ارز دیجیتال

شبکه ایاس با چه هدفی به وجود آمد؟

در حالی که روزانه شاهد عرضهٔ ده‌ها ارز دیجیتال جدید به بازار هستیم، اما بسیاری از این ارزها پس از مدتی به‌طور کامل فراموش می‌شوند و یا هرگز نمی‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند. در این بین، برخی از ارزها با توجه به ویژگی‌های جذاب خود، در مدت کوتاهی سرمایه جذب می‌کنند و می‌توانند به‌عنوان یکی از ارزهای دیجیتال برتر بازار شناخته شوند.

ایاس (EOS)  ازجمله این پروژه‌های موفق است، اما این ارز دیجیتال چگونه به این موفقیت دست یافت و به چه هدفی ایجاد شده‌است؟

تعریف شبکهٔ EOS و ارز دیجیتال آن

عرضهٔ اولیهٔ سکه (ICO) ارز دیجیتال EOS در جولای سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد؛ شبکهٔ EOS در ادامه و در سال ۲۰۱۸، توسط شرکت B۱ راه‌اندازی شد و در روزهای اولیه، به لطف بهره‌مندی از فناوری نوآورانه، عملکرد بهتری نسبت‌به بسیاری از پروژه‌های دیگر بازار از خود نشان داد.

شبکهٔ EOS یک پلتفرم بلاکچینی منبع‌باز است که عملکرد بالا، انعطاف‌پذیری و امنیت را به توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. شبکهٔ EOS همچنین به‌عنوان یک بلاکچین نسل سوم که از ماشین مجازی اختصاصی خود بهره‌مند شده‎است، تراکنش‌های تقریباً بدون هزینه را برای کاربران امکان‌پذیر کرده‌است.

EOS تنها دو سال پس از عرضهٔ خود، موفق شد تا به لیست ۵ ارز دیجیتال برتر بازار راه پیدا کند و خود را به‌عنوان رقیبی قدرتمند برای رهبران مانند اتریوم و تازه‌واردان بازار مانند ترون معرفی کرد. توکن بومی این شبکه، EOS نام دارد که به‌عنوان توکن کاربردی و حاکمیتی این شبکه فعالیت می‌کند؛ خرید ایاس همچنین برای انجام تراکنش‌ها در این شبکه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دارندگان این ارز دیجیتال می‌توانند از توکن‌های خود در استیکینگ استفاده کنند و کاربرانی که توکن‌های خود را استیک کرده‌اند، توانایی رأی دادن و تصمیم‌گیری برای تغییر قوانین و نحوهٔ فعالیت EOS و یا شرکت در فرآیند اعتبارسنجی بلاکچین را پیدا می‌کنند.

هدف فعالیت شبکهٔ EOS چیست؟

علاوه‌بر ارائه ابزارهای کاربر پسند و مناسب فعالیت‌های تجاری برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز، هدف شبکهٔ EOS، رفع مشکلات شبکه‌های سنتی مانند تراکنش‌های کند و پرهزینه است.

هم‌اکنون مقیاس‌پذیری یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که در بسیاری از بلاکچین‌ها و پروژه‌های ارز دیجیتالی مشاهده می‌شود. به‌عنوان مثال، توان پردازش شبکهٔ اتریوم پایین است و تا به امروز بارها این مشکل خود را در زمان‌های اوج مصرف و کارمزدهای بالای شبکه نشان داده‌است.

هدف فعالیت شبکهٔ EOS چیست؟
هدف فعالیت شبکهٔ EOS چیست؟

علاوه‌بر این، در بسیاری از بلاکچین‌های بازار مانند اتریوم، کاربران برای استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز، باید هزینه‌های گس و کارمزد بپردازند که این برنامه‌ها را ناکارآمد می‌کند، زیرا اکثریت کاربران مایل به استفاده از سیستمی نیستند که آن‌ها را ملزم به پرداخت هزینهٔ تراکنش در هر مرحله می‌کند.

مقیاس‌پذیری EOS این امکان را فراهم کرده‌است تا علاوه‌بر یک پلتفرم امن و مقیاس‌پذیر برای اجرای هزاران تراکنش در هر ثانیه، برنامه‌های کاربردی خود را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد.

هم‌اکنون شبکهٔ EOS از خدمات کاربردی و ایمنی ازجمله قراردادهای هوشمند، ذخیره‌سازی ابری برای برنامه‌های غیرمتمرکز و احراز هویت کاربران پشتیبانی می‌کند که استفاده از آن را به گزینهٔ جذابی برای توسعه‌دهندگان و کاربران بلاکچینی تبدیل کرده‌است.

حذف کامل کارمزد تراکنش‌ها و توانایی انجام چندین میلیون تراکنش در ثانیه، ازجمله مزایای اصلی شبکهٔ EOS است و به‌دلیل خدمات نوین و پیشرفته، این شبکه در زمان عرضه، توجهٔ بسیاری از سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز را به خود جلب کرد.

پشتیبانی از یک پایگاه بزرگ کاربری، هزینه‌های پایین استفاده و سرعت بالا، ازجمله مواردی هستند که به‌صورت مستقیم در موفقیت برنامه‌های غیرمتمرکز تأثیر دارند. یک برنامهٔ غیرمتمرکز باید مقیاس‌پذیری موردنیاز برای پشتیبانی از میلیون‌ها کاربر را داشته باشد و به‌گونه‌ای عمل کند که با افزایش استفاده از آن، مشکل یا اختلالی در شبکه ایجاد نشود. همچنین استفاده از این برنامه‌ها، باید رایگان یا با حداقل هزینهٔ امکان‌پذیر باشد و در کمترین زمان، نیازهای کاربران را برآورده کنند.

تمام این موارد به شبکهٔ مورداستفادهٔ برنامه‌ها بستگی دارد. EOS هم‌اکنون به‌عنوان راه‌حلی برای ارائه این خدمات و حل مشکلات قدیمی بلاکچین‌ها فعالیت می‌کند و توانایی استفاده از میزبانی امن داده، سیستم احراز هویت و ارتباط با اینترنت را برای این برنامه‌های غیرمتمرکز فراهم کرده‌است.

EOS با استفاده از مکانیزم اجماع اثبات سهام نمایندگی‌شده (DpoS)، توانایی پردازش میلیونی تراکنش‌ها در ثانیه را پیدا کرده‌است و به همین دلیل به یکی از شبکه‌های برتر برای راه‌اندازی و پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز تبدیل شده‌است.

علاوه‌بر مقیاس‌پذیری، شبکهٔ EOS به تمرکززدایی نیز توجهٔ ویژه‌ای داشته است و ماهیت غیرمتمرکز خود را برای دستیابی به مقیاس‌پذیری فدا نکرده‌است. این شبکه جامعه‌محور است و کاربران و دارندگان توکن EOS در پیشنهادات تغییر و ارتقای شبکه حق رأی پیدا می‌کنند.

سازندگان و تیم پشتیبان شبکهٔ EOS، افراد شناخته‌شده و معتبری در بازار ارزهای دیجیتال هستند و کار توسعهٔ این شبکه تا به امروز ادامه داشته است که می‌تواند نکتهٔ مثبتی برای علاقه‌مندان خرید ایاس باشد.

سخن پایانی

با وجود این‌که زمانی از ایاس به‌عنوان قاتل اتریوم نام می‌شد، اما طی چند سال گذشته، روند توسعهٔ ایاس با سرعت کمتری دنبال می‌شود و این موضوع آسیب قابل توجهی را برای قیمت ایاس به همراه داشته است.

در حالی که ایاس همچنان رتبهٔ خوبی در بازار دارد، اما قیمت EOS با روزهای اوج خود فاصله زیادی گرفته‌است و شاهد کاهش قابل توجهی در ارزش بازار و خرید EOS هستیم. علاوه‌بر آن، امروزه رقبای دیگری ازجمله کاردانو و سولانا نیز در بازار فعالیت دارند که موفق شده‌اند عملکرد بهتری نسبت‌به قیمت EOS داشته باشند.

تعریف شبکهٔ EOS و ارز دیجیتال آن
تعریف شبکهٔ EOS و ارز دیجیتال آن

با این حال، EOS همچنان پتانسیل زیادی دارد و به‌عنوان یکی از پروژه‌های آینده‌دار بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. EOS این پتانسیل را دارد تا علاوه‌بر ابزاری برای پرداخت‌های آنی و بدون هزینه، به‌عنوان یک پلتفرم زیرساخت و پشتیبان از برنامه‌های غیرمتمرکز با ویژگی‌های جذاب مانند تراکنش‌های فوری و رایگان کار کند.

با پیشرفت و گسترش استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز، این ارز دیجیتال ازجمله بلاکچین‌های جهانی خواهد بود که می‌تواند توجهات زیادی را به خود جلب کند و شاهد رشد قیمت ایاس باشیم. در صورتی که به حوزهٔ دیفای و برنامه‌های غیرمتمرکز علاقه دارید، خرید EOS می‌تواند گزینهٔ مناسبی برای شما باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا