استارتاپ

جذب سرمایه استارت‌‌آپ رستک از شرکت سرمایه‌گذاری کران

استارت‌آپ رستک ارائه‌دهنده راهکارهای مبتنی بر داده جهت بهبود عملیاتی و افزایش شاخص‌های بهره‌وری بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی است. خدمات کاربردی همچون مستندسازی اسناد درمانی بیماران، مدیریت وظایف کارکنان، مدیریت فرآیندهای ارائه خدمات به بیماران از جمله راهکارهای پیشنهادی توسط کسب‌وکار رستک برای بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی است. در حال حاضر بیمارستان‌های مطرح کشور از کاربران اصلی این کسب‌وکار بوده و از خدمات رستک استفاده می‌کنند.

دور جدید جذب سرمایه رستک با مبلغ ۷۰ میلیارد ریال

«مهرداد مظاهری»، مدیر عامل و هم‌بنیان‌گذار رستک طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران از سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد ریالی شرکت سرمایه‌گذاری کران (Karân Capital) روی این استارت‌آپ خبر داد. وی افزود هدف از جذب سرمایه صورت پذیرفته، گسترش سامانه یکپارچه بیمارستان هوشمند (smart hospital) و همچنین رشد بازار هدف با تمرکز بر درمانگاه‌های تخصصی در کنار بیمارستان‌ها است.

این جذب سرمایه سومین راند جذب سرمایه رستک بوده و دو سرمایه‌گذاری قبلی رستک توسط سرمایه‌گذاران فرشته با تجربه در حوزه سلامت انجام شده است.

حضور شرکت سرمایه‌گذاری کران در حوزه استارت‌آپ‌های سلامت

«سعید باباخانی»، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری کران ضمن بیان این موضوع که این سرمایه‌گذاری توسط صندوق اثرگذاری اجتماعی (Social Impact Fund) شرکت دوراندیشان محقق شده است، دلیل انتخاب این استارت‌آپ جهت سرمایه‌گذاری را عملکرد قابل توجه با بهره‌گیری از تیمی چابک و کوچک در کنار خلق ارزش معنادار برای فضای درمانی کشور عنوان کرد.

وی درباره صندوق اثرگذاری اجتماعی که بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت با رویکرد اثرگذاری اجتماعی است افزود: این صندوق در تلاش است تا با شناسایی و سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکارهای نوآورانه‌ای که علاوه بر ظرفیت سودآوری بتوانند اثرگذاری اجتماعی قابل ملاحضه‌ای ایجاد نمایند، در اکوسیستم کارآفرینی و فضای سرمایه‌گذاری، شکلی نوین از خلق ثروت و اثر اجتماعی برجسته توامان را در ایران خلق کند. از میان حوزه‌های متنوع اثرگذاری شناسایی شده، تمرکز صندوق اثرگذاری اجتماعی (SIF) در حال حاضر بر ۴ حوزه اشتغال، سلامت، کشاورزی و آموزش است.

شرکت سرمایه‌گذاری کران درقالب یک شرکت سرمایه‌گذاری چند وجهی (Multi-Asset Management) در کلاس‌های مختلف دارایی از جمله سرمایه‌گذاری خطرپذیر، سرمایه‌گذاری خصوصی، سرمایه‌گذاری بورسی و املاک و مستغلات فعال است. این شرکت در فضای سرمایه‎‌گذاری خطرپذیر و از طریق صندوق اثرگذاری اجتماعی خود سابقه سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های باسلام، ایرانکت، جاروب و ایران‌تلنت را در اکوسیستم استارت‌آپی ایران داشته و با سرمایه‌گذاری بر استارت آپ رستک، در حوزه سلامت حضور پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا