ایراناینترنت

وظایف دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی در حکمی به او ابلاغ شد

بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی فضای مجازی، مهمترین وظیفه دبیر جدید.

رئیس جمهوری در حکمی محمد امین آقامیری را امروز (۶ اسفند) به عنوان دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی منصوب کرد. او در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور با رای اکثریت اعضای این شورا به عنوان دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور انتخاب شده و پس از تایید مقام معظم رهبری، به این سمت منصوب شده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی در این حکم وظایف گوناگونی بر عهده آقا میری سپرده شده است که از جمله مهمترین آنها شاید بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی فضای مجازی با تاکید بر ارزش‌های دینی و انقلابی و توجه به اقتضائات نوین فضای مجازی است.

همچنین در این حکم وظایف دیگری از جمله تحقق دولت هوشمند و حکمرانی فناورانه و مبتنی بر داده به منظور بسط عدالت و شفافیت، تکمیل و توسعه شبکه ملی اطلاعات تقویت سیاست‌های صیانت از حریم خصوصی کاربران و امنیت سایبری، تلاش برای حضور خدمات و محصولات و سکوهای ایرانی در سطح جهانی با تاکید بر کشورهای منطقه و جوامع دارای ارزش‌های مشترک فرهنگی – اجتماعی، توجه ویژه به اقتصاد دیجیتال و رشد سهم آن در اقتصاد و تولید ملی، دیپلماسی و تعامل فعال بین المللی برای پیشبرد اهداف مصوب، مواجهه هوشمندانه با فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی با رویکرد بسط فرهنگ ایرانی- اسلامی بالاخص در زمینه سبک زندگی و مقابله موثر با تهاجم فکری -فرهنگی دشمن و… است.

آقامیری پیشتر به عنوان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس کمیته توسعه زیرساخت‌ها و بومی سازی کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و دبیر انجمن علمی نخبگان دانشگاه صنعتی شریف فعالیت کرده است.
نهم بهمن ماه ابواحسن فیروزآبادی که پیشتر در این سمت بود از دبیری شورا استعفا داد. فیروزآبادی از سال ۱۳۹۴ و با حکم حسن روحانی به عنوان دبیر شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی منصوب شده بود.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا