنین ممکن است آنان بتوانند رویکرد، استراتژی یا ایده جدیدی را در ذهن شما روشن کنند.

۶) متمرکز ساختن انواع رسانه‌ها

از آن جایی که وظیفة یک آژانس تبلیغاتی هم‌راستا ساختن تمامی انواع تبلیغات شما باهدف کمپین و کسب‌وکارتان است، آنان می‌توانند به‌خوبی بر رسانه‌های مختلف تبلیغاتی شما نظارت داشته و نگذارند که از هدف خود فاصله بگیرند.

۷) ارزیابی میزان موفقیت کمپین

همان‌طور که قبلاً اشاره شد کار یک آژانس تبلیغاتی تنها اجرای یک کمپین نیست بلکه بر اندازه‌گیری میزان موفقیت یک کمپین و نرخ بازگشت سرمایه آن نیز نظارت داد. شما با مشارکت با آنان می‌توانید داده‌های مهم کمپین خود را به دست آورده و با بررسی آنان در اجرای کمپین‌های دیگر هوشمندانه‌تر رفتار کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله از مزایای همکاری با یک آژانس تبلیغاتی صحبت کردیم؛ اما این به این معنا نیست که موفقیت کمپین شما به سپردن این مسئولیت به آژانس‌های تبلیغاتی بستگی دارد. موفقیت کمپین شما در حقیقت نقطه تلاقی درک شما و آژانس تبلیغاتی از مخاطبان هدف کسب‌وکارتان است.

در حقیقت شما باید در مسیر برگزاری جلسات تحقیق و مشاوره به درک بهتری از مخاطبان خود رسیده و میزان آشنایی آژانس موردنظر خود را با مخاطبان هدف خود بسنجید. به بیان دیگر آژانسی می‌تواند شما را به نتایج عالی برساند که با کسب‌وکار شما آشنا باشد.  در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم به سایت صباویژن که یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های تبلیغات آنلاین کشور است سر بزنید و پاسخ سؤالات تخصصی‌تر خود را در این سایت جست‌وجو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا